Cele trei dive cu Ruxandra Donose, Adina Nitescu, Teodora Gheorghiu vin la Sala Radio
https://www.ziarulmetropolis.ro/cele-trei-dive-cu-ruxandra-donose-adina-nitescu-teodora-gheorghiu-vin-la-sala-radio/

Concertul special „Cele trei dive” le prezintă pe mezzosoprana Ruxandra Donose şi pe sopranele Adina Niţescu şi Teodora Gheorghiu la Sala Radio din Bucureşti, pe 21 decembrie.  Artistele vor fi acompaniate de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta unuia dintre cei mai apreciaţi tineri dirijori români, Tiberiu Soare. Arii, duete şi uverturi din celebre opere semnate de […]

Un articol de Andrada Văsii|13 decembrie 2012

Concertul special „Cele trei dive” le prezintă pe mezzosoprana Ruxandra Donose şi pe sopranele Adina Niţescu şi Teodora Gheorghiu la Sala Radio din Bucureşti, pe 21 decembrie.  Artistele vor fi acompaniate de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta unuia dintre cei mai apreciaţi tineri dirijori români, Tiberiu Soare.

Arii, duete şi uverturi din celebre opere semnate de G. Rossini, G. Verdi, C. Saint-Saëns, V. Bellini, G. Donizetti, G. Puccini şi R. Wagner vor răsuna în Sala Radio din Capitală, dar şi pe frecvenţele on air din întreaga ţară ale posturilor Radio România Cultural şi Radio România Muzical şi online.

Cu un nume deja consacrat pe marile scene ale lumii, Ruxandra Donose are o carieră impresionantă, parcursul său artistic cuprinzând concerte şi spectacole de operă pe scenele unor importante edificii ale vieţii muzicale dintre care amintim: Opera din Los Angeles, Deutsche Oper Berlin, Opera din Cincinnati, Wiener Konzerthaus, Carnegie Hall, Bayerische Rundfunk din München, Konzerthaus Berlin, Royal Opera House „Covent Garden”, Metropolitan Opera, Staatsoper din Viena, Opera Naţională Finlandeză, Teatrul „La Fenice” din Veneţia, Opera din San Francisco, Opera din Dallas, Filarmonica din Berlin. A fost solistă a operelor din Basel (1991 – 1992) şi Viena (1992 – 1998), iar dintre dirijorii cu care a avut prilejul să colaboreze pot fi amintiţi: Claudio Abbado, Pierre Boulez, Sir Colin Davis, Christoph von Dohnanyi, Vladimir Fedoseyev, Marek Janowski, Mariss Jansons, Fabio Luisi, Zubin Mehta, Kent Nagano, Seiji Ozawa, Donald Runnicles, Placido Domingo, Bertrand de Billy, Lorin Maazel, Vladimir Jurowski, Alberto Zedda.

Soprana Teodora Gheorghiu a participat la numeroase cursuri de măiestrie şi a fost distinsă cu premii în competiţii, printre care se numără Concursul „Regina Elisabeta” de la Bruxelles, Concursul „Julian Gayarre” – Pamplona şi Concursul „George Enescu” – Bucureşti. În anul 2003, ea a debutat în rolul Reginei Nopţii („Flautul fermecat” – W. A. Mozart) la Opera Naţională Bucureşti, fiind invitată apoi să evolueze pe importante scene din Europa, precum Théâtre de la Monnaie din Bruxelles, Teatrul din Lucerna, Opera Naţională Lorenă din Nancy, Grand-Théâtre din Geneva, Opera din Lausanne şi Théâtre des Champs-Elysées din Paris, unde a interpretat rolurile Rosina („Bărbierul din Sevilla” – G. Rossini), Musetta („Boema” – G. Puccini) precum şi rolul titular al operei „Zaide” de W. A. Mozart. În anul 2004, a debutat pe scena Operei de Stat din Viena, iar între 2007 – 2010 a fost membră a acestei instituţii abordând rolurile: Adela („Liliacul” – J. Strauss fiul), Regina Nopţii („Flautul fermecat” – W. A. Mozart), Nanetta („Falstaff” – G. Verdi), Fiakermilli („Arabella” – R. Strauss), Adina („Elixirul dragostei” – G. Donizetti), Elvira („Italianca în Alger” – G. Rossini), Sophie („Werther” – J. Massenet) şi Eudoxie („La Juive” – Fr. Halévy).

Adina Niţescu a fost apreciată de public, dar şi de critica internaţională pentru interpretarea sa emoţionantă a unor celebre roluri lirice de operă italiană: partiturile principale din „Manon Lescaut”, „Madama Butterfly”, „Tosca” (G. Puccini), Margherita din „Mefitsofele” (A. Boito) şi Maddalena din „Andrea Chenier” (A. Giordano). În stagiunea 2008 – 2009, soprana a interpretat rolul Cio-Cio-San în „Madama Butterfly”, pe scena Operei de Stat din Dresda şi pe cea a Operei din Colorado. În stagiunea precedentă, a dat viaţă aceluiaşi rol la Staatsoper din Berlin şi la teatrul liric din Karlsruhe şi a interpretat rolul titular din „Manon Lescaut” la Palermo şi în Catania. În anii anteriori a fost invitată să cânte pe scena celebrului teatru liric Deutsche Oper – Berlin în „Manon Lescaut” şi a revenit la Cio-Cio-San din „Madama Butterfly” la Nederlandse Opera (Amsterdam). A încântat, de asemenea, publicul din săli celebre ca Opera din Dallas, Teatro San Carlo (Napoli), Teatrul Bolşoi (Moscova), Staatsoper din Viena, Opera Naţională din Paris, Scala din Milano.

 

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”