Cele trei dive cu Ruxandra Donose, Adina Nitescu, Teodora Gheorghiu vin la Sala Radio
https://www.ziarulmetropolis.ro/cele-trei-dive-cu-ruxandra-donose-adina-nitescu-teodora-gheorghiu-vin-la-sala-radio/

Concertul special „Cele trei dive” le prezintă pe mezzosoprana Ruxandra Donose şi pe sopranele Adina Niţescu şi Teodora Gheorghiu la Sala Radio din Bucureşti, pe 21 decembrie.  Artistele vor fi acompaniate de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta unuia dintre cei mai apreciaţi tineri dirijori români, Tiberiu Soare. Arii, duete şi uverturi din celebre opere semnate de […]

Un articol de Andrada Văsii|13 decembrie 2012

Concertul special „Cele trei dive” le prezintă pe mezzosoprana Ruxandra Donose şi pe sopranele Adina Niţescu şi Teodora Gheorghiu la Sala Radio din Bucureşti, pe 21 decembrie.  Artistele vor fi acompaniate de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta unuia dintre cei mai apreciaţi tineri dirijori români, Tiberiu Soare.

Arii, duete şi uverturi din celebre opere semnate de G. Rossini, G. Verdi, C. Saint-Saëns, V. Bellini, G. Donizetti, G. Puccini şi R. Wagner vor răsuna în Sala Radio din Capitală, dar şi pe frecvenţele on air din întreaga ţară ale posturilor Radio România Cultural şi Radio România Muzical şi online.

Cu un nume deja consacrat pe marile scene ale lumii, Ruxandra Donose are o carieră impresionantă, parcursul său artistic cuprinzând concerte şi spectacole de operă pe scenele unor importante edificii ale vieţii muzicale dintre care amintim: Opera din Los Angeles, Deutsche Oper Berlin, Opera din Cincinnati, Wiener Konzerthaus, Carnegie Hall, Bayerische Rundfunk din München, Konzerthaus Berlin, Royal Opera House „Covent Garden”, Metropolitan Opera, Staatsoper din Viena, Opera Naţională Finlandeză, Teatrul „La Fenice” din Veneţia, Opera din San Francisco, Opera din Dallas, Filarmonica din Berlin. A fost solistă a operelor din Basel (1991 – 1992) şi Viena (1992 – 1998), iar dintre dirijorii cu care a avut prilejul să colaboreze pot fi amintiţi: Claudio Abbado, Pierre Boulez, Sir Colin Davis, Christoph von Dohnanyi, Vladimir Fedoseyev, Marek Janowski, Mariss Jansons, Fabio Luisi, Zubin Mehta, Kent Nagano, Seiji Ozawa, Donald Runnicles, Placido Domingo, Bertrand de Billy, Lorin Maazel, Vladimir Jurowski, Alberto Zedda.

Soprana Teodora Gheorghiu a participat la numeroase cursuri de măiestrie şi a fost distinsă cu premii în competiţii, printre care se numără Concursul „Regina Elisabeta” de la Bruxelles, Concursul „Julian Gayarre” – Pamplona şi Concursul „George Enescu” – Bucureşti. În anul 2003, ea a debutat în rolul Reginei Nopţii („Flautul fermecat” – W. A. Mozart) la Opera Naţională Bucureşti, fiind invitată apoi să evolueze pe importante scene din Europa, precum Théâtre de la Monnaie din Bruxelles, Teatrul din Lucerna, Opera Naţională Lorenă din Nancy, Grand-Théâtre din Geneva, Opera din Lausanne şi Théâtre des Champs-Elysées din Paris, unde a interpretat rolurile Rosina („Bărbierul din Sevilla” – G. Rossini), Musetta („Boema” – G. Puccini) precum şi rolul titular al operei „Zaide” de W. A. Mozart. În anul 2004, a debutat pe scena Operei de Stat din Viena, iar între 2007 – 2010 a fost membră a acestei instituţii abordând rolurile: Adela („Liliacul” – J. Strauss fiul), Regina Nopţii („Flautul fermecat” – W. A. Mozart), Nanetta („Falstaff” – G. Verdi), Fiakermilli („Arabella” – R. Strauss), Adina („Elixirul dragostei” – G. Donizetti), Elvira („Italianca în Alger” – G. Rossini), Sophie („Werther” – J. Massenet) şi Eudoxie („La Juive” – Fr. Halévy).

Adina Niţescu a fost apreciată de public, dar şi de critica internaţională pentru interpretarea sa emoţionantă a unor celebre roluri lirice de operă italiană: partiturile principale din „Manon Lescaut”, „Madama Butterfly”, „Tosca” (G. Puccini), Margherita din „Mefitsofele” (A. Boito) şi Maddalena din „Andrea Chenier” (A. Giordano). În stagiunea 2008 – 2009, soprana a interpretat rolul Cio-Cio-San în „Madama Butterfly”, pe scena Operei de Stat din Dresda şi pe cea a Operei din Colorado. În stagiunea precedentă, a dat viaţă aceluiaşi rol la Staatsoper din Berlin şi la teatrul liric din Karlsruhe şi a interpretat rolul titular din „Manon Lescaut” la Palermo şi în Catania. În anii anteriori a fost invitată să cânte pe scena celebrului teatru liric Deutsche Oper – Berlin în „Manon Lescaut” şi a revenit la Cio-Cio-San din „Madama Butterfly” la Nederlandse Opera (Amsterdam). A încântat, de asemenea, publicul din săli celebre ca Opera din Dallas, Teatro San Carlo (Napoli), Teatrul Bolşoi (Moscova), Staatsoper din Viena, Opera Naţională din Paris, Scala din Milano.

 

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.