Comunitatea, un film de Thomas Vinterberg, inspirat din propria copilărie
https://www.ziarulmetropolis.ro/comunitatea-un-film-de-thomas-vinterberg-inspirat-din-propria-copilarie/

Comunitatea, în regia lui Thomas Vinterberg (The Hunt, Submarino, The Celebration), va avea premiera în cinematografele noastre pe 6 mai. Silver Bear pentru Cea mai bună actriţă: Trine Dyrholm, la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin 2016.

Un articol de Petre Ivan|3 mai 2016

Comunitatea” spune povestea unui cuplu adult care, odată mutat într-o casă foarte spațioasă din Copenhaga, decide să o împartă cu alte cupluri prietene, pentru a trăi împreună ca într-o comunitate mică.

Filmul este portretul unei întregi generații de tineri idealiști și visători care, la un moment dat, se vor confrunta cu cruda realitate.

Vinerberg, despre propria copilărie într-o comunitate

Între vârsta de 7 și 19 ani, Thomas Vinterberg a experimentat el însuși o comunitate asemănătoare cu cea din film datorită părinților săi. ”A fost o perioadă absolut dementă, dar în același timp fantastică și plină de însuflețire. Nuduri la tot pasul, dar și bere, discuții academice, dragoste și drame personale”, își amintește el.

”Copil fiind, fiecare zi era o aventură. Era de-ajuns să părăsesc intimitatea dormitorului și să pătrund în zonele comune ale casei pentru a întâlni tot felul de situații care mai de care mai surprinzătoare, datorită ciudățeniilor diverse ale celor cu care locuiam. Dacă mă uit în urmă, a fost o perioadă plină de momente de aur dar și de situații absurde. Serile de cină în grup, pe care le aveam mereu în intervalul joi – duminică, se transformau de cele mai multe ori în petreceri monstruoase.”

Așa numitele ședințe de grup erau autoritatea supremă. Toate problemele apărute se discutau în grup. Îmi amintesc de momentul la care s-a stabilit că întreținerea ar trebui plătită proporțional, ca procent din venitul fiecăruia. Iar propunerea sinceră a venit chiar din partea celui care câștiga cel mai mult din grup. – Thomas Vinterberg

”Să nu confundăm lucrurile…”, subliniază regizorul. ”Nu era genul de comunitate ca cele din America anilor 70, fie pe genul religios, sectant sau hipioți care o țin numai pe legume undeva pe la țară. Aici vorbim de profesori, oameni din televiziune, profesioniști. Spre exemplu, tata era un critic de film. Trăiau o viață perfect normală, atee, poate ușor stângistă. Dar nu era de tipul sex liber și droguri peste tot. Doar foarte mult optimism și spirit liber. Poate și puțin cam prea multe beri…”, își amintește Vinterberg.

Foto: Comunitatea – facebook

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.