BREAKING NEWS „Poziția copilului” a câștigat premiul criticii internaționale la Festivalul de la Berlin
https://www.ziarulmetropolis.ro/breaking-news-pozitia-copilului-a-castigat-premiul-criticii-internationale-la-festivalul-de-la-berlin/

„Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, este favoritul criticii internaţionale la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin. În această seară, pelicula a obţinut Premiul FIPRESCI (Federaţia Internaţională a Criticilor de Film) pentru cel mai bun film din competiţia festivalului, dintre cele 19 aflate în cursa pentru Ursul de Aur. Trofeul i-a  fost […]

Un articol de Andrada Văsii|15 februarie 2013

„Poziția copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, este favoritul criticii internaționale la Festivalul Internațional de Film de la Berlin. În această seară, pelicula a obținut Premiul FIPRESCI (Federația Internațională a Criticilor de Film) pentru cel mai bun film din competiția festivalului, dintre cele 19 aflate în cursa pentru Ursul de Aur. Trofeul i-a  fost înmânat scenaristului Răzvan Rădulescu, co-autor al scenariului, alături de Călin Peter Netzer.

FIPRESCI stabilește jurii independente și acordă premii în cadrul tuturor marilor festivaluri de film. Juriul prezent la Berlinală a fost format din criticii de film Alin Tasciyan (președinte), Mohammed Rouda, Mode Steinkjer, Ninos Feneck Mikelides, Baptiste Etchegaray, Eberhard von Elterlein, Dana Linssen, Anjelika Artyukh, Christoph Schmitz.

Premiul vine cu o zi înainte de gala de închidere a Festivalului de la Berlin, de pe 16 februarie, și după aproape o săptămână în care „Poziția copilului” s-a menținut pe primul loc în topul favoriților la Ursul de Aur. Die Welt”, „The Hollywood Reporter”, „Variety”, Cineuropa.org, Cine-vue.com sau Bloomberg au publicat cronici entuziaste, remarcând, printre altele, performanța Luminiței Gheorghiu în rolul mamei posesive care încearcă să recâștige controlul asupra vieții fiului ei (Bogdan Dumitrache).

În această perioadă, campania de susținere a echipei filmului – „Susține România la Berlinală!” – a generat peste 70.000 de vizualizări în mediul online. În campanie s-au implicat personalități din sportul românesc – Leonard Doroftei, Cristian Țopescu, Ivan Patzaichin, Laura Badea, Alina Dumitru, Alin Moldoveanu, Ana-Maria Brânză, Diana Mocanu, Corina Ungureanu – dar și artiști, vedete de radio și televiziune, bloggeri și cinefili.

Echipa a primit un număr impresionant de mesaje de susținere – peste 2000 – pe site-ul oficial al filmului, www.pozitiacopilului.ro. Publicul din România va avea ocazia să vadă „Poziția copilului” în cinematografe începând cu 8 martie.

Poziția copilului” este cel de-al treilea lungmetraj al lui Călin Peter Netzer după multi-premiatele „Maria” (2003) și „Medalia de onoare” (2010). Filmul vorbeşte cu dramatism, cu emoţie, dar şi cu umor despre traumele sufocării copiilor prin dragoste şi despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii acestora. Pelicula este, totodată, o radiografie a high-class-ului românesc contemporan şi vorbeşte despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi. Scenariul este semnat de Răzvan Rădulescu şi Călin Peter Netzer.

 Luminița Gheorghiu și Bogdan Dumitrache au rolurile principale, de mamă și fiu. Li se alătură, într-o distribuție selectă, nume ca Nataşa Raab, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia, Adrian Titieni, Cerasela Iosifescu, Mimi Brănescu şi Vlad Ivanov.

 Trailer-ul poate fi vizionat aici: 

„Poziţia copilului” este o producţie Parada Film în co-producţie cu Hai Hui Entertainment, realizată cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, al Programului MEDIA al Uniunii Europene, Odyssey Communication, BV McCann Erikson, Real Top Media, Etno Media, Teleclub, Soti Cable Neptun, ThomasVille, Roma 62, cu participarea HBO România.

Participarea delegației filmului la Festivalul de la Berlin este susținută de Uniunea Cineaștilor din România (UCIN) și Institutul Cultural Român (ICR) din București. Unele ținute de pe covorul roșu au fost asigurate de Trends by Adina Buzatu.

15
/02
/24

După o retragere temporară din sfera publică, DELIA PANN revine în industria muzicală cu single-ul: The WOOP SONG, care asigură ascultătorilor o călătorie auditivă cu totul specială, un drum către SINE, în timp ce se dansează….electro și progresiv.

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.