Avishai Cohen trio. Sau jazz cu 3 istraelieni: Cohen, Dor şi Mor
https://www.ziarulmetropolis.ro/avishai-cohen-trio-sau-jazz-cu-3-istraelieni-cohen-dor-si-mor/

Jazz de calitate, curat, interpretat fără emfază sau artificii. Pe 10 şi pe 11 octombrie, Avishai Cohen a susţinut la Sala Radio din Bucureşti două concerte de promovare a noului său album ’’From Darkness’’, o formulă de trio – contrabas, pian şi percuţie.

Un articol de Corina Dima|20 octombrie 2015

Concertele se înscriu în seria ’’Jazz Night Out’’ promovate de Twin Arts. Avishai Cohen (45 ani) a cântat alături de Omri Mor şi Daniel Dor, 2 tineri istraelieni bursieri ai fundaţiei culturale israeliano-americane (timp de 5, respectiv 3 ani).

Concertul a stat sub semnul comunicării şi a muzicii de calitate. Mai exact, am putut să vedem şi să ascultăm un adevărat trio – unde fiecare muzician comunică permanent, prin fiecare por cu ceilalţi membri ai ansamblului, iar improvizaţia se naşte natural, firesc cu multă coerenţă şi rafinament. Cohen a susţinut permanent acest filon al comunicării între părţile echipei. Nu a vrut parcă să fie el solistul, să iasă în evidenţă el, a vrut să fie toţi solişti, să fie împreună.

Concertul s-a construit uşor, gradual, în jurul pieselor din noul album. Întâi cu piese mai lirice, apoi treptat cu piese din ce în ce mai ritmate. Dinamismul pieselor a fost susţinut permanent de ruperi or schimbări bruşte de ritm (binar, ternar şi combinaţii dintre acestea), în cadrul aceleiaşi piese. Iar momentele de improvizaţie au făcut ca Sala Radio să tresalte de bucurie. Jazz de calitate, curat, interpretat fără emfază ori artificii. Muzicieni în adevăratul sens al cuvântului. Un filon al jazz-ului scandinav a răzbătut în tot albumul – probabil producătorul Lars Nilsson (care a făcut şi mastering, mixing) şi-a adus o contribuţie relevantă la acest album.

Cohen a cântat la contrabas mai tot timpul fără arcuş, era contopit parcă cu instrumentul său şi s-a lăsat în voia volutelelor armonice, surprinzându-ne permanent cu bucuria pe care o emana cântând. Deseori cotrabasul s-a transformat şi în instrument de percuţie, Avishai a folosit cutia de rezonanţă a contrabasului ca să sublinieze diverse ritmuri şi cadenţe în improvizaţii. Proaspăt, dinamic, prezent.

Avishai Cohen comunică, empatizează atât de firesc, atât cu publicul, cât şi cu ceilalţi muzicieni de pe scenă. A prezentat concertul, piesele, a fost lider, conducător, dar şi liant şi element care se contopeşte în întreg; a lăudat, a glumit cu publicul (îşi va căuta în arborele genealogic strămoşii români), dar a şi atenţionat momente mai puţin politicoase (cineva din primul rând care trimitea mesaje în timpul concertului). După care s-a împăcat la scenă deschisă cu nepoliticoşii.

Avishai cohen

La final, ropotului de aplauze care nu mai contenea, trio-ul i-a răspuns cu trei bis-uri: o piesă mai veche, o piesă interpretată vocal de Avishai şi o piesă cu roluri schimbate între instrumentişti. Cohen ne-a oferit şi un moment surpiză – a interpretat la un instrument de percuţie improvizat din pupitrul de partituri aflat pe scenă.

Jos pălăria Avishai Cohen trio!

FOTO: Miluta Flueras

14
/02
/22

Cu un sunet senzual, amplu și catifelat, ușurință aristocratică în interpretare și grație, Marc Coppey se înscrie în marea tradiție a violonceliștilor francezi. Însoțit de violoncelul său, Goffriller, din 1711, Marc Coppey va fi prezent săptămâna această în România, pentru a susține două concerte, pe scenele filarmonicilor din București și Sibiu.

10
/02
/22

Sala Mare de spectacole a Operei Naționale București este gazda spectacolului de foaier „Mozart și Salieri”, spectacolelor de operă „Madama Butterfly” de Puccini, „Evgheni Oneghin” de Ceaikovski, „Nunta lui Figaro” de Mozart, spectacolului coupé de dans contemporan „Tango. Radio & Juliet” de Edward Clug și a spectacolului de balet „Frumoasa din Pădurea Adormită” de Ceaikovski, toate făcând parte din repertoriul actual.

10
/02
/22

Peste 60 de artiști internaționali din 13 țări sosesc la Iași în perioada 13 - 19 februarie, în cadrul celei de-a treia ediții a Classix Festival. 8 concerte de muzică clasică, 10 cursuri de măiestrie, o expoziție de ilustrații, o dezbatere, o prelegere și 7 proiecții de film își așteaptă exploratorii aventurii clasice contemporane.

08
/02
/22

Dirijorul Daniel Jinga va evolua în seara de 10 februarie la pupitrul Filarmonicii din Arad, cu un program de muzică românească de secol XIX, cuprinzând partituri de tinereţe semnate în 1867 şi 1876 de compozitorul George Stephănescu, cel care stă la baza întemeierii Operei Naţionale din Bucureşti, prin faptul că în 1885 constituia Compania Opera Română, ce își desfășura pe atunci spectacolele pe scena Teatrului Național.

08
/02
/22

#newTogether, documentarul realizat de Forumul Cultural Austriac București, ajunge la Iași în cadrul Classix Festival. Proiecția în prezența invitaților Dan Lungu (scriitor) și Andrei Popov (Director Adjunct Forumul Cultural Austriac) va avea loc luni, 14 februarie 2022, orele 17:00, în sala de conferințe a Casei Muzeelor Iași din Str. Vasile Alecsandri nr 6.

07
/02
/22

Opera Națională București prezintă vineri, 11 februarie, ora 18:30, spectacolul de operă „La Bohème” de Giacomo Puccini, capodoperă a verismului care, de peste 125 de ani, impresionează și entuziasmează publicul din toate generațiile de melomani. Este una dintre cele mai reprezentative opere în care este cântată sublim viața tinerilor și atmosfera spiritului lor juvenil.

07
/02
/22

Vineri, 11 februarie 2022 (de la 19.00), la Sala Radio, SEARA BEETHOVEN se va desfășura sub bagheta dirijorului german CHRISTOPH  KÖNIG, care a urmat studii de perfecționare sub tutela unor celebri muzicieni, ca Sergiu Celibidache și Sir Colin Davis. Începând din stagiunea 2023 – 2024, Christoph König va prelua conducerea orchestrei simfonice a radioteleviziunii spaniole.

07
/02
/22

Joi, 10 și vineri,11 februarie 2022, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul italian Gian Luigi Zampieri, va prezenta un program cu două lucrări de referință: Concertul în la major pentru clarinet şi orchestră, KV622 de Wolfgang Amadeus Mozart, cu clarinetistul Emil Vișinescu în ipostaza de solist, și Simfonia nr. 1, în do minor, op. 11 de Felix Mendelssohn. Concertele se vor desfășura de la ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, în condițiile respectării restricțiilor pandemice. 

26
/01
/22

Piano STAR - Programul de excelență destinat tinerilor pianiști din segmentul preuniversitar a organizat sâmbătă, 22 ianuarie 2022, Festivalul Piano STAR, un maraton al repertoriilor studiate în întregul proiect, după 4 module de perfecționare tehnică și interpretativă, susținute de profesori de pian din importante academii de muzică din Europa.

18
/01
/22

Situația globală din ultimii (deja) doi ani și mai ales de anul trecut a adus sau accelerat câteva trenduri interesante în producția, prezentarea și consumul de muzică clasică, în opțiunile publicului și modul în care artiștii și organizatorii de evenimente au adus muzica spre audiențe tot mai largi.

13
/01
/22

Începând cu 13 ianuarie, orașele Iași, Bacău și Galați vor continua să găzduiască seria de concerte „Pepiniera”, susținută prin programul Comisiei Europene - Music Moves Europe. Prin intermediul proiectului, organizatorii își propun să susțină artiștii cu potențial și să-i ajute să-și extindă baza de fani la nivel național. Accesul este liber la toate concertele, în limita locurilor disponibile.