Anamaria Antoci, Alexandru Potocean şi Cătălin Olaru, în juriul Ceau, Cinema!
https://www.ziarulmetropolis.ro/anamaria-antoci-alexandru-potocean-si-catalin-olaru-in-juriul-ceau-cinema/

Producătoarea Anamaria Antoci, actorul Alexandru Potocean şi criticul de film Cătălin Olaru vor face parte din juriul Competiţiei la cea de-a patra ediţie a festivalului de film Ceau, Cinema!, care va avea loc în perioada 20-23 iulie la Timişoara şi Gottlob.

Un articol de Petre Ivan|16 iunie 2017

Cei trei membri ai juriului Competiţiei Ceau, Cinema! vor decerna Marele Premiu, în valoare de 1.500 de euro.

Anamaria Antoci

Anamaria Antoci este una dintre cele mai cunoscute tinere producătoare din România, activând în cadrul casei de producţie 4 Proof Film. Primul lungmetraj pe care l-a produs a fost „Ilegitim”, în regia lui Adrian Sitaru. Pentru acest film, ea a fost recompensată cu trofeul Tânără Speranţă la ediţia din 2017 a Premiilor Gopo.

Anamaria ANTOCI

În 2016, Anamaria Antoci a produs lungmetrajul de ficţiune „Fixeur”, tot în regia lui Adrian Sitaru, precum şi primul ei documentar, „Planeta Petrila”, în regia lui Andrei Dăscălescu. Tot de anul trecut, Anamaria Antoci a devenit membru al Academiei Europene de Film.

Alexandru Potocean

Născut în 1984 la Timişoara, Alexandru Potocean este unul dintre cei mai apreciaţi tineri actori de teatru şi film din România. A absolvit în 2007 Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică (UNATC) „I.L. Caragiale” din Bucureşti.

A debutat în cinema în 2005, când încă era student, cu un rol în „Moartea domnului Lăzărescu” (r. Cristi Puiu). La începutul carierei, a jucat în două dintre cele mai importante filme ale Noului Val: „Hârtia va fi albastră” (2006, r. Radu Muntean) şi „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” (2007, r. Cristian Mungiu), premiat cu Palme d`Or la Festivalul de la Cannes.

Alexandru POTOCEAN

A mai jucat în filme precum „Nunta mută”, „Amintiri din Epoca de Aur”, „Portretul luptătorului la tinereţe”, „The Way Back”, „03.ByPass”, „Dincolo de calea ferată” sau „Mariţa”. În 2017 a fost selectat pentru prestigiosul program Berlinale Talents al Festivalului de Film de la Berlin.

Cătălin Olaru

Cătălin Olaru este critic de film şi director artistic al Divan Film Festival şi HipTrip Travel Film Festival. Din 2009, publică în revistele Cultura, FILM şi Kamikaze, precum şi pe platforma Blogurile Adevărul, postmodern.ro şi catalinolaru.ro. În 2012 a devenit primul câştigător al bursei „Alex Leo Şerban” pentru critică de film, acordată în cadrul Transilvania International Film Festival (TIFF) de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc.

Din decembrie 2013, este membru UCIN (Asociaţia Criticilor de Film) şi FIPRESCI (Fédération Internationale de la Presse Cinématographique). Este autor al studiului critic „Mircea Daneliuc – Proba de microfon”, apărut în 2016 în cadrul programului Éducation à l’image al Societăţii Culturale NexT.

A publicat în volumul colectiv „Politicile filmului. Contribuţii la interpretarea cinemaului românesc contemporan” (Editura Tact, 2014), precum şi în „Politicile filmului II” (în curs de apariţie).

Catalin OLARU

* * *

În afara trofeului Ceau, Cinema! stabilit de juriu, spectatorii vor vota, tot dintre filmele din Competiţie, Premiul Publicului, în valoare de 500 euro, acordat cu sprijinul Kathrein România.

La fel ca la ediţia din 2016, va fi acordat şi un Trofeu Vitas România pentru film independent sau pentru primul sau al doilea film, în valoare de 1.000 de euro. Filmele din toate secţiunile festivalului sunt eligibile pentru acest premiu, care va fi decis de echipa Ceau, Cinema! şi Vitas România.

Competiţia Ceau, Cinema!, care va avea şase filme, a fost concepută să ofere un cadru de exprimare cineaştilor din ţările cu minorităţi tradiţionale în regiunea Banatului (Armenia, Austria, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Germania, Israel, Italia, Polonia, Republica Moldova, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Ucraina, Ungaria). Selecţionerul Competiţiei este criticul de film Ionuţ Mareş.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

Evenimentul este realizat de voluntari, cu susţinerea: Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), Consiliul Judeţean Timiş, Vitas România, Kathrein România, Primăria Gottlob,   Toluna, Autoclub (Centrul Volkswagen Timişoara), Centrul Ceh din Bucureşti, Institutul Polonez din Bucureşti, Institutul Francez din Timişoara, Direcţia Judeţeană de Cultură Timiş, Centrul Cultural German din Timişoara, Ambasada Portugaliei la Bucureşti, Ambasada Suediei la Bucureşti, Hotel Timişoara, Atelier Unu, AMBASADA.

Foto: Ceau Cinema – www.ceaucinema.ro

09
/02
/24

Cu încasări de 952 de milioane de dolari la box-office-ul mondial, onorat cu cele mai mari premii ale industriei din acest an, dominând cu câte 13 nominalizări la Oscar® și la Premiile Academiei Britanice de Film și Televiziune (BAFTA), blockbusterul Oppenheimer în care joacă Cillian Murphy, nominalizat la Oscar pentru rolul lui J. Robert Oppenheimer și Emily Blunt în rolul soției sale, biologul și botanistul Katherine „Kitty” Oppenheimer, va fi disponibil pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 21 martie.

09
/02
/24

Seria CultClassics aduce în atenția publicului filme semnificative sau realizatori de film importanți din istoria cinematografiei. “Am vrut să creăm un program independent, care să ne conducă într-o călătorie prin lumea filmului, să explorăm împreună diferite curente cinematografice, stiluri regizorale, culturi și spații geografice” Anca Caramelea, curator ARTA.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.