Caravana Metropolis revine cu cele mai bune filme ale verii
https://www.ziarulmetropolis.ro/caravana-metropolis-revine-cu-cele-mai-bune-filme-ale-verii/

Caravana Metropolis – Cinema în aer liber revine vara aceasta cu cele mai bune 11 filme europene şi de autor, în 4 oraşe din România.

Un articol de Liliana Matei|3 iulie 2015

Caravana Metropolis revine în 2015, după trei sezoane în care a strâns peste 200 000 spectatori, în toată țara, dintre care peste 90 000 doar anul trecut. Evenimentul se va desfășura în perioada 7 iulie – 23 august la Arad (7-12 iulie), Timișoara (14-19 iulie), Brașov (28 iulie-2 august) și Sibiu (18-23 august) în piețe centrale sau parcuri, iar intrarea la toate proiecțiile este liberă.

Caravana Metropolis își propune să aducă filmul european mai aproape de publicul larg, în lipsa cinematografelor de artă care aproape au dispărut din România.

11 filme de autor vor fi proiectate de marți până duminică, de la orele 21:30, utilizând cel mai performant echipament de proiecție în aer liber din România, un ecran gonflabil de 120 m², și singurul proiector digital mobil din țară, de 17.000 lumeni, care permit urmărirea filmelor la o calitate înaltă, întâlnită în marile cinematografe ale lumii.

Iată cele 11 filme din selecția oficială a Caravanei Metropolis:

1. DOUĂ ZILE, O NOAPTE/ DEUX JOURS, UNE NUIT, r. Luc și Jean-Pierre Dardenne, cu Marion Cotillard în rolul principal, care a fost nominalizată la premiul Oscar pentru interpretarea în acest film, cu premiera în selecția oficială de la Cannes în 2014. O tânără soție și mamă lucrează într-fabrică, dar este nevoită să ia o pauza de la locul de muncă. În timpul absenței sale, colegii ei își dau seama că pot acoperi orele ei de lucru lucrând puţin mai mult. Pentru aceasta, conducerea fabricii le propune un bonus de 1000 euro pentru toţi lucrătorii, dacă vor fi de acord ca postul Sandrei să fie desfiinţat.

2. POVEȘTI SĂLBATICE/ RELATOS SALVAJES, r. Damian Szifron, nominalizat la Oscar pentru Cel mai bun film străin în 2015. Regizorul și scenaristul Damián Szifron nu a făcut un singur film, ci șase lipite sub un singur titlu și trimise într-o lume care s-ar putea să nu fie pregătită pentru ele”, scrie revista americană „Rolling Stone”. Filmul lui Damián Szifrón este co-produs de Pedro Almodóvar și a făcut senzație la Cannes 2014.

3. SALONUL LUI JIMMY/ JIMMY’S HALL, r. Ken Loach, în competiție la Festivalul de Film de la Cannes 2014. Inspirată de o poveste adevărată, pelicula îl urmărește pe Jimmy Gralton (Barry Ward), un activist irlandez care se întoarce din America în satul natal și deschide un centru cultural pentru tineri. Aducând de peste Ocean jazz-ul și discuțiile pe teme politice, liberale, el stârnește reacția agresivă a Bisericii și a statului conservator.

4. FORCE MAJEURE/ TURIST, r. Ruben Ostlund – Un certain regard Jury Prize la Cannes 2014, nominalizat la European Film Awards pentru cel mai bun film și cel mai bun regizor. : Un tată care-şi petrece vacanţa într-o staţiune din Alpi îşi abandonează soţia şi cei doi copii în faţa unei avalanşe care se dovedeşte ulterior a fi una controlată. Gestul său de laşitate îi va schimba însă pentru totdeauna relaţia cu familia.

5. STOCKHOLM, r. Rodrigo Sorogoyen, film laureat al premiului Goya pentru Cel mai bun actor. O întâlnire aparent banală, între un băiat și o fată. El îi mărturisește că s-a îndrăgostit la prima vedere, ea nu-l crede. Pe parcursul plimbarii lor nocturne prin Madrid, fiecare își dezvăluie treptat dorințele, secretele, dar și câteva minciuni nevinovate. Curând, însă, vor reveni cu picioarele pe pământ, în realitatea dură a luptelor pentru control și a jocurilor psihologice.

6. DOMNIȘOARA JULIE/ MISS JULIE, filmul de debut în regie al actriței Liv Ullmann, avându-i ca protagoniști pe Colin Farrell și Jessica Chastain. În cursul unei nopţi de vară din oraşul Fermanagh, Irlanda de Nord, rebela fiică a unui aristocrat anglo-irlandez îl provoacă pe valetul tatălui ei să o seducă.

7. TEORIA ÎNTREGULUI/ THE THEORY OF EVERYTHING, r. James Marsh, cu Eddie Redmayne în rolul principal, laureat al premiului Oscar pentru cel mai bun actor. Filmul descrie relaţia dintre Stephen Hawking şi soţia sa, Jane. Cei doi s-au cunoscut pe vremea când erau studenţi la Cambridge în anii ’60, exact în vremea în care viitorul mare om de ştiinţă începea să sufere consecinţele afecţiunii care l-a paralizat, forţându-l să trăiască într-un scaun cu rotile şi să se exprime cu ajutorul unui computer.
8. O DUMINICĂ FRUMOASĂ/ UN BEAU DIMANCHE, r. Nicole Garcia. Învăţător într-o şcoală din sudul Franţei, Baptiste e un solitar. N-a rămas niciodată mai mult de un trimestru în postul său, pentru că iubeşte libertatea. Într-o zi e nevoit să-l ducă pe Mathias, unul dintre elevii săi, acasă, şi astfel ajunge s-o cunoască pe mama băiatului, Sandra, o tânără femeie nonconformistă care lucrează într-un restaurant de pe plajă.

9. BĂTRÂNUL DE 100 DE ANI CARE A IEȘIT PE FEREASTRĂ ȘI A DISPĂRUT, r. Felix Herngren, nominalizat la Audience Award la European Film Awards, este cel mai apreciat și vândut blockbuster suedez din ultimii ani. Neaşteptata poveste a unui bărbat în vârstă de 100 de ani care decide că nu-i prea târziu s-o ia de la capăt. Mulţi ar crede că îl aşteaptă aventura vieţii, dar această călătorie nu este prima pentru Allan Karlsson: se împlineşte un secol de când provoacă prăpăd în lume, iar acum e gata să se dezlănţuie din nou.

10. DE CE EU, r. Tudor Giurgiu. Filmul spune povestea lui Cristian (Emilian Oprea), un tanăr procuror idealist care încearcă să rezolve un complicat caz de corupție în tumultuosul context social-politic din România anilor 2000. Cristian investighează cazul unui coleg procuror suspectat de luare de mită, fals şi uz de fals, sustragere de documente. Ancheta are însă implicaţii la nivel extrem de înalt și îi spulberă tânărului magistrat încrederea în justiţie.

11. ORĂȘELUL ALANDALA/ FIDDLESTICKS, r. Veit Helmer – o comedie pentru întreaga familie, dublată în limba română, pentru spectatorii de-o șchioapă, laureată a Premiului Publicului la Zurich Film Festival, în competiție la Cinekid ICFF. Copiii şi bunicii reuşesc să transforme un orăşel din Europa într-un loc al invenţiilor şi al recordurilor. Maşina de gunoi devine fabrică de biciclete, o macara devine rollercoaster şi totul pare posibil atunci când imaginaţia nu mai are limite.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.

24
/10
/21

Ultimele două programe ale actualei ediții a Cineclubului One World Romania, disponibile online, gratuit, până la 18 noiembrie, se concentrează pe activitatea de la Sahia a Mártei Mészáros și Slavomir Popovici, doi cineaști care și-au lăsat amprenta asupra producției studioului de film documentar în moduri foarte diferite.