„Charleston”, filmul lui Andrei Crețulescu, în competiția de la Locarno
https://www.ziarulmetropolis.ro/charleston-filmul-lui-andrei-cretulescu-in-competitia-de-la-locarno/

„Charleston”, debutul în lungmetraj al lui Andrei Creţulescu, a fost selecţionat în competiţia oficială „Concorso Internazionale” a Festivalului de Film de la Locarno. Ajuns la ediţia aniversară cu numărul 70, prestigiosul eveniment va avea loc în perioada 2-12 august 2017.

Un articol de Liliana Matei|12 iulie 2017

La câteva săptămâni după moartea soției sale, Ioana, și în seara în care împlinește 42 de ani, Alexandru are parte de un „cadou” cel puțin bizar: vizita mai tânărului Sebastian, care pretinde că a fost iubitul Ioanei în ultimele cinci luni… mai mult sau mai puțin. „Charleston” este povestea dulce-amară a unui triunghi amoros absurd, „format” din doi bărbați și femeia pe care au pierdut-o amândoi.

Din distribuția filmului fac parte Șerban Pavlu, Radu Iacoban, Ana Ciontea, Victor Rebengiuc, Ana Ularu, Dorian Boguță, Gabriela Popescu, Adrian Titieni, Andreea Vasile, Gavril Pătru, Gheorghe Ifrim, Lucian Ifrim, Sergiu Costache, Claudiu Dumitru, Letiția Vlădescu, Vlad Galer și Alina Berzunțeanu. Scenariul a fost scris de Andrei Creţulescu, imaginea poartă semnătura lui Barbu Bălășoiu, montajul a fost realizat de Cătălin Cristuţiu, scenografia de Mălina Ionescu, muzica originală a fost compusă de Massimiliano Nardulli, iar sound design-ul îi aparține lui Marius Leftărache. Soundtrack-ul filmului conține piese interpretate de Get Well Soon, Dengue Fever, Pretties for You, Harlequin_Jack, Noir Desir și Pipe’s Not Dead!.

„Charleston” este un film care nu se sfiește să ceară spectatorilor să se emoționeze, să râdă și să plângă, uneori în spațiul aceleiași secvențe. Este un film trist, dar nu disperat, este un film hazliu, dar nu vesel. Pentru a-l parafraza pe Leonard Cohen – este un film la care „să râzi și să plângi, să plângi și-apoi să râzi iară și iară”, spune regizorul Andrei Crețulescu.

Fost critic de film și fost producător creativ HBO România, în 2011 Andrei Crețulescu a înfiinţat compania de producţie Kinosseur. A regizat scurtmetrajele „Bad Penny” și „Kowalski”, acesta din urmă distins cu premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj la Festivalul de Film de la Zagreb, în 2014, şi cu Premiile de Regie şi de Interpretare (Andi Vasluianu) la Festivalul de Film European de la Lille, în 2015. „Ramona”, cel de-al treilea scurtmetraj al său, a câștigat în 2015 premiul Canal+ la Semaine de la Critique – Cannes, premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj românesc la TIFF, Premiul II la Festivalul de Film de la Chicago și, în anul următor, premiul Gopo pentru Cel mai bun scurtmetraj al anului. „Charleston” a fost prezentat în târgurile de coproducție Connecting Cottbus 2013, New Cinema Network – Roma 2014, Crossroads – Salonic 2015 și Les Arcs Coproduction Village 2015, și a primit, în luna noiembrie a anului trecut, tot la Salonic, premiul Agora Work-in-Progress.

Charleston” este o producție româno-franceză între ICON Production și Les Films du Tambour, realizată în coproducție cu .Mille et Une. Films și Wag Prod, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, The Group, Publicis Groupe, Region Bretagne, Rennes Metropole, în asociere cu Kinosseur, Wearebasca, Digital Cube și cu participarea HBO Europe. Producătorii filmului sunt Velvet Moraru, Marie Legrand, Rani Massalha și Andrei Crețulescu. Agentul internațional de vânzări al filmului este compania franceză Versatile.

„Charleston” va fi distribuit în România și Republica Moldova de Kinosseur.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.