Blestemul s-a rupt: Omul care l-a ucis pe Don Quijote, de Terry Gilliam, intră în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/blestemul-s-a-rupt-omul-care-l-a-ucis-pe-don-quijote-de-terry-gilliam-intra-in-cinematografe/

Considerat un proiect blestemat, unul dintre cele mai aşteptate filme din istoria cinematografiei, The Man Who Killed Don Quixote/Omul care l-a ucis pe Don Quijote, cu Adam Driver cap de afiş, va avea premiera naţională în 29 martie.

Un articol de Petre Ivan|19 martie 2019

Producția a durat aproape 30 de ani din cauza unor probleme financiare, tehnice și legate de actorii din rolurile principale, obligându-l pe Terry Gilliam să trăiască o adevărată odisee.

Omul care l-a ucis pe Don Quijote a fost văzut prima oară la TIFF, anul trecut, iar în 27 martie va avea avanpremiera la Cinema Muzeul Țăranului.

Poveste clasică în care fantezia și aventura se iau la întrecere în cadre picturale acompaniate de comic de situație și de caracter, Omul care l-a ucis pe Don Quijote își are punctul de pornire în romanul lui Cervantes.

Filmat în mai multe locuri exotice din Spania, Portugalia și Insulele Canare – lungmetrajul îl prezintă pe Toby (Adam Driver), un publicitar sarcastic, prins subit în fanteziile unui bătrân cizmar spaniol care se crede Don Quijote (Jonathan Pryce).

De-a lungul aventurilor suprarealiste și deosebit de comice pe care ajung să le trăiască împreună, Toby începe să nu mai distingă între vis și realitate. Totuși, va fi nevoit să-și asume efectele tragice pe care un film regizat de el în tinerețe le-a avut asupra unui sătuc spaniol.

„Don Quijote e un visător, un idealist și un romantic care se încăpățânează să nu accepte limitările realității, care mărșăluiește indiferent de obstacole, așa cum am făcut și noi. A durat atât de mult încât ideea că am chiar terminat filmările mi se pare suprarealistă”, spunea Gilliam într-un mesaj public.

Alături de Adam Driver și de Jonathan Pryce, îi veți putea vedea pe Joana Ribeiro, Olga Kurylenko, Stellan Skarsgard.

Terry Gilliam, considerat unul dintre cei mai îndrăzneți regizori ai timpurilor noastre este apreciat la nivel internațional pentru producții ca: Monty Python and The Holy Grail, Brazil, The Fisher King, Twelve Monkeys, Fear and Loathing in Las Vegas, The Imaginarium of Doctor Parnassus.

The Man Who Killed Don Quijote/ Omul care l-a ucis pe Don Quijote este distribuit de Transilvania Film.

Foto: Man Who Killed Don Quijote – facebook

 

.

14
/11
/23

"În lunile octombrie şi noiembrie am stat o lună la Timișoara ca bursier: am primit o bursă de creație Taifas în colaborare cu librăria La Două Bufnițe" - scriitorul Vasile Ernu îşi împărtăşeşte impresiile despre prima ediţie a unui nou festival timişorean.

14
/11
/23

Începând de vineri spectatorii sunt așteptați undeva în (v)estul sălbatic, în România anului 1944 când cel De-al Doilea Război Mondial se apropie de final. WARBOY spune povestea plină de emoție a unui adolescent care, încercând să salveze cei doi cai ai familiei, pornește într-o călătorie inițiatică, traversând peisajul sălbatic al Munților Apuseni.

14
/11
/23

Documentarul-portret „𝑫𝒆 𝒄𝒆 𝒎𝒂̆ 𝒄𝒉𝒆𝒂𝒎𝒂̆ 𝑵𝒐𝒓𝒂, 𝒄𝒂̂𝒏𝒅 𝒄𝒆𝒓𝒖𝒍 𝒎𝒆𝒖 𝒆 𝒔𝒆𝒏𝒊𝒏” (regie: Carla-Maria Teaha), care o aduce în prim-plan pe una dintre cele mai iubite scriitoare din România, se vede, începând de astăzi, în cinematografele din România, distribuit de Bad Unicorn.

13
/11
/23

CRONICĂ DE FILM Aflată la debutul în regie, Carla Teaha propune “De ce mă cheamă Nora, când cerul meu e senin” (2023), un documentar portret, plin de deferenţă, despre o scriitoare îndrăgită şi nonconformistă, Nora Iuga. Din 17 noiembrie, în cinematografe.

13
/11
/23

Bucharest Best Comedy Film Festival și-a ales filmul câștigător dintre cele 10 participante în competiție. Marele câștigător este o comedie venită direct din Peru pe marile ecrane din România. Surori vitrege a fost ales în unanimitate de către juriul festivalului, cucerind imediat și publicul participant la Gala de închidere, când a fost anunțat drept marele câștigător.

01
/11
/23

În noiembrie, HBO Max vine cu filme și seriale proaspete, noi episoade și sezoane ale unor producții de succes, dar și cu documentare care promit să nu dezamăgească.