„Copiii referendumului”, clipul anti-referendum semnat de Papaya Advertising, viral pe Facebook
https://www.ziarulmetropolis.ro/copiii-referendumului-clipul-anti-referendum-semnat-de-papaya-advertisin-viral-pe-facebook/

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe reţelele de socializare.

Un articol de Petre Ivan|2 octombrie 2018

Clipul, numit „Copiii referendumului”, prezintă o perioadă post-referendum în care copile îmbrăcate în pelerine lungi, roşii, la fel ca cele ale servitoarelor din serial, au un dialog scurt cu o femeie – personajul mătuşii Lydia, care îi laudă pe cei care au mers la referendum „la îndemnul partidului şi al conducătorului”.

Cu un bici în mână, aceasta le întreabă pe fetiţe ce se sărbătoreşte pe 6 şi 7 octombrie. Una dintre fetiţe răspunde: „Referendumul pentru definirea familiei”. „Da, dragele mele, atunci a început totul. Printr-o mobilizare iexemplară (sic!), părinţii voştri au reuşit să se întoarcă la valorile tradiţionale. Totul, la îndemul partidului şi al conducătorului”, răspunde femeia.

Fetiţele rostesc în cor „Îndrăzneşte să crezi”. „Să nu uitaţi că lor le datoraţi totul! Pentru că voi sunteţi…”, continuă femeia, în timp ce fetiţele răspund „Copiii referendumului”. Lângă copilele aşezate în cerc pe scaune apare şi o imagine a conducătorului.

Clipul se încheie cu un cadru larg, în care o femeie este arsă pe rug, iar copiii sunt obligaţi să privească. În jur sunt mai multe astfel de ruguri, iar în spate se află clădirea Parlamentului.

„Depinde de noi ce viitor le pregătim. Staţi acasă dacă vă pasă. #boicot”, este mesajul din spotul promovat şi pe pagina de Facebook, cu textul „Pentru ca răul să nu se întâmple, e suficient ca oamenii buni să stea acasă”.

Papaya Advertising s-a făcut remarcată în ultima vreme prin clipurile cu mesaje sociale. Astfel, într-un spot publicitar pentru Savana este ironizată familia tradiţională prin prezentarea unei familii mai puţin „tradiţionale”: o femeie şi un bărbat au copii, dar nu sunt căsătoriţi, bărbatul găteşte, femeia are un tatuaj. Într-un clip pentru Transavia, este promovat mesajul „Dacă mai mulţi ar fi făcut lucrurile aşa cum trebuie, România ar fi arătat altfel”, iar în iunie anul acesta agenţia a dat o zi liberă angajaţilor pentru a putea ieşi la protestul antiguvernamental.

Foto: Copiii referendumului – facebook

16
/08
/18

În luna august, Asociația Montage dă startul celui mai nou proiect cultural „FUChS(ilis)-ISMUL, EXPERIMENT SOCIO-CROMATIC DE MUZICĂ ȘI MIȘCARE desenat cum se cuvine de Pâlnie și Stamate pe uvertura șalvarilor lui Ismail si Turnavitu de pe lângă Cârligații lui Gayk” sau, mai pe scurt, FUChSIADA, un spectacol „work in progress” conceput de Anca Maria COLȚEANU după scrierile lui URMUZ și produs de artistul Anca Maria Ciofîrlă.

06
/08
/18

Reclama online realizată de Montreal Museum of Fine Arts pentru expoziţia de vară a fost blocată de platforma Facebook pentru că folosea nuduri abstracte pictate de Pablo Picasso. Muzeul a fost nevoit să ia legătura direct cu compania, pentru a reuşi să publice online advertorialul (puteți vedea reclama video în interiorul articolului).

03
/08
/18

Veniţi pe 10 august la “concert”? La care concert - vor întreba cei care se vor uita la fotografia de mai jos, ce pare a fi realizată în timpul unui astfel de show muzical, pe un mare stadion al lumii.

03
/08
/18

CRONICĂ DE FILM Cunoscut pentru scurtmetrajul „O zi bună de plajă”, premiat cu Ursul de Aur la Berlin în 2008, şi pentru lungmetrajul de debut „Lupu” (2013), regizorul Bogdan Mustaţă revine cu un film cvasi-experimental de o oră, realizat în 3D, „My Life Rehearsed In One Leg”.

02
/08
/18

Expo ShortFest 2018, platforma de expoziție a Festivalului Internațional de Scurtmetraj Arkadia ShortFest, propune un performance interactiv semnat de Mihai Zgondoiu.  Expo ShortFest promovează în fiecare an proiecte artistice apreciate național și internațional, amenajate în spații neconvenționale, transformând astfel experiența iubitorilor de artă într-una cât mai autentică. 

02
/08
/18

Fundația Calea Victoriei îi așteaptă pe cei doritori, în luna august, cu o varietate de cursuri și evenimente culturale: de la dezvoltare personală până la arte, de la exercițiile de autenticitate și înțelepciunea Poveștilor din „1001 de nopți” până la designul interior ca modalitate de a crea Spații fericite.

30
/07
/18

Expoziţia dedicată de muzeul Luvru pictorului Eugène Delacroix a fost, cu peste jumătate de milion de vizitatori, cea mai frecventată din istoria muzeului francez. „Delacroix 1798 - 1863” va fi deschisă, începând cu luna septembrie, la Metropolitan Museum of Art din New York. La Paris, aceasta a fost vizitată, în medie, de 5.100 de persoane zilnic, timp de patru luni.

27
/07
/18

Programul spectacolelor B-FIT in the Street! din perioada 28-29 iulie, al treilea weekend de festival, este format dintr-o selecţie de producţii româneşti, un spectacol nocturn din Spania şi o instalaţie interactivă din Danemarca, potrivit organizatorilor. Festivalul aduce, în perioada 13 iulie - 5 august, la Bucureşti peste 400 de artişti internaţionali şi peste 40 de spectacole cu sute de reprezentaţii.

19
/07
/18

Institutul Național al Patrimoniului împreună cu agenția de comunicare creativă Zaga Brand au lansat campania #CronicariDigitali, prin care își propun să apropie pentru prima dată valorile și tradițiile României de generația millennials. Astfel, tinerii sunt stimulați să cunoască, să înțeleagă, să aprecieze și să promoveze patrimoniul cultural național și UNESCO din România.

18
/07
/18

Prima fotografie publicată vreodată pe Internet este o imagine prelucrată în Photoshop a formației Les Horrible Cernettes, o trupă de muzică pop alcătuit din angajate ale Centrul European de Cercetări Nucleare din Geneva (CERN). Fotografia a fost realizată pe 18 iulie 1992 de către Tim Berners-Lee, unul dintre părinții internetului.