Blestemul lui Macbeth loveşte din nou: un actor, accidentat de Kenneth Branagh, într-o scenă de luptă
https://www.ziarulmetropolis.ro/blestemul-lui-macbeth-loveste-din-nouun-actor-accidentat-de-kenneth-branagh-intr-o-scena-de-lupta/

Un actor de teatru a fost accidentat de Kenneth Branagh în timpul unei scene de luptă din spectacolul „Macbeth“, regizat de starul britanic şi pus în scenă la Manchester.

Un articol de Andrada Văsii|15 iulie 2013

Un actor de teatru a fost accidentat de Kenneth Branagh în timpul unei scene de luptă din spectacolul „Macbeth”, regizat de starul britanic şi pus în scenă la Manchester. Acest lucru i-a determinat pe jurnaliştii britanici să vorbească despre „o nouă victimă făcută de blestemul lui Macbeth”.

Actorul, a cărui identitate nu a fost dezvăluită, a fost lovit de o sabie din metal în timpul unei scene de luptă din spectacolul „Macbeth”, realizat după piesa omonimă scrisă de William Shakespeare, informează dailymail.co.uk.

Actorul continuă spectacolul

Dovedind mult curaj, actorul şi-a continuat evoluţia în spectacol, însă a fost transportat la spital, la finalul show-ului, pentru un control medical.

Spectacolul „Macbeth”, lăudat de criticii de specialitate, reprezintă prima producţie shakespeariană în care joacă starul Kenneth Branagh (foto sus) după o pauză de peste 10 ani.

Spectacolul este pus în scenă în clădirea unei foste biserici, care este atât de mică, încât spectatorii din public sunt avertizaţi la intrare în legătură cu riscul de a fi „acoperiţi cu noroi, sânge şi ploaie”.

Scene riscante

Un purtător de cuvânt al Festivalului Internaţional de Teatru de la Manchester a precizat că un actor a fost accidentat în timpul unui spectacol, însă nu a confirmat faptul că sabia folosită de Kenneth Branagh ar fi fost implicată în acel incident.

Există o concentrare enormă. E imposibil să spui că spectacolul este lipsit de pericole. Săbiile din metal se încleştează, iar scânteile zboară pur şi simplu prin aer.

Kenneth Branagh,
actor

Celebrul actor britanic Kenneth Branagh, care joacă unul dintre rolurile principale şi asigură regia spectacolului, a recunoscut că scenele de luptă din această producţie pot fi riscante.

Spectacol supervizat de medici

Sâmbătă seară, purtătorul de cuvânt al Festivalului Internaţional de Teatru de la Manchester a declarat: „Un actor a fost lovit în timpul unei scene de luptă din spectacolul «Macbeth», în seara de miercuri. Avem medici calificaţi care asistă la fiecare reprezentaţie, iar actorul a fost consultat. Medicii l-au asigurat că este bine şi că poate să continue spectacolul”.

„După aceea, actorul a fost transportat la spital, ca măsură de precauţie”, a adăugat acelaşi purtător de cuvânt.

Actori superstițioși

Actorii superstiţioşi din teatru preferă să nu pronunţe niciodată titlul piesei „Macbeth”, întrucât ei cred că acest nume este blestemat, notează Mediafax.

Printre starurile care au suferit diverse accidente în timpul sau la scurt timp după reprezentaţii ale piesei „Macbeth” se află nume sonore, precum Orson Welles şi Charlton Heston. În 1849, peste 30 de persoane care asistau la o reprezentaţie a spectacolului „Macbeth” au fost ucise în urma violenţelor comise în timpul unei revolte populare.

Totodată, se spune că Abraham Lincoln a citit această piesă de teatru cu o seară înainte de a fi asasinat, în 1865.

Foto credit: Melinda Seckington, Wikipedia, Festivalul de Teatru de la Manchester (Facebook)

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.