Bucharest International Dance Film Festival lansează înscrierile pentru cea de-a șasea ediție
https://www.ziarulmetropolis.ro/bucharest-international-dance-film-festival-lanseaza-inscrierile-pentru-cea-de-a-sasea-editie/

Tema ediţiei din acest an a festivalului este „Utopie/ Distopie”. Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, deschide sesiunea de înscrieri pe 4 mai 2020. Datele limită la care se pot trimite aplicaţiile sunt 31 mai (Early bird), 14 iunie (Regular), respectiv 5 iulie (Late).

Un articol de Liliana Matei|5 mai 2020

BIDFF privește anul acesta înspre viitor și propune o reflecție asupra acestuia, folosind impulsul utopic|distopic ca instrument și filmul scurt de dans ca mediu de expresie. Printr-o coincidență semnificativă, în contextul pandemiei mondiale pe care o traversăm, utopia și distopia, teme ale festivalului în 2020, devin strategii creative sau critice de a privi și explora lumea prezentă sau viitoare. Viziunea curatorială a BIDFF își propune să descifreze, modeleze, transforme sau revoluționeze aceste concepte.

Organizatorii invită regizori, coregrafi, artiști vizuali, animatori și muzicieni să-și înscrie scurtmetrajele pentru cea de-a șasea ediție a festivalului, care va avea loc în perioada 3 – 6 septembrie, la București, și care va cuprinde atât cele două secțiuni competiționale dedicate scurtmetrajelor de dans (competiția internațională și competiția românească), precum și secțiunea introdusă anul trecut a musical-urilor. Creatorii de animații, filme de ficțiune, experimentale sau documentare sunt încurajați să aplice cu filme scurte care au teme sau subiecte în conexiune cu tema festivalului.

„Ne propunem ca filmele și evenimentele programate în festival să se înscrie în această linie a inovației și experimentului artistic, care nu doar dizolvă granițele dintre genuri dar oferă în același timp variante de înțelegere a unui viitor posibil/probabil. Ele sunt baze și premise care ne ajută să imaginăm direcții posibile înspre care acest viitor se poate îndrepta.

Adresăm și o provocare publicului: de a privi filmul de dans ca un sistem deschis, o formă de artă concentrată pe proces și progres”, a declarat Simona Deaconescu, Director Artistic.

BIDFF recunoaște excelența, noutatea și discursul artistic curajos, oferind premii în valoare de 2000 de Euro pentru Cel Mai Bun Film Internațional, Cel Mai Bun Film Românesc și Cel Mai Bun Musical.

CONDIȚII ȘI MODALITĂȚI DE PARTICIPARE

Competiția de scurtmetraje

Deadline-uri: Early bird – 31 mai, Regular – 14 iunie,  Late – 5 iulie

Vor fi luate în considerare:

  • Scurtmetraje cu durata de maximum 20 de minute, produse în ultimii 2 ani, în genul film de dans (ficțiune, animație, experiment vizual, documentar);
  • Musicaluri scurte cu durata de maximum 20 de minute, produse în ultimii 2 ani;
  • Cu o calitate minimă Full HD (1920 x 1080).

Nu vor fi luate în considerare: videoclipuri muzicale, trailere sau înregistrări ale unor spectacole, filme care au fost deja înscrise în edițiile anterioare ale festivalului, filme de 1 minut sau reclame la diverse brand-uri.

Despre aplicație:

  • Datele limită la care poate fi trimisă aplicația sunt 31 mai (Early bird), 14 iunie (regular), 5 iulie (late);
  • Aplicanții vor primi răspuns referitor la selecția filmului înscris până pe 1 august 2020;
  • Fiecare regizor poate înscrie maximum 2 filme în competiție;
  • Înscrierea filmelor se face prin intermediul platformei Film Freeway https://filmfreeway.com/bidff2020 ;
  • Înainte de a face aplicația, trebuie verificate taxele aferente fiecărui deadline.

BIDFF își propune în 2020 un program care să includă proiecții speciale, conferințe, ateliere ce explorează teoretic și practic utopia|distopia, prin intermediul filmului de ficțiune, artei video, animației, musicalului și documentarului.

„În 2019, când am început să lucrăm la cea de-a șasea ediție a Bucharest International Dance Film Festival, nu ne-am imaginat că tematica aleasă atunci va reflecta atât de fidel realitățile timpului. În contextul pandemiei globale pe care o traversăm, prezentul și viitorul ridică întrebări importante și urgente, iar obiceiurilor noastre se transformă odată cu limitările impuse de distanțarea socială. Sălile de spectacole și de cinema sunt închise pe termen nedefinit, iar activitatea noastră se desfășoară mai ales în mediul online. În aceste circumstanțe, legătura dintre corp, dans și camera de filmat devine cu atât mai utilă și mai relevantă.”, spune Andreea Novac, co-curator

Cea de-a șasea ediție a festivalului este programată în perioada 3 – 6 septembrie 2020 și va avea loc în București, respectând regulile și restricțiile impuse de autorități în contextul evoluției pandemiei de coronavirus, pentru siguranța tuturor participanților și a echipei de organizare.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.