Cea de-a 5-a ediție a Bucharest Fashion Film Festival s-a încheiat și și-a anunțat câștigătorii
https://www.ziarulmetropolis.ro/cea-de-a-5-a-editie-a-bucharest-fashion-film-festival-s-a-incheiat-si-si-a-anuntat-castigatorii/

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câştigătorii au fost selectaţi de un juriu format din profesionişti din film, advertising şi modă de pe scena locală şi cea internaţională: Grigor Devejiev – Creative Director Jam Project, Marley Hansen – curator Nowness, Marcin Kempski – fotograf de modă londonez, Sandra Bold – Global Creative Director Publicis şi Ina Borcea – fashion editor Harpers Bazaar.

Un articol de Petre Ivan|1 octombrie 2021

Între 23 – 26 septembrie s-a derulat în București cea de-a 5-a ediție a Bucharest Fashion Film Festival, primul eveniment din România aflat la intersecția dintre film, advertising și modă. Evenimentul a adus la un loc filme cult în secțiunea Dressing The Cinema, al căror numitor comun a fost vălul ca obiect care ascunde numeroase semnificații politice și socio-culturale, documentare despre designeri și fotografi revoluționari sau consecințele obsesie pentru fumusețe un eveniment în care tineri regizori, operatori, fotografi și stiliști în plină dezvoltare și-au putut prezenta portofoliile în fața unui juriu de profesioniști și o expoziție colaborativă ce și-a propus să exploreze autenticitatea în modă, dar și in spațiul privat, în relațiile pe care le construim cu propriile haine.

Preferatul publicului a fost AVENIR – Renew, Reduce, Reuse, r. Katharina Hingst. Fresh Perspectives, oferit unui film cu buget redus care abordează într-o manieră nonconformistă o temă relevantă a fost acordat scurtmetrajului Stories from a Twelfth Floor Hotel Room ( r. Zheqiang Zhang) – un voiaj alegoric imaginat dintr-o camera de la etajul 12 în timpul lockdown-ului, realizat în colaborare cu Google Earth. “În primul rând, vreau să subliniez că l-am perceput ca pe un film perfect format, cu început, desfășurarea acțiunii și punct culminant. Dramaturgia filmului, alternanța temelor și scalei globale și locale, sinteza ingeniozității improvizate și imaginile grafice de calitate conferă filmului o atmosferă unică. Deosebit de impresionant a fost că provoacă emoție pe fundalul unei recenzii în miniatură a evoluției universului și umanității. Cred că este aproape imposibil să obții un efect similar pentru spectator fără a folosi performanța actoricească și oamenii drept componente principale ale filmului” a comentat Grigor Devejiev în legătură cu acesta. Mențiunea juriului pentru categoria Fresh Perspective a fost Manner, al designeriței și regizoarei daneze Marie Sloth Rousing, care propune o abordare conceptuală în explorarea limitelor obiectelor vestimentare.

Premiul Cea mai bună producţie locală, acordat de Conceptual Lab by Theo Nissim, a mers către New fake top secret , co-regizat de Codruț Sebastian Neguț și Amalia Dobre, iar mențiunea juriului pentru Cea mai bună producţie locală a fost Veronica Now ( r. Gabriel Juduc). „Conceptual Lab este unul dintre cei mai activi susținători ai evenimentelor culturale din România fiind alături de cele mai importante și inovatoare proiecte așa că ne bucurăm să continuăm parteneriatul cu Bucharest Fashion Film Festival. E o onoare pentru noi să oferim premiul pentru cea mai bună producție locală și să fim parte dintr-un eveniment aflat în plină ascensiune”, declară Theo Nissim fondator Conceptual Lab.

The Art of Value ( r. Sylvie Weber) a fost declarat Cel mai bun fashion film în această ediție. ”Mi-a plăcut atmosfera subtilă cu o tentă de Wong Kar Wai, iar pe lângă styling și accesorii, mi-au atras atenția mai multe detalii legate de interioarele minimaliste și austere, elementele de sci-fi care au creat o viziune futuristă. Ceea ce mi-a plăcut cel mai mult însă e mesajul de pe clădirea unde are loc licitația: Take care of each other. Simt că în vremurile astea este singurul lucru care contează.” a spus Ina Borcea, fashion editor Harpers Bazaar România.

Până pe 14 noiembrie, va mai putea fi vizitată la Muzeul Național de Artă Contemporană expoziția Based on a True Story: a Collaborative Investigation în care 7 artiști și designeri locali (Apparatus 22, Anca Adina Cojocaru, Maria Guță, Giulia Crețulescu, Lucian Varvaroi și Robert Antoniac) au fost invitați să chestioneze autenticitatea în industria modei, dar și în spațiul personal, în ce privește modul în care hainele contribuie la proiecția propriei noastre identități. Conceptul curatorial se pliază pe tema celei de-a 5-a ediții a festivalului: transparența. Prin lucrărilor lor, artiștii aduc în atenție subiecte precum supra-mediatizarea celebrităților și utilizarea unor formatelor cu capacitate de viralizare adesea simplificatoare, supra-utilizarea limbajului în universul promis de industriile de modă și beauty, influența modului în care sunt reprezentate femeile în media asupra psihicului colectiv sau stereotipii ale masculinității.

O noutate adusă de cea de-a cincea ediție a fost BFFF Insights, un eveniment de industrie, organizat în parteneriat cu 2029 Productions. Acesta a avut în centru o prezentare de portofolii, colectate în urma unui open call de la regizori, operatori, fotografi și stiliști în plină dezvoltare, evaluate de un juriu care acoperă cele 4 arii. Reunind profesioniști locali din marketing, publicitate și producţie, BFFF Insights își dorește să deschidă porțile pentru proiecte viitoare.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.