Bacovia, văzut de 47 de artiști plastici din 19 țări – Un secol de la apariția volumului “Plumb”
https://www.ziarulmetropolis.ro/bacovia-vazut-de-47-de-artisti-plastici-din-19-tari-un-secol-de-la-aparitia-volumului-plumb/

Un număr 47 de artişti plastici din 19 ţări prezintă pe simezele unei expoziţii internaţionale de Ex Libris găzduite de Biblioteca Judeţeană din Bacău 124 de lucrări de grafică inspirate din creaţia lui George Bacovia, la un secol de la apariţia volumului ,,Plumb” aparţinând poetului simbolist român.

Un articol de Petre Ivan|27 noiembrie 2016

Potrivit criticului literar Constantin Călin, cel mai cunoscut exeget al operei și vieții lui George Bacovia, expoziția reconfirmă universalitatea poetului Plumbului și ilustrează imagistic și interesul pe care l-a cunoscut Bacovia în rândul plasticienilor, notează Agerpres.

Peste 300 de creatori plastici l-au ilustrat pe Bacovia și poeziile lui, fie prin desene, fotografii, portrete. A fost și este unul dintre cei mai bine ilustrați poeți din literatura română. De aceea este cu atât mai meritorie aceasta inițiativă, de a adăuga un plus, de a da o nouă valoare poetului și poeziei sale, justificat și numai prin faptul că 47 de artiști din diverse zone ale lumii au citit poezii de Bacovia – Constantin Călin.

Toate lucrările prezentate sunt cuprinse într-un album conceput de plasticianul Ovidiu Petca, ale cărui coperți sunt ilustrate cu Ex Librisuri semnate de Martin R. Baeyns, Lukasz Cywicki și Ilie Boca.

Casa memoriala George Bacovia, Bacău

Casa memoriala George Bacovia, Bacău

George Bacovia, distins în anul 1934 cu Premiul național, este apreciat de critica literară drept cel mai ilustru reprezentant al simbolismului românesc.

Lirica sa, prin poezii reprezentative cum sunt ”Plumb”, ”Scântei galbene”, ”Lacustră”, ”Stanțe burgheze” exprimă nevroze și atitudini halucinante derulate în decorul dezolant al periferiei provinciale. Versurile sale sunt profund originale, creând așa-numita ”atmosferă bacoviană”.

Foto: Plumb, Bacovia, Casa memorială George Bacovia – facebook

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.