Cannes 2014, în cifre
https://www.ziarulmetropolis.ro/cannes-2014-in-cifre/

Cea de-a 67-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes (14 – 25 mai) este una a exceselor, conform afirmă editorii de la AFP, care au publicat o serie de date şi de cifre, pentru a argumenta această afirmaţie.

Un articol de Petre Ivan|16 mai 2014

Cannes 2014, în date şi cifre

12.000:

numărul de profesionişti care participă la „marché du film”, cea mai mare piaţă de film din lume.

4.580:

numărul de jurnalişti care acoperă evenimentul. Pentru comparaţie, acest număr a fost de 700 la ediţia din 1966.

1.700:

numărul de lungmetraje vizionate de organizatorii festivalului, dintre care doar 18 vor concura pentru trofeul Palme d’Or şi doar 20 au fost reţinute pentru secţiunea dedicată tinerelor talente Un Certain Regard.

700: numărul aproximativ al membrilor forţelor de ordine care se vor ocupa de asigurarea securităţii în oraş pe perioada festivalului.

500:

numărul persoanelor care au contribuit la realizarea structurilor temporare, cu o suprafaţă totală de 6.700 de metri pătraţi, care vor găzdui proiecţii, întâlniri ale profesioniştilor la Marché du film şi conferinţe de presă. Alţii se ocupă de cele 24 de săli de proiecţii ale Palais des Festivals.

400:

numărul aproximativ al amprentelor făcute de artista Nadine Seul care, în fiecare an, cere vedetelor de pe Croazetă să îşi lase amprentele într-un bloc de argilă, efectuând apoi mulaje din oţel care decorează Walk of Fame din jurul Palais des Festivals.

300 metri x 2 metri: cannes 2014

dimensiunea afişelor cu imaginea lui Marcello Mastroianni (o scenă decupată din „8 şi jumătate”, de Federico Fellini) care au fost aplicate pe faţadele Palais des Festivals.

118 grame:

atât cântăreşte trofeul Palme d’Or, disputat, anul acesta, de regizori precum canadianul David Cronenberg, Abderrahmane Sissako, din Mauritania, rusul Andrei Zvyagintsev, americanii Tommy Lee Jones şi Bennett Miller, britanicii Ken Loach şi Mike Leigh, japoneza Naomi Kawase şi turcul Nuri Bilge Ceylan.

60:

lungimea exprimată în metri a celebrului covor roşu care acoperă nu mai puţin celebrele 24 de trepte ale Palais des Festival, urcate şi coborâte de zeci de ori pe zi de reprezentanţii industriei cinematografice, în costume şi rochii elegante, înainte de proiecţiile filmelor din competiţie sau din secţiunile paralele.

19:

numărul de ace din frunza de palmier, fabricate din aur de 18 carate, din trofeul Palme d’Or. Acest aur este obţinut prin metode echitabile în acest an, a precizat casa elveţiană Chopard, care creează celebrul trofeu, plasat pe un cristal de stâncă.

17:

numărul starurilor internaţionale – de la Scorsese la Leïla Bekhti şi Natalie Portman – imortalizate de agenţia Getty, ale căror fotografii sunt afişate prin tot oraşul Cannes.

8:

fericiţii regizori care au câştigat de două ori recompensa supremă (trofeul Palme d’Or): Francis Ford Coppola, Shohei Imamura, Billie August, Emir Kusturica, fraţii Dardenne, Michael Haneke şi, la începuturile istoriei festivalului, suedezul Alf Sjöberg.

4:

numărul de ani în care festivalul nu a putut fi organizat: în 1939, când trebuia să debuteze, din cauza războiului; în 1948 şi 1950, din lipsa banilor; în 1968, când a fost întrerupt de evenimentele din mai.

Foto: Cannes 2014, Martin Scorsese şi Natalie Portman – Cinemagia

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.