Caravana Metropolis revine cu cele mai bune filme ale verii
https://www.ziarulmetropolis.ro/caravana-metropolis-revine-cu-cele-mai-bune-filme-ale-verii/

Caravana Metropolis – Cinema în aer liber revine vara aceasta cu cele mai bune 11 filme europene şi de autor, în 4 oraşe din România.

Un articol de Liliana Matei|3 iulie 2015

Caravana Metropolis revine în 2015, după trei sezoane în care a strâns peste 200 000 spectatori, în toată țara, dintre care peste 90 000 doar anul trecut. Evenimentul se va desfășura în perioada 7 iulie – 23 august la Arad (7-12 iulie), Timișoara (14-19 iulie), Brașov (28 iulie-2 august) și Sibiu (18-23 august) în piețe centrale sau parcuri, iar intrarea la toate proiecțiile este liberă.

Caravana Metropolis își propune să aducă filmul european mai aproape de publicul larg, în lipsa cinematografelor de artă care aproape au dispărut din România.

11 filme de autor vor fi proiectate de marți până duminică, de la orele 21:30, utilizând cel mai performant echipament de proiecție în aer liber din România, un ecran gonflabil de 120 m², și singurul proiector digital mobil din țară, de 17.000 lumeni, care permit urmărirea filmelor la o calitate înaltă, întâlnită în marile cinematografe ale lumii.

Iată cele 11 filme din selecția oficială a Caravanei Metropolis:

1. DOUĂ ZILE, O NOAPTE/ DEUX JOURS, UNE NUIT, r. Luc și Jean-Pierre Dardenne, cu Marion Cotillard în rolul principal, care a fost nominalizată la premiul Oscar pentru interpretarea în acest film, cu premiera în selecția oficială de la Cannes în 2014. O tânără soție și mamă lucrează într-fabrică, dar este nevoită să ia o pauza de la locul de muncă. În timpul absenței sale, colegii ei își dau seama că pot acoperi orele ei de lucru lucrând puţin mai mult. Pentru aceasta, conducerea fabricii le propune un bonus de 1000 euro pentru toţi lucrătorii, dacă vor fi de acord ca postul Sandrei să fie desfiinţat.

2. POVEȘTI SĂLBATICE/ RELATOS SALVAJES, r. Damian Szifron, nominalizat la Oscar pentru Cel mai bun film străin în 2015. Regizorul și scenaristul Damián Szifron nu a făcut un singur film, ci șase lipite sub un singur titlu și trimise într-o lume care s-ar putea să nu fie pregătită pentru ele”, scrie revista americană „Rolling Stone”. Filmul lui Damián Szifrón este co-produs de Pedro Almodóvar și a făcut senzație la Cannes 2014.

3. SALONUL LUI JIMMY/ JIMMY’S HALL, r. Ken Loach, în competiție la Festivalul de Film de la Cannes 2014. Inspirată de o poveste adevărată, pelicula îl urmărește pe Jimmy Gralton (Barry Ward), un activist irlandez care se întoarce din America în satul natal și deschide un centru cultural pentru tineri. Aducând de peste Ocean jazz-ul și discuțiile pe teme politice, liberale, el stârnește reacția agresivă a Bisericii și a statului conservator.

4. FORCE MAJEURE/ TURIST, r. Ruben Ostlund – Un certain regard Jury Prize la Cannes 2014, nominalizat la European Film Awards pentru cel mai bun film și cel mai bun regizor. : Un tată care-şi petrece vacanţa într-o staţiune din Alpi îşi abandonează soţia şi cei doi copii în faţa unei avalanşe care se dovedeşte ulterior a fi una controlată. Gestul său de laşitate îi va schimba însă pentru totdeauna relaţia cu familia.

5. STOCKHOLM, r. Rodrigo Sorogoyen, film laureat al premiului Goya pentru Cel mai bun actor. O întâlnire aparent banală, între un băiat și o fată. El îi mărturisește că s-a îndrăgostit la prima vedere, ea nu-l crede. Pe parcursul plimbarii lor nocturne prin Madrid, fiecare își dezvăluie treptat dorințele, secretele, dar și câteva minciuni nevinovate. Curând, însă, vor reveni cu picioarele pe pământ, în realitatea dură a luptelor pentru control și a jocurilor psihologice.

6. DOMNIȘOARA JULIE/ MISS JULIE, filmul de debut în regie al actriței Liv Ullmann, avându-i ca protagoniști pe Colin Farrell și Jessica Chastain. În cursul unei nopţi de vară din oraşul Fermanagh, Irlanda de Nord, rebela fiică a unui aristocrat anglo-irlandez îl provoacă pe valetul tatălui ei să o seducă.

7. TEORIA ÎNTREGULUI/ THE THEORY OF EVERYTHING, r. James Marsh, cu Eddie Redmayne în rolul principal, laureat al premiului Oscar pentru cel mai bun actor. Filmul descrie relaţia dintre Stephen Hawking şi soţia sa, Jane. Cei doi s-au cunoscut pe vremea când erau studenţi la Cambridge în anii ’60, exact în vremea în care viitorul mare om de ştiinţă începea să sufere consecinţele afecţiunii care l-a paralizat, forţându-l să trăiască într-un scaun cu rotile şi să se exprime cu ajutorul unui computer.
8. O DUMINICĂ FRUMOASĂ/ UN BEAU DIMANCHE, r. Nicole Garcia. Învăţător într-o şcoală din sudul Franţei, Baptiste e un solitar. N-a rămas niciodată mai mult de un trimestru în postul său, pentru că iubeşte libertatea. Într-o zi e nevoit să-l ducă pe Mathias, unul dintre elevii săi, acasă, şi astfel ajunge s-o cunoască pe mama băiatului, Sandra, o tânără femeie nonconformistă care lucrează într-un restaurant de pe plajă.

9. BĂTRÂNUL DE 100 DE ANI CARE A IEȘIT PE FEREASTRĂ ȘI A DISPĂRUT, r. Felix Herngren, nominalizat la Audience Award la European Film Awards, este cel mai apreciat și vândut blockbuster suedez din ultimii ani. Neaşteptata poveste a unui bărbat în vârstă de 100 de ani care decide că nu-i prea târziu s-o ia de la capăt. Mulţi ar crede că îl aşteaptă aventura vieţii, dar această călătorie nu este prima pentru Allan Karlsson: se împlineşte un secol de când provoacă prăpăd în lume, iar acum e gata să se dezlănţuie din nou.

10. DE CE EU, r. Tudor Giurgiu. Filmul spune povestea lui Cristian (Emilian Oprea), un tanăr procuror idealist care încearcă să rezolve un complicat caz de corupție în tumultuosul context social-politic din România anilor 2000. Cristian investighează cazul unui coleg procuror suspectat de luare de mită, fals şi uz de fals, sustragere de documente. Ancheta are însă implicaţii la nivel extrem de înalt și îi spulberă tânărului magistrat încrederea în justiţie.

11. ORĂȘELUL ALANDALA/ FIDDLESTICKS, r. Veit Helmer – o comedie pentru întreaga familie, dublată în limba română, pentru spectatorii de-o șchioapă, laureată a Premiului Publicului la Zurich Film Festival, în competiție la Cinekid ICFF. Copiii şi bunicii reuşesc să transforme un orăşel din Europa într-un loc al invenţiilor şi al recordurilor. Maşina de gunoi devine fabrică de biciclete, o macara devine rollercoaster şi totul pare posibil atunci când imaginaţia nu mai are limite.

19
/02
/14

"Killing Time", cel de-al treilea lungmetraj scris şi regizat de Florin Piersic Jr, va fi distribuit de compania Drei-Freunde în cinematografele din Germania începând cu data de 20 februarie, urmând ca acesta să fie lansat şi în Austria şi Elveţia.

18
/02
/14

După un început de an sărac în filme de autor pe marile ecrane, a venit momentul pentru trei astfel de producţii de pe trei continente diferite, premiate la mari festivaluri. O bună alternativă la produsele hollywoodiene mai mult sau mai puţin inspirate.

17
/02
/14

SF-ul „Gravity„, de Alfonso Cuaron, a fost marele câştigător la ediţia de anul acesta a premiilor BAFTA, fiind recompensat cu şase trofee, inclusiv cele pentru cel mai bun film britanic şi cel mai bun regizor. Nominalizat la 11 categorii de premii, „Gravity 3D: Misiune în spaţiu” a mai primit trofeele pentru cele mai bune efecte […]

16
/02
/14

CRONICĂ DE FILM „The Monuments Men“ nu este nici comedie, nici reconstituire istorică, nici film de război, ci doar o producţie convenţională cu (foarte) puţin din fiecare. O nouă ambiţie a lui George Clooney de a-şi transmite – şi ca regizor - viziunea despre America.

15
/02
/14

„Black Coal, Thin Ice”,  filmul cineastului chinez  Yinan Diao, a câştigat premiul Ursul de Aur pentru cel mai bun film la cea de-a 64-a ediţie a Festivalului de la Berlin. Din cele 20 de filme din competiție, trei au fost chinezești, iar două dintre acestea au câștigat premii. „E foarte greu de crezut că acest […]

15
/02
/14

Regizorul Radu Gabrea, al cărui film "Lindenfeld" a fost proiectat în avanpremieră, la Institutul Cultural Român din Berlin, spune că pelicula sa este prima care povesteşte "momente total ascunse din istoria României", precum "deportarea saşilor, nemţilor în Siberia". În rolurile principale: Victor Rebengiuc, Ion Caramitru şi Mircea Diaconu.

15
/02
/14

România se numără printre cele opt ţări europene în care, în 2013, s-a înregistrat o creştere a numărului de spectatori în cinematografe, fiind vândute cu 13,8% mai multe bilete, în condiţiile în care, la nivelul Uniunii Europene, numărul tichetelor de cinema vândute a scăzut cu 4,1%.

14
/02
/14

Idile, trădări în amor, răzbunări sângeroase, personaje bizare și fantezii îndrăznețe – spectatorii le vor regăsi în două dintre programele speciale ale celei de-a 8-a ediții a Festivalului Internațional de Film NexT (3 – 7 aprilie), NexT Is Love și Next Look.

14
/02
/14

Metropolis Film vă invită luni, 17 februarie, de la ora 21.00, în Control, la proiecţia lungmetrajului românesc Ryna, povestea unei adolescente din Sulina care se zbate să-şi găsească identitatea lângă un tata care îi anulează feminitatea.

13
/02
/14

“De ce ar fi mai nefiresc să vezi un penis penetrând un vagin decât o lingură cu budincă intrând într-o gură? Dacă Melancholia e cel mai romantic film al lui Lars von Trier, Nymphomaniac este ca şi cum un pictor şi-ar fi aruncat pe pânză toate ideile care i-au trecut vreodată prin cap”, spune suedezul Stellan Skarsgard, rolul masculin principal din Nymphomaniac.

12
/02
/14

Cosmina Stratan și-a încercat norocul la Actorie după ce a văzut câteva spectacole la Teatrul Metropolis. Pe vremea aceea lucra în televiziune și i-a solicitat un interviu lui Mungiu, care tocmai câștiga un premiu la Cannes. Nu știa că peste doar câțiva ani sub îndrumarea aceluiași regizor va fi recompensată tot la Cannes pentru “cea mai bună interpretare”. Cum a început de fapt povestea de succes a Cosminei aflăm chiar de la aceasta, într-un interviu acordat Ziarului Metropolis.

12
/02
/14

Timp de o lună şi jumătate, între 1 martie și 12 aprilie, Caravana Docuart va prezenta filme precum „aici adică... acolo“, în regia Laurei Căpăţână Juller, şi „Exploratorul“, de Titus Muntean şi Xantus Gabor, în cinci oraşe din ţară.