Ce îi poate aduce în acelaşi loc pe Rembrandt, Kim Kardashian şi Andy Warhol? „Potenţialul creativ al unui selfie”, a răspuns directorul Saatchi Gallery în preziua deschiderii, vineri, a unei expoziţii dedicate autoportretului sub toate formele sale.
Un articol de Petre Ivan|31 martie 2017
După o explozie a sectorului digital și răspândirea smartphone-urilor, a-ți face o fotografie a devenit un nou sport mondial. Și cine poate personifica mai bine această nouă artă care îi aduce pe unii la disperare și îi obsedează pe alții decât vedeta de reality-show Kim Kardashian, se întreabă agenția franceză de știri.
La expoziția „From Selfie to Self-Expression” de la Saatchi Gallery, Kim Kardashian, care a publicat în 2015 o carte cu cele mai bune selfie-uri ale sale intitulată „Selfish”, deține un loc de prim plan.
La rândul lor, Renoir, Picasso, Cézanne, Monet, Rembrandt sau Van Gogh se numără printre maeștrii ale căror autoportrete, proiectate pe ecrane, par să reamintească faptul că oamenii nu au avut nevoie de invenția telefonului pentru a-și face autoportretul.
Singura diferență este că odinioară „exercițiul era rezervat artiștilor care aveau talent, instrumente și materiale”, a subliniat Nigel Hurst, director executiv al Saatchi Gallery.
Apariția fotografiei a deschis noi orizonturi, explorate pe larg de artiști ca Andy Warhol, Tracey Emin sau Cindy Sherman.
În final s-a ajuns la selfie-uri, imagini redistribuite de mii de ori, precum autoportretul accidental al unei maimuțe sau selfie-ul prim-ministrului danez Helle Thorning-Schmidt cu Barack Obama.
Selfie-ul lui Ellen DeGeneres cu crema Hollywood-ului de la Oscaruri, devenită imaginea cea mai partajată de pe planetă, deține și el un loc de prim-plan.
Foto: Rembrandt și Kim Kardashian – facebook