Câștigătorii preselecției pentru Gala Tânărului Actor HOP 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/castigatorii-preselectiei-pentru-gala-tanarului-actor-hop-2019/

Între 11 şi 13 iunie, sala de repetiţii de la etajul 4 al Naţionalului bucureştean a fost spaţiul în care tineri absolvenţi de teatru şi-au dat întâlnire la preselecţiile pentru ediţia din acest an a Galei HOP.

Un articol de Petre Ivan|14 iunie 2019

„Teatru coregrafic. DansActorul ca fenomen al teatrului actual” – aceasta a fost tema Galei HOP 2019 (director artistic, coregraful Gigi Căciuleanu).

Juriul a fost format din: Oana Cristea Grigorescu (jurnalist cultural), Florin Fieroriu (coregraf), Lari Giorgescu (actor), Oana Leahu (regizor) și Gabi Lupu (jurnalist cultural).

CÂŞTIGĂTORII PRESELECŢIEI PENTRU GALA TÂNĂRULUI ACTOR HOP 2019

Secţiunea Individual

1. Radu Anastas, Universitatea de Arte Târgu-Mureş

2. Norbert Boda, Universitatea „Babeş – Bolyai” Cluj-Napoca

3. Răzvan Ciocoi, Universitatea de Vest din Timişoara

4. Ioana Cojocărescu, Universitatea „Babeş – Bolyai” Cluj-Napoca

5. Nicolae Dumitru, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematogr

afică „I.L.Caragiale” Bucureşti

6. Roxana Fânață, Universitatea „Babeş – Bolyai” Cluj-Napoca

7. Flavia Giurgiu, Universitatea „Babeş – Bolyai” Cluj-Napoca

8. Raul Lăzărescu, Universitatea de Vest din Timişoara

9. Diana Ioana Licu, Universitatea „Babeş – Bolyai” Cluj-Napoca

10. Adrian Loghin, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti

11. Adela Mihai, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti

12. Ioana Moldovan, Universitatea „Babeş – Bolyai” Cluj-Napoca

13. Maria Panainte, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti

14. Flavia Perşa, Universitatea „Babeş – Bolyai” Cluj-Napoca

15. Alin Potop, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Cara

giale” Bucureşti

16. Paul Preduşel, Universitatea de Arte din Târgu Mureş

17. Theodora Sandu, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti

Secţiunea Grup

în-cerc-uit, adaptare după texte de Matei Vișniec, cu: Alina Mihaela Dumitrache, Andrei Ianuş, Alexandra Oişte, Cristina Simion, Ioana Beatrice Tănasă, absolvenţi ai Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti şi Mihai Vasilescu, absolvent al Universităţii „Hyperion” din Bucureşti

Puşca lui Cehov cu Norbert Boda, Narcisa Cîmpianu, Andrei Gîjulete, Andrei Han, Alex Macavei, George Olar, absolvenţi ai Universităţii „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca

Richard sunt eu!, adaptare după William Shakespeare, cu: Yannick Becker, Ștefan Dogaru, Francesca Fülöp, Robert Iosif, Ștefan Bogdan Liță, absolvenţi ai Universităţii „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca

Shakespeare Mechanics, adaptare după William Shakespeare, cu: Radu Anastas, Carmen Pașcu, Maria Pogângeanu, Theodora Popovici, Paul Preduşel, Radu Tudoraş, Marian Vultur, absolvenţi ai Universităţii de Arte Târgu-Mureş

Unde? Cum? Cine?, adaptare după Samuel Beckett, cu: Giorgiana Coman, David Constantinescu, Ioana Moldovan, Caliţa Nantu, Daniela Purcărea, absolvenţi ai Universităţii „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca

Valiza, adaptare după Kamikaze de Alina Nelega, cu: Dragoş Florea şi Carmen Ghiurco, absolvenţi ai Universităţii de Arte din Târgu Mureş

Wor(l)ds in progress, adaptare după „Cabaretul cuvintelor” de Matei Vişniec, cu: Andrei Atabay, Andreea Jurj, Lia Marin, Octavian Voina, absolvenţi ai Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti şi Iuliana Danciu, Sînziana Pintean, absolvenţi ai Universităţii „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca

Foto: Gala Tânărului Actor HOP 2019 – Andrei Gîndac

19
/02
/24

Crime Scene Press vă propune o lectură perfectă pentru luna februarie: romanul proaspăt ieșit de sub tipar Stăpânul Muntelui, de Anders de la Motte (trad. Daniela Ionescu), unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori suedezi de crime. Acest mistery care dă dependență, cu o atmosferă care te va bântui, te prinde de la prima pagină, urmărind o detectivă talentată care investighează una dintre cele mai întunecate laturi ale psihicului omenesc.

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.

19
/02
/24

Ca în fiecare an, artistul vizual M.C. Donici propune EXPOZIȚIA DE O ORĂ: o întâlnire fără coroane, fasoane, discursuri sau festivisme, de ZIUA BRÂNCUȘI. Ajuns la a VIII-a ediție, evenimentul produs de Asociația Culturală Arte-Factum va avea loc luni, 19.02.2024, între orele 14:00- 15:00, în spațiul din fața  Bustului  Brâncuși  din proximitatea Facultății de Arte a Universității de Vest, Timișoara.

18
/02
/24

CRONICĂ DE FILM Cu premiera mondială în secţiunea Forum, necompetiţională, a Festivalului de la Berlin, "Săptămâna Mare", scris şi regizat de Andrei Cohn şi inspirat din nuvela "O făclie de Paşte" a lui I. L. Caragiale, este un film care gravitează în jurul unei întrebări fundamentale: Cum se ajunge ca un om să-i ia viaţa celui de lângă el?