Compozitorul de muzică de film Richard Robbins a murit la varsta de 71 de ani
https://www.ziarulmetropolis.ro/compozitorul-de-muzica-de-film-richard-robbins-a-murit-la-varsta-de-71-de-ani/

Richard Robbins, muzicianul american care a compus coloanele sonore ale unor filme celebre precum „Camera cu privelişte/ A Room with a View”, „Înapoi la Howards/ Howards End” şi „Rămăşiţele zilei/ The Remains of the Day”, a murit la vârsta de 71 de ani. Richard Robbins, de două ori nominalizat la Oscar, a murit pe 7 […]

Un articol de Andrada Văsii|13 noiembrie 2012

Richard Robbins, muzicianul american care a compus coloanele sonore ale unor filme celebre precum „Camera cu privelişte/ A Room with a View”, „Înapoi la Howards/ Howards End” şi „Rămăşiţele zilei/ The Remains of the Day”, a murit la vârsta de 71 de ani.

Richard Robbins, de două ori nominalizat la Oscar, a murit pe 7 noiembrie, din cauza maladiei Parkinson, în reşedinţa sa din oraşul Rhinebeck din statul american New York, informează bbc.co.uk.

El a compus coloanele sonore pentru aproape toate filmele regizate de James Ivory şi produse de Ismail Merchant, începând cu „Europenii/ The Europeans” (1979) şi până la „Contesa albă/ The White Countess” (2005).

Născut în decembrie 1940, în statul Massachusetts, Richard Stephen Robbins a început să studieze muzica la vârsta de cinci ani.

Ulterior a început să îi predea noţiuni muzicale fiicei scenaristului Ruth Prawer Jhabvala, care i-a făcut apoi cunoştinţă cu colaboratorii ei Ismail Merchant şi James Ivory.

În 1976, Richard Robbins a regizat şi compus coloana sonoră a filmului „Sweet Sounds”, un documentar despre studenţii talentaţi în domeniul muzical, produs de Merchant.

Acest prim proiect comun a stat la baza unei colaborări profesionale fructuoase cu compania de producţie independentă Merchant Ivory Productions, pentru care a compus apoi atât muzică de epocă, cât şi contemporană.

Pentru adaptarea cinematografică a romanului „Maurice”, de E.M. Forster, Richard Robbins a fost premiat la Festivalul de Film de la Veneţia din 1997.

În acelaşi an, muzicianul american a fost nominalizat la premiul BAFTA pentru coloana sonoră a filmului „A Room With a View”, realizat tot pe baza unui roman de Forster.

Robin Robbins a fost apoi nominalizat de două ori la Oscar, în 1993 şi în 1994, pentru coloanele sonore ale filmelor „Howards End” şi „The Remains of the Day”.

Opera sa a fost celebrată în 1996 printr-un concert de binefacere organizat la prestigioasa Carnegie Hall din New York, organizat pentru a strânge fonduri cu scopul de a finanţa cercetările ştiinţifice împotriva SIDA.

 

 

Sursa: Mediafax

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.