Cinema Elvire Popesco – Cel mai bun repertoriu de filme din rețeaua Europa Cinemas
https://www.ziarulmetropolis.ro/cinema-elvire-popesco-cel-mai-bun-repertoriu-de-filme-din-reteaua-europa-cinemas/

Cea mai bună programare, parteneriate de excepţie, peste 900 de proiecţii anuale, mai mult de 60 de mii de spectatori în 2016 – Cinema Elvire Popesco al Institutului Francez din Bucureşti este cea mai bună sală din reţeaua Europa Cinemas în ceea ce priveşte programarea.

Un articol de Petre Ivan|28 noiembrie 2017

Premiul în acest sens a fost înmânat lui Christophe Gigaudaut, directorul Institutului Francez din România, și lui Boglarka Nagy, responsabilă cu programarea cinematografică a Institutului Francez din București, cu ocazia Galei Premiilor Europa Cinemas, organizată vineri 24 noiembrie la Cinema Pro, în cadrul celei de a 20-a Conferințe Europa Cinemas.

„Nu este vorba de un premiu conjunctural ; oferta cinematografică a acestei săli respectă cel mai bine criteriile de calitate pe care le-am impus”, a spus Claude-Eric Poiroux, directorul general al organizației.

Această distincție confirmă statutul aparte și importanța pe care Sala Elvire Popesco le-a dobândit în peisajul cultural al capitalei României; de asemenea, premiul pune în evidență excelența muncii depuse de Boglarka Nagy și de întreaga echipă a cinematografului nostru. – Christophe Gigaudaut, directorul Institutului Francez din România.

„Încercăm să împrietenim publicul român cu filmul european și de artă grație proiecțiilor pe care le propunem, dar și printr-un întreg demers de educare și de formare estetică și tehnică. Iar rezultatele nu au întârziat să apară – am reușit să creăm în jurul acestui proiect o întreagă comunitate de spectatori, în special tineri, ale cărei efective cresc în mod constant. Acest premiu recompensează, în aceeași măsură, și activitatea echipei tinere și dinamice de voluntari care se adaugă, cu entuziasm, micii noastre ”familii” de la Cinema Elvire Popesco. Lucrăm pentru a crea punți și legături între oameni, dar și pentru a încuraja o întoarcere la adevăratele valori culturale, valori pe care le promovăm și în care credem” a explicat Boglarka Nagy.

Construit în 1974, renovat între 2011 și 2012, Cinema Elvire Popesco este membru al rețelei Europa Cinemas din 2007. Cu o capacitate de 183 de locuri și propunând săptămânal câte 5-6 titluri noi, pe tot parcursul anului, din repertoriul european, independent și de artă, sala a devenit unul dintre reperele esențiale ale cinefililor din București și din România. Pe de altă parte, programarea încurajează atât industria românească de film cât și educația cinematografică, prin organizarea de ateliere pentru publicul tânăr, prin întâlniri și dezbateri cu cineaști.

În cadrul aceleiași Gale Europa Cinemas, sălile Agrafka&KIKA din Cracovia (Polonia) au primit premiul pentru cele mai bune activități pentru publicul tânăr, iar lui Lionello Cerri de la rețeaua italiană Anteo, i-a fost decernat premiul pentru cel mai bun antreprenor al anului.

Creată în 1992, rețeaua Europa Cinemas are în componență, la ora actuală, 1126 săli cu 2806 ecrane, din 680 de orașe din 43 de țări. Europa Cinemas este subvenționată de programul MEDIA (Europa Creativă) al Uniunii Europene și de Centrul național al cinematografiei și al imaginii animate din Franța; rețeaua Institutului Francez de la Paris este parteneră Europa Cinemas (42 de săli, 44 de ecrane din 42 de orașe din 31 de țări europene și din lume).

”Europa Cinemas este prima rețea de săli care programează cu precădere film european. Obiectivul său este acela de a sprijini financiar și operațional sălile care se angajează să programeze un număr important de producții europene ne-naționale și să organizeze activități educative și de promovare a acestui tip de creație pentru publicul tânăr”, indică responsabilii Europa Cinemas.

Foto: Cinema Elvire Popesco – Ionut Dobre

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.