Cirque du Soleil, victimă a crizei economice. Compania va concedia până la 400 de angajaţi
https://www.ziarulmetropolis.ro/cirque-du-soleil-victima-a-crizei-economice-compania-va-concedia-pana-la-400-de-angajati/

Compania canadiană Cirque du Soleil este puternic afectată de criza economică mondială şi a anunţat, miercuri, că va concedia până la 400 de angajaţi. Criza economică are anumite consecinţe, chiar şi în rândul saltimbancilor. Compania Cirque du Soleil a anunţat miercuri că va suprima până la 400 de posturi – cele mai multe de la sediul […]

Un articol de Andrada Văsii|18 ianuarie 2013

Compania canadiană Cirque du Soleil este puternic afectată de criza economică mondială şi a anunţat, miercuri, că va concedia până la 400 de angajaţi.

Criza economică are anumite consecinţe, chiar şi în rândul saltimbancilor. Compania Cirque du Soleil a anunţat miercuri că va suprima până la 400 de posturi – cele mai multe de la sediul său din Montréal -, din cauza ratei de schimb a dolarului canadian, a crizei economice mondiale şi a creşterii costurilor de producţie pentru spectacolele sale, informează lefigaro.fr.

Înfiinţată în anii 1980 de Guy Laliberté, trupa Cirque du Soleil a cunoscut o ascensiune incredibilă, devenind una dintre cele mai mari întreprinderi de spectacole din lume. Cu aproape 5.000 de salariaţi dintre care 1.300 sunt artişti, compania canadiană a avut o cifră de afaceri de 1 miliard de dolari în anul 2011.

De atunci însă, trei spectacole – ale căror titluri nu au fost dezvăluite de Renée-Claude Ménard, directoarea de relaţii publice a acestei multinaţionale din industria de divertisment – au mers „mai puţin bine decât se prevedea”, „din motive diferite”.

Renée-Claude Ménard a dezminţit într-o conferinţă de presă informaţia potrivit căreia Cirque du Soleil s-ar afla „în criză”, dar a recunoscut că anul 2012 a fost primul din istoria companiei în care firma canadiană nu a obţinut profit. În anul precedent, profitul companiei a fost de 250 de milioane de dolari.

Cele 400 de locuri de muncă vor fi suprimate din toate segmentele companiei şi vor fi anunţate până la sfârşitul lunii martie. Ele se adaugă celor 50 de locuri de muncă suprimate înainte de Crăciun.

Aceeaşi purtătoare de cuvânt a spus că modelul de afaceri al companiei Cirque du Soleil a evoluat foarte mult în ultimii cinci ani, adăugând că anumiţi parteneri din Las Vegas nu s-au mai arătat dispuşi să participe la împărţirea costurilor de producţie şi că firma canadiană se află deja în căutarea altor parteneri.

După o perioadă de „creştere frenetică”, compania canadiană a ajuns la maturitate şi intenţionează să rămână la nivelul de 20 de show-uri pe care le produce în prezent. Ea doreşte să îşi reducă foarte mult costurile, care reprezintă circa 50 de milioane de dolari pe spectacol, pentru a ajunge la un prag de cheltuieli de producţie de 25 de milioane de dolari sau 30 de milioane de dolari.

Pornind de la un grup de 20 de artişti de stradă, la începuturile sale din 1984, Cirque du Soleil este în prezent o importantă organizaţie cu sediul în Québec, ce oferă divertisment de înaltă ţinută artistică. Compania are 5.000 de angajaţi, incluzând mai mult de 1.300 de artişti din aproape 50 de ţări diferite. Peste 100 de milioane de spectatori din aproape 300 de oraşe de pe şase continente s-au lăsat uimiţi şi încântaţi până în prezent de Cirque du Soleil.

Compania Cirque du Soleil a susţinut nouă spectacole la Bucureşti, în februarie 2012, şi va reveni în România anul acesta, pentru o serie de spectacole din seria „Alegria”, care vor avea loc zilnic, în perioada 5 – 8 septembrie, în Pavilionul Central Romexpo din Capitală.

 

 

Sursa: Mediafax

27
/09
/23

Duminică s-a încheiat la București a 26-a ediție a Festivalului Internațional George Enescu printr-un concert susținut de Orchestra Regală Concertgebouw dirijată de Klaus Mäkelä cu o lucrare enesciană în interpretarea uneia dintre cele mai importante orchestre din lume: Uvertura de concert pe teme populare românești

26
/09
/23

Trăim secolul vitezei, vorbim repede, tastăm repede, aproape că am uitat cum se scrie de mână, cui îi mai pasă azi de virgule puse corect, de „i”-uri dublate, de verbe reflexive sau de expresii greşite?

26
/09
/23

Programul de educație cinematografică dedicat copiilor din localitățile fără cinematograf, cu acces limitat la cultură este în această săptămână în județul Mehedinți în școlile din localitățile Livezile și Vânju Mare iar în octombrie va fi în școlile din Hărman, județul Brașov.

26
/09
/23

Cea mai nouă premieră de la Teatrul Act, „Acasă la Zoo”, este un spectacol care poartă guler alb și mocasini, și care, după ce a asimilat toate tacâmurile și manierismele, și lentoarea de intelectual, și tactul folosit ca paravan pentru pudoare și pentru un comportament evitant, pune sub semnul întrebării noblețea civilizației, dusă la rang de dresaj.

26
/09
/23

Cea de-a IX-a ediție a „Premiilor Constantin Chiriac” a avut loc zilele trecute, în Prisăcani, satul natal al lui Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, cel care a inițiat această competiție prin care elevii primesc recunoașterea calităților lor intelectuale și sufletești, pentru a-i angaja în destinul comunității.

26
/09
/23

Alejandro Durán este născut în Columbia, unde a terminat actoria. Se îndreaptă apoi spre regie, lucrând câteva spectacole în țara natală. Vine la București pentru un master la U.N.A.T.C. A pus în scenă la Teatrul Național din București și se pregătește să monteze la Teatrul Municipal din Miercurea Ciuc. La Teatrul Metropolis a avut premiera "Sunt un criminal și un tată de familie" de Fabio Rubiano.

25
/09
/23

Ediția a 13-a a Festivalului Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent s-a încheiat ieri, 24 septembrie, după 10 zile cu 28 de evenimente indoor și outdoor – spectacole în competiție, spectacole studențești, patru premiere teatrale, film, atelier de teatru, concert – care au ținut în atenția publicului cele mai tinere și fresh creații independente din București și din țară.