Audrey Hepburn şi cel mai scump obiect din lumea filmului
https://www.ziarulmetropolis.ro/audrey-hepburn-si-cel-mai-scump-obiect-din-lumea-filmului/

Rochia albă purtată de Audrey Hepburn în filmul „My Fair Lady” (1964) este cel mai scump obiect din lumea filmului vândut vreodată la licitaţie, potrivit unui top realizat de Picollecta, un site dedicat colecţionarilor.

Un articol de Petre Ivan|10 martie 2015

Ţinuta Ascot, formată din rochie şi pălărie, purtată de Audrey Hepburn în filmul regizat de George Cukor, este o creaţie a designerului Cecil Beaton şi a fost vândută la licitaţie, în 2011, pentru suma de 4,5 milioane de dolari.

Filmul este bazat pe piesa lui George Bernard Shaw „Pygmalion” şi a fost recompensat cu opt premii Oscar, informează dailymail.co.uk.

Topul realizat de Picollecta a fost lansat pentru a marca recent încheiata ceremonie a premiilor Oscar, care a avut loc pe 22 februarie.

Pe poziţia a doua în acest top s-a situat automobilul Aston Martin DB5 care a apărut în două filme din seria „James Bond”, „Goldfinger” (1964) şi „Operaţiunea Thunderball/ Thunderball” (1965), ambele cu Sean Connery. Automobilul a fost vândut cu 4,1 milioane de dolari la o licitaţie organizată în 2010.

Aston Martin DB5, Goldfinger (1964) Thunderball (1965)

Aston Martin DB5, Goldfinger (1964) Thunderball (1965)

Podiumul este completat de pianul portocaliu cu motive marocane din „Casablanca” (1942), de Michael Curtiz, vândut la licitaţie, anul trecut, pentru suma de 3,4 milioane de dolari.

Urmează în acest top: costumul leului cel fricos din „Vrăjitorul din Oz/ The Wizard of Oz” (1939), realizat din piele şi blană de leu – 3,07 milioane de dolari, premiul Oscar câştigat de Orson Welles pentru cel mai bun scenariu, cel al filmului „Cetăţeanul Kane/ Citizen Kane” (1942) – 861.542 de dolari, rochia purtată de Julie Andrews în rolul Maria din „Sunetul muzicii/ The Sound of Music” (1965) – 676.500 de dolari, camera Panavision PSR 35 mm folosită de George Lucas la realizarea filmului „Războiul stelelor/ Star Wars” (1977) – 625.000 de dolari, sabia Anduril a lui Aragorn din „Stăpânul inelelor/ Lord of the Rings” (2003) – 437.000 de dolari, costumul ceremonial purtat de Charlton Heston în „Ben-Hur” (1959) – 393.600 de dolari şi rochia purtată de Kate Winslet în „Titanic” (1997) – 275.000 de dolari.

Foto: Audrey Hepburn rochie, Aston Martin DB5 – cinemagia

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.