Ana Pasti: „Prin fiecare din actrițele de aici am spus ceva despre mine”
https://www.ziarulmetropolis.ro/ana-pasti-cu-fiecare-dintre-actritele-impersonate-in-pictorial-am-spus-si-ceva-despre-mine/

Ana a teminat recent filmările la primul ei lungmetraj american, „Induced Effect”, în care l-a avut ca partener pe Eric Roberts şi a început repetiţiile la „Upstart”, un show TV despre realizarea unui Start-Up YouTube Channel. Între filmări, a finalizat un pictorial care celebrează actriţe îndrăgite de publicul român.

Un articol de Dana Rotaru|8 martie 2017

Dana Rotaru : De ce acest pictorial?

Ana Pasti : Pentru că mi s-a propus. Pentru că mi s-a părut interesant conceptul și pentru că mi s-a părut… fun! Cine știe cînd mai port eu zulufi! (râde)

Și? A fost fun?

Da. Greu, dar fun. Uneori și funny.

La unele dintre personificări am lucrat și câte 9 -10 ore. Ne-am stresat, ne-am enervat, ne-am certat… era să și abandonăm! De altfel, lui Edi Enache, fotograful, i-a luat un an de zile să-mi trimită pozele, așa de tare s-a demoralizat! Toate transformarile sunt obținute din lumină, machiaj și coafuri și el e cel care a lucrat la toate astea și nu întotdeauna a fost mulțumit de rezultat. Așa că apoi și mie mi-a luat tot aproape un an să găsesc cea mai potrivită persoană pentru editare (Elena Alexseeva). A fost realmente un proiect dificil, dar am avut noroc de o echipă FOARTE talentată”.

Care au fost dificultățile?

Păi, fiind un proiect independent, a trebuit să ne ocupăm toți de tot: locații, costume, recuzită, accesorii, echipament, etc. Am alergat de colo–colo să facem rost ba de una, ba de alta, ne-am împrumutat de pe la teatre, și chiar dacă nu am reușit să facem rost de tot ce am avut nevoie, Mădălina Drăgoi, stilista, cu binecunoscuta inventivitate românească, a salvat situația de fiecare dată. De altfel, ea a fost singura calmă dintre noi și asta a ajutat mult. Venea cu sticluțe cu tot felul de esențe și când vedea că începem să obosim și să ne irităm, ne pufăia cu Verbena! (râde)

olga tudorache

Olga Tudorache – Vitoria Lipan în „Baltagul”, regia Radu Penciulescu, 1968

Cum ai făcut selecția actrițelor?

Toate actrițele alese fie au însemnat ceva pentru mine – și nu doar pentru mine, pentru o țară întreagă, într-un fel sau altul (sunt parte din copilăria mea, adolescența altora etc.), fie au fost pur și simplu o provocare. Sunt mai apropiată ca sensibilitate de unele, ca feminitate de altele, dar fizic nu semăn cu niciuna dintre ele. Și, desigur, nu sunt singurele care îmi spun ceva, dar cumva trebuia făcută o selecție… Am ales, și eu și restul echipei, ce am crezut cu toții că e posibil să realizăm. Adică, mi-ar fi plăcut să le personific și pe Valeria Seciu sau pe Carmen Galin, de exemplu, și pe multe altele, dar nu aveam destule „argumente fizionomice” sau elemente asemănătoare din compoziția cadrului original, ca să încercăm transformările respective. Oricum nu aveam nici timp de o listă mai lungă. Urma să mă întorc în Los Angeles.

Ce altceva ai mai lucrat cât ai stat în țară?

Am filmat la Far from here, o co-producție americană, în care a jucat și una din actrițele pe care le-am personificat: Maia Morgenstern. (zâmbește)

maia

Maia Morgenstern – Nela în „Balanța”, regia Lucian Pintilie, 1992

Ziceai că actrițele din pictorial au însemnat ceva pentru tine. Cine, ce?

Când Mircea Daneliuc termina Probă de microfon, eu abia mă nășteam… Personajul Torei Vasilescu mi s-a părut întotdeauna un personaj esențial pentru cinematografia românească premergătoare noului val. Șatra a fost primul film de „oameni mari” pe care l-am văzut în copilărie, cadoul alor mei de terminare a grădiniței. Am cântat la multe petreceri de liceu melodiile din film! În ‘96 am plâns că eram prea mică să dau la facultate să fiu la clasa Olgăi Tudorache – promoția 2000 a fost ultima ei generație. Țin minte că de câte ori o vedeam în sală la vreun spectacol, mă uitam mai degrabă la ea decât la ce se-ntâmpla pe scenă… Ziua în care am văzut-o pe Maia în Balanța a fost ziua în care m-am gândit să mă fac actriță.

tora

Tora Vasilescu – Ani în „Probă de Microfon”, regia Mircea Daneliuc, 1980

Gina Patrichi a zis: „Singurul lucru interesant care se poate întâmpla între oameni e sinceritatea”. Așa cred și eu. Irina Petrescu a refuzat să plece la Hollywood de dragul unei iubiri, eu nu mă întorc acasă din cauza alteia. (în fotografia din deschiderea articolului – Irina Petrescu – Ana, Răutăciosul adolescent, Regia Gheorghe Vitanidis, 1970). Glumesc… nu știu… Pur și simplu așa m-au inspirat. Julieta Szonyi are așa un mister, Marga Barbu era atât de focoasă, de „out there”. Ioana Bulcă e aprigă și gravă, you can’t mess with her. Fiecare dintre actrițele astea cu rolurile pe care le-au făcut au spus ceva despre FEMEIE și prin fiecare dintre ele am spus și eu ceva despre mine.

Dacă tot nu te întorci acasă, ce faci acum în Los Angeles?

Deocamdată… nu m-am văzut niciodată rămânând în America for good. Am plecat să fac teatru muzical, am ajuns să fac actorie de film și am rămas dintr-o întâmplare. Mi-e foarte greu să mă organizez când vine vorba de planuri de viață… E pilot season aici, așa că sunt prinsă cu audiții. Sunt în probe pentru un serial recent creat, Counterpart, pe stand-by cu un lungmetraj, ICON, la care am început să filmez la sfârșitul anului trecut, iar mâine încep repetițiile pentru un live tv show de 30 de minute, un fel de Newsroom meets The Office meets Tyler Moore, în care scenariul e o parte scris, o parte improvizat, cam pe același principiu ca și Curb Your Enthusiasm.

saptecai

Marga Barbu – Anita în „Haiducii lui Șaptecai”, regia Dinu Cocea, 1971

Mulțumesc pentru interviu, Ana, și baftă în pilot season!

Mulțumesc și eu. Mulțumesc: Mădălina Drăgoi (stylist), Elena Alexseeva (retouch/www.photohand.com), Edi Enache (foto, hair & make-up) și #LaMulțiAnituturorfemeilor!

foto 0

Svetlana Toma – Rada în „Șatra”, regia Emil Lotreanu, 1975

Ana Pasti este absolventă UNATC, ultima promoție a profesorului Dem Rădulescu. În 2011 a obținut o bursă Fulbright, devenind prima actriță din România care urmează un master de actorie la una dintre cele mai bine cotate școli americane, University of Southern California (USC) din Los Angeles și este acceptată în programul Moscow Art Stanislavski School de la Harvard University. În cei cinci ani petrecuți la Hollywood, joacă în opt scurt-metraje și zece spectacole. („Stepping out” este selecționat la Festivalul Internațional de Film de la Cannes, în programul „Short Film Corner”).

gina

Gina Patrichi – Patroana în „Liniștea din adâncuri”, regia Malvina Urisianu, 1981

Joacă în montările unor regizori importanți din SUA precum Lisa Volpez („Îmblânzirea scorpiei”), Andrew Robinson („Tartuffe, 1001 de nopți”), Cameron Watson („Orașul nostru”, Agnes of God), David Warshofsky („Blestemul clasei muncitoare” & „O minciună a minții”), John DeMita („Vorbește-mi ca ploaia și lasă-mă să te ascult & The Lady of Larkspur Lotion”), David Bridel (Electra și Troienele). Troienele participă la Kennedy Festival din Washington, iar solo-performance-ul „Because I Can or the Things I’d Do for Love” (regia Luis Alfaro) este selectat în Hollywood Fringe Festival.

poza pulii

Ioana Bulcă – D-na Stanca în „Mihai Viteazu”, regia Sergiu Nicolaescu, 1970

Îi place să călătorească, să cânte jazz, să danseze tango argentinian, să se dea în roller-coaster și să mănânce vată de zahăr pe băț.

ultima

Julieta Szonyi – Otilia în „Felix și Otilia”, regia Iulian Mihu, 1972

ana pasti

02
/02
/16

La 10 ani distanță de filmul “Ryna”, regizoarea Ruxandra Zenide reia colaborarea cu actrița Dorotheea Petre în “Miracolul din Tekir”, o co-producție Elveția-România ce dezbate o temă sensibilă și incomodă: misticismul. Ruxandra Zenide crează un univers specific în care natura, în aspectul ei misterios și creator, este un personaj central în film.

02
/02
/16

Miercuri, 3 februarie, de la ora 19, la Sala Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române din Bucureşti (Str. Eforie nr. 2) va fi lansată cartea „Un comic vede lumea: Note de călătorie 1931-1932” de Charles Chaplin, apărută recent la Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi. După lansarea cărţii va fi prezentat filmul lui Charles Chaplin LUMINILE ORAŞULUI / CITY LIGHTS, de la a cărui premieră s-au împlinit 85 de ani.

02
/02
/16

Ajuns la a treia ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj (ficțiune, non-ficțiune sau animație). Sunt vizate filme din 2015 sau 2016 din țările care au avut minorități în regiunea Banatului de-a lungul istoriei şi până azi.

31
/01
/16

Festivalul de Film We Art Water, primul festival internațional de scurtmetraj care are ca obiectiv atragerea atenției la nivel internațional asupra problemei apei în lume, anunță că perioada de înscriere are loc până pe 26 februarie.

30
/01
/16

O cronică observaţională a unui moment dificil din viaţa unui cuplu, o melodramă având în centru un bătrân şi visele sale, un experiment despre raportul dintre realitate şi cinema şi un dur scurtmetraj de tip „found footage” menit a atrage atenţia asupra violurilor în România – patru filme scurte ale ultimilor ani.

28
/01
/16

Bucureștenii sunt așteptați luni 1 Februarie, de la ora 18.00, la Cinema Muzeul Țăranului – Studio Horia Bernea la o proiecție eveniment cu cele două lungmetraje adaptate după nuvela lui Ioan Slavici, “Moara cu noroc”.Este vorba despre pelicula “La moara cu noroc” în regia lui Victor Iliu, dar și cel mai nou film regizat de Marian Crișan ,“Orizont”.

28
/01
/16

Președintele Klaus Iohannis a semnat miercuri decretul de decorare a actorului Florin Piersic cu Ordinul Național "Steaua României" în grad de Ofițer. Tot ieri, la Cluj Napoca, peste o mie de persoane au asistat la spectacolul aniversar “Nu-ntreba câţi ani am”, organizat pentru distinsul actor, cu prilejul împlinirii vârstei de 80 de ani

27
/01
/16

Recunosc din start că am o slăbiciune pentru actorul Florin Piersic. Am devenit ținta glumelor familiei pentru că ori de câte ori îl văd la TV, într-un film, o piesă de teatru, emisiune de vorbăraie, suspend orice activitate, confisc telecomanda și mă lățesc pe canapea.

27
/01
/16

Joseph Fiennes ("Shakespeare îndrăgostit") va interpreta rolul lui Michael Jackson într-un film de comedie despre o călătorie din New York în Los Angeles, pe care "regele muzicii pop" a făcut-o alături de Marlon Brando şi Elizabeth Taylor, la scurt timp după atacurile din 11 septembrie 2001, potrivit contactmusic.com.

27
/01
/16

Florin Piersic s-a născut la 27 ianuarie 1936, la Cluj, din părinți bucovineni (mama - originară din Valea Seacă, tatăl - medic veterinar, originar din Corlata). Și-a petrecut copilăria în Corlata, Pojorâta și Cajvana, apoi în Cernăuți și, ulterior, la Cluj-Napoca, unde a urmat Liceul de băieți nr. 3.

25
/01
/16

Un proiector Pathe Baby și 51 de role de film de epocă, printre care se află și momentul încoronării regelui Ferdinand și a reginei Maria la Alba-Iulia, vor fi scoase la licitație pe 28 ianuarie de casa Artmark. În anii '20, frații Pathe au inventat și promovat proiectorul Pathe Baby, care funcționează cu un format de peliculă de 9,5 mm. Astfel, a fost dezvoltat conceptul de home-cinema.