Anamaria Antoci, Alexandru Potocean şi Cătălin Olaru, în juriul Ceau, Cinema!
https://www.ziarulmetropolis.ro/anamaria-antoci-alexandru-potocean-si-catalin-olaru-in-juriul-ceau-cinema/

Producătoarea Anamaria Antoci, actorul Alexandru Potocean şi criticul de film Cătălin Olaru vor face parte din juriul Competiţiei la cea de-a patra ediţie a festivalului de film Ceau, Cinema!, care va avea loc în perioada 20-23 iulie la Timişoara şi Gottlob.

Un articol de Petre Ivan|16 iunie 2017

Cei trei membri ai juriului Competiţiei Ceau, Cinema! vor decerna Marele Premiu, în valoare de 1.500 de euro.

Anamaria Antoci

Anamaria Antoci este una dintre cele mai cunoscute tinere producătoare din România, activând în cadrul casei de producţie 4 Proof Film. Primul lungmetraj pe care l-a produs a fost „Ilegitim”, în regia lui Adrian Sitaru. Pentru acest film, ea a fost recompensată cu trofeul Tânără Speranţă la ediţia din 2017 a Premiilor Gopo.

Anamaria ANTOCI

În 2016, Anamaria Antoci a produs lungmetrajul de ficţiune „Fixeur”, tot în regia lui Adrian Sitaru, precum şi primul ei documentar, „Planeta Petrila”, în regia lui Andrei Dăscălescu. Tot de anul trecut, Anamaria Antoci a devenit membru al Academiei Europene de Film.

Alexandru Potocean

Născut în 1984 la Timişoara, Alexandru Potocean este unul dintre cei mai apreciaţi tineri actori de teatru şi film din România. A absolvit în 2007 Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică (UNATC) „I.L. Caragiale” din Bucureşti.

A debutat în cinema în 2005, când încă era student, cu un rol în „Moartea domnului Lăzărescu” (r. Cristi Puiu). La începutul carierei, a jucat în două dintre cele mai importante filme ale Noului Val: „Hârtia va fi albastră” (2006, r. Radu Muntean) şi „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” (2007, r. Cristian Mungiu), premiat cu Palme d`Or la Festivalul de la Cannes.

Alexandru POTOCEAN

A mai jucat în filme precum „Nunta mută”, „Amintiri din Epoca de Aur”, „Portretul luptătorului la tinereţe”, „The Way Back”, „03.ByPass”, „Dincolo de calea ferată” sau „Mariţa”. În 2017 a fost selectat pentru prestigiosul program Berlinale Talents al Festivalului de Film de la Berlin.

Cătălin Olaru

Cătălin Olaru este critic de film şi director artistic al Divan Film Festival şi HipTrip Travel Film Festival. Din 2009, publică în revistele Cultura, FILM şi Kamikaze, precum şi pe platforma Blogurile Adevărul, postmodern.ro şi catalinolaru.ro. În 2012 a devenit primul câştigător al bursei „Alex Leo Şerban” pentru critică de film, acordată în cadrul Transilvania International Film Festival (TIFF) de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc.

Din decembrie 2013, este membru UCIN (Asociaţia Criticilor de Film) şi FIPRESCI (Fédération Internationale de la Presse Cinématographique). Este autor al studiului critic „Mircea Daneliuc – Proba de microfon”, apărut în 2016 în cadrul programului Éducation à l’image al Societăţii Culturale NexT.

A publicat în volumul colectiv „Politicile filmului. Contribuţii la interpretarea cinemaului românesc contemporan” (Editura Tact, 2014), precum şi în „Politicile filmului II” (în curs de apariţie).

Catalin OLARU

* * *

În afara trofeului Ceau, Cinema! stabilit de juriu, spectatorii vor vota, tot dintre filmele din Competiţie, Premiul Publicului, în valoare de 500 euro, acordat cu sprijinul Kathrein România.

La fel ca la ediţia din 2016, va fi acordat şi un Trofeu Vitas România pentru film independent sau pentru primul sau al doilea film, în valoare de 1.000 de euro. Filmele din toate secţiunile festivalului sunt eligibile pentru acest premiu, care va fi decis de echipa Ceau, Cinema! şi Vitas România.

Competiţia Ceau, Cinema!, care va avea şase filme, a fost concepută să ofere un cadru de exprimare cineaştilor din ţările cu minorităţi tradiţionale în regiunea Banatului (Armenia, Austria, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Germania, Israel, Italia, Polonia, Republica Moldova, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Ucraina, Ungaria). Selecţionerul Competiţiei este criticul de film Ionuţ Mareş.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

Evenimentul este realizat de voluntari, cu susţinerea: Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), Consiliul Judeţean Timiş, Vitas România, Kathrein România, Primăria Gottlob,   Toluna, Autoclub (Centrul Volkswagen Timişoara), Centrul Ceh din Bucureşti, Institutul Polonez din Bucureşti, Institutul Francez din Timişoara, Direcţia Judeţeană de Cultură Timiş, Centrul Cultural German din Timişoara, Ambasada Portugaliei la Bucureşti, Ambasada Suediei la Bucureşti, Hotel Timişoara, Atelier Unu, AMBASADA.

Foto: Ceau Cinema – www.ceaucinema.ro

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.