Clasa conducătoare
https://www.ziarulmetropolis.ro/clasa-conducatoare/

Dragi cititori, sunt în măsură să vă informez că a apărut începutul unui teatru nou la noi în oraş (teatru în toată puterea cuvântului). Aşadar, nu doar o clădire, ci o companie de teatru. Se cheamă TAG şi au făcut deja un spectacol despre care se va mai vorbi: „Clasa conducătoare”.

Un articol de Andrei Crăciun|20 iunie 2017

Auzisem eu de TAG, dar niciodată nu spun mai departe până nu văd cu ochii mei. Sunt un fel de Toma Necredinciosul, care pe deasupra mai e și vechi gazetar de presă scrisă. Așa că am fost și am văzut. Pe Lânăriei, la numărul 90, într-un spațiu care respiră un aer nou.

Am admirat Clasa conducătoare. Asta oferă acum TAG-ul, și foarte bine face. Dacă vă întrebați de unde ați auzit dumneavoastră treaba asta – Clasa conducătoare– răspunsul stă, cel mai probabil, într-un film de cinema de la începutul anilor `70, care l-a dus pe Peter O’Toole la o palmă de Premiul Oscar.

Clasa conducătoare este însă, mai ales, o piesă de teatru (scrisă de regretatul Peter Barnes – bun dramaturg!). Ce se întâmplă în corpul său contează, poate, mai puțin acum.

Dar dacă vreți neapărat să știți, aflați că se întâmplă că sunt batjocorite, pe bună dreptate, mofturile elitelor (ah, conservatorii, această specie aparte de conducători…), puținătatea mintală a celor care au puterea și o dau mai departe progeniturilor lor (îndeobște tot mai degenerate). Sunt călcate în picioare ipocrizia și falsa credință. Se râde până și de sexualitatea decadentă.

E foarte frumos – e cu paranoia și schizofrenie, e cu nebunie grea și cu nebunie trucată, e cu Dumnezeul iubirii și cu Dumnezeul justiției. Și nu întâmplător ultimele cuvinte din textul domnului Barnes sunt Cu Dumnezeu înainte.

Mihai Cuciumeanu

Altceva aș vrea, totuși, să subliniez. Prestațiile actorilor. Nu-mi cereți să vă spun cine ce a jucat, fiindcă rolurile nu sunt fixe și până la urmă cam toți ajung să fie și „Dumnezeu” (ca în viață).

Așadar, rețineți vă rog aceste nume: Liviu Chițu (așa majordom să ai și acasă!), Sergiu Costache (foarte, foarte bun), Mihai Cuciumeanu (face domnul ăsta un episcop!…), Andreea C. Hristu, Simona Maican, Iulia-Diana Samson (foarte înzestrate, foarte talentate, foarte plăcute), Alexandru Zob (cu o seriozitate remarcabilă a talentului și dumnealui). Dacă am uitat pe cineva, las regret și fac addenda. Mai las în urma lor și câte un mare semn de exclamare. De urmărit!

În loc de concluzie, insist să rețineți acest nume – TAG -, fiindcă așa, să vă recomande să-l vedeți pe domnul Rebengiuc chiar poate oricine (https://www.ziarulmetropolis.ro/iubirea-la-varsta-a-treia/). Și n-aș vrea să mă luați drept oricine.

Dacă nu vă place Clasa conducătoare (joacă altceva tinerii aceștia, parcă au avut alți profesori de teatru, și de fapt chiar au avut, dar asta e o altă poveste) mai vorbim noi.

Dar o să vedeți: o să vă placă.

Am admirat Clasa conducătoare. Asta oferă acum TAG-ul, și foarte bine face.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.