Cea mai mare expoziție Nicolae Tonitza din ultimii 50 de ani, la Art Safari București 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/cea-mai-mare-expozitie-nicolae-tonitza-din-ultimii-50-de-ani-la-art-safari-bucuresti-2019/

Art Safari Bucureşti 2019 va fi conceput sub forma unui muzeu temporar, care va găzdui, pe o suprafaţă de 10.000 mp, cea mai mare expoziţie dedicată pictorului Nicolae Tonitza din ultimii 50 de ani, o expoziţie de sculptură de la 1800 până în 2019, precum şi o expoziţie dedicată artei supercontemporane.

Un articol de Petre Ivan|28 iunie 2019

Arhitectura expoziției este semnată de Attila Kim, comisarul României la Bienala de Veneția, începând cu ediția 2016 și până în prezent.

Pavilionul de Artă București — Art Safari își va deschide porţile pentru cea de-a șasea ediţie, în perioada 27 septembrie – 6 octombrie 2019, într-o clădire-monument – Palatul Oscar Maugsch BCR, din Piața Universității.

Pavilionul de Artă București — Art Safari, cel mai amplu eveniment dedicat artei din România, susținut de Primăria Municipiului București, prin Expo Arte, se desfășoară anual și aduce în atenţia publicului artă de patrimoniu, artă contemporană, instalații, performance-uri, ateliere de artă pentru copii și tururi ghidate, situând Bucureștiul pe harta marilor evenimente europene culturale.

„Muzeul temporar Art Safari va fi găzduit într-o clădire-monument din centrul Capitalei, construită în 1906. Introducerea în circuitul urban a clădirilor de patrimoniu are un istoric lung în Art Safari: Ciclop, Palatul Dacia-România, Galeriile Kretzulescu. Ca în fiecare an, o serie de premiere vor fi dezvăluite publicului iubitor de artă: o expoziție Nicolae Tonitza, o expoziție dedicată sculpturii de la Brâncuși încoace, o expoziție dedicată noului val de artiști români și un spațiu mult mai generos menit să aducă arta mai aproape de copii. 10.000 de metri pătrați de artă de neratat, timp de 10 zile” (Ioana Ciocan, director Art Safari București).

Noutăți Art Safari București 2019

Pavilionul Muzeal „Nicolae Tonitza și geniul copilăriei”, curatoriat de Zoltán Soós, va găzdui peste 200 de lucrări de Nicolae Tonitza. Lucrările, prezente în Art Safari vor fi împrumutate de la cele mai importante muzee și colecții private din România, dar și din Europa, Nicolae Tonitza fiind colecționat și în afara granițelor țării. Focusul expoziției va fi universul copilăriei, ilustrat magistral de marele artist român.  

„Pentru a oferi temei propuse un orizont mai larg decât cel imediat al artelor vizuale, expoziția investighează problematica copilului și a copilăriei dintr-o perspectivă multidisciplinară – istorică, sociologică, pedagogică și antropologică. În acest sens, vor fi expuse pe lână lucrări de pictură, sculptură și grafică și obiecte vestimentare ale copiilor din mediul rural și urban, jucării, obiecte de uz școlar, toate din perioada interbelică.” (Zoltán Soós, curator al Pavilionului Muzeal)

Pavilionul Central „Repvblica. Despre umbre în sculptură” va găzdui, în premieră, o expoziție concepută și realizată ca o privire antologică și analitică asupra sculpturii din România, în perioada 1800-2019. Expoziția curatoriată de Călin Dan va aduce împreună numele cele mai semnificative ale sculpturii românești, exemplificată prin lucrări excepţionale provenite din importante colecţii private din Europa, dar și din colecţiile muzeelor din România. Selecţiei de sculptură i se adaugă instalaţie, artă decorativă și obiecte semnate de Brâncuși, Paciurea, Geta Brătescu, Ana Lupaș, Vasile Gorduz, Paul Neagu, Marian Zidaru și mulți alții.

Pavilionul Supercontemporan. Young Blood. Arta timpului tău, o expoziție curatoriată de artistul Mihai Zgondoiu, introduce publicului noul val de artiști români și cu arta timpurilor noastre. Acest proiect expozițional „fresh”, radiografiază mișcarea artistică urbană din România, asimilată treptat în periferia artei contemporane.

Programul Art Safari Kids 2019 se va desfășura pe o suprafață mai amplă decât în anii anteriori și va cuprinde zone distincte potrivite vârstei participanților, unde vor avea loc ateliere de artă: pictură pe pânză, cursuri de sculptură, ilustrație în pasteluri cretate, bandă desenată.

Biletele early-bird, cu o reducere de 50% (25 lei pentru un bilet de o zi și 45 lei pentru abonamente) au fost puse astăzi în vânzare și pot fi achiziționate până pe 15 august pe www.artsafari.ro. 50.000 de vizitatori sunt estimați la această ediție și 4.000 de copii sunt așteptați să ia parte la Art Safari Kids.

Despre Art Safari București

Pavilionul de Artă București – Art Safari se desfășoară sub patronajul Primăriei Municipiului București și CNR UNESCO este un eveniment cultural unic ca structură, concept și amploare din România. Pavilionul Muzeal, cu lucrările de Tezaur ale maeștrilor artei românești, Pavilionul Central, curatoriat de un expert internațional, Pavilionul Supercontemporan, cu lucrări ale mișcării artistice urbane, programul educațional – Art Safari Kids & Art Talks și Programul Internațional formează conceptul unic al Pavilionului de Artă București. Art Safari a înregistrat 125.000 de vizitatori în primele cinci ediții. Mai multe detalii: www.artsafari.ro

Foto: Art Safari  Bucuresti – facebook

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.