Constantin Chiriac, directorul Teatrului din Sibiu, primit cu fast de cea mai longevivă monarhie ereditară din lume
https://www.ziarulmetropolis.ro/constantin-chiriac-directorul-teatrului-din-sibiu-primit-cu-fast-de-cea-mai-longeviva-monarhie-ereditara-din-lume/

Actorul Constantin Chiriac, directorul Teatrului Radu Stanca din Sibiu, alături de Wang Yong (profesor/director la Institute of East Asian Studies, Zhejiang Gongshang University) şi Isao Tomita (compozitor), ceilalţi doi laureaţi ai premiului oferit de Fundaţia Japonia, au fost primiţi la Palatul Imperial al Japoniei.

Un articol de Liliana Matei|24 octombrie 2015

„Am avut multe călătorii. De-a lungul timpului am călătorit în 144 de țări, am întâlnit mulți președinți, regi, șefi de stat, oameni foarte importanți, dar întâlnirea de la Casa Imperială pe care am avut-o ieri a fost în mod cert cea mai importantă și cea mai emoționantă întâlnire pe care am avut-o vreodată cu o mare demnitate a unui stat.

Am fost primiți, cei trei laureați împreună cu Președintele Fundației Japoneze de Familia Imperială, în Salonul Imperial. A fost un lucru de mare, mare cinste și onoare. Întâlnirea a durat 1 oră și 10 minute, fiecare dintre noi având posibilitatea de a vorbi câte 20 de minute în dialog. Din fericire, eu reprezentând probabil o structură care a adus atât de multe satisfacții Japoniei, am vorbit aproape 25 de minute și mie mi s-au adresat cele mai multe întrebări.” (Constantin Chiriac)

La sosire, invitaților li s-au prezentat, timp de o oră, normele protocolare pentru ceremonie:

„Eram în sala de așteptare, era 15:12 minute, iar la 15:14 minute urma să fim primiți. Este o punctualitate desăvârșită. Am fost instruiți aproape o ora înainte, care este protocolul. Fiecare gest era o repetiție pe care nu am trăit-o niciodată în altă parte, în pofida acestui lucru, totul a fost de un firesc incredibil și cu două minute înainte de a fi primiți de Familia Imperială a inceput o mișcare care a adus un zgomot infernal și m-am gândit că probabil este ritualul. Era un cutremur de pământ care a ținut câteva zeci de secunde după care am fost primiți foarte normal. Astfel de cutremure se petrec zilnic în Japonia. A fost totul de un firesc și de o prietenie nemaivăzută.” (Constantin Chiriac)

Constantin Chiriac a dorit să răsplătească ospitalitatea și amabilitatea cu care a fost primit printr-un gest simbolic, oferind un CD cu cântecele Mariei Tănase, o carte cu vinurile românești, o carte despre bucătăria românească și o sticlă de vin, un Cabernet de Valea Călugărească. În urma întâlnirii cu Familia Imperială, Prințul Moștenitor și-a exprimat dorința de a participa la una dintre edițiile Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.

După ceremonie a avut loc premiera spectacolului „Oidip” la Tokyo Metropolitan Theatre. În următoarele zile, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu va susține alte trei reprezentații ale spectacolului „Oidip” care a primit o reacție extraordinară din partea publicului japonez.

Un alt moment important a fost întâlnirea dintre Constantin Chiriac și regizorul Kazuyoshi Kushida, care a dorit să discute despre proiectul montării unui spectacol Kabuki, în vederea dezvoltării Festivalului Kabuki pe care domnia sa îl pregătește pentru Jocurile Culturale și Olimpice din 2020. Kazuyoshi Kushida a primit o stea pe Aleea Celebrităților în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu 2015.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”