Copilul rebel al Hollywoodului se întoarce
https://www.ziarulmetropolis.ro/copilul-rebel-al-hollywoodului-se-intoarce/

Pentru prima oară în 45 de ani, publicul din toate colţurile lumii va avea ocazia de a vedea documentarul captivant şi intim din 1971 regizat de Lawrence Schiller şi L.M. Kit Carson, THE AMERICAN DREAMER, care îl urmăreşte pe Dennis Hopper pe culmile succesului, imediat după lansarea Easy Rider.

Un articol de Liliana Matei|10 februarie 2016

Filmul se va bucura de o lansare globală exclusivă pe serviciul de video on demand MUBI din 12 februarie, timp de 30 de zile, alături de o lansare limitată în cinematografele din UK și US.

”Călătoria din 1971 în New Mexico alături de Kit pentru filmările la THE AMERICAN DREAMER a fost o experiență de neuitat. Acum, 40 de ani mai târziu, reintrarea filmului în cinematografe și pe servicii digitale globale mi se pare incredibilă”, spune Lawrence Schiller. ”Sunt mai mult decât încântat să împărtășesc personalitatea exuberantă a lui Dennis cu o nouă generație de cinefili”.

Surprins la momentul potrivit, regizat cu îndemânare și practic necunoscut, THE AMERICAN DREAMER este documentarul anilor ’70 care ți-ai dorit întotdeauna să fi existat.

Succesul major și neașteptat al Easy Rider (1969) a dat naștere la ceea ce este considerată una dintre cele mai importante turnuri din istoria filmului, transformându-l pe rebelul patologic Dennis Hopper într-un Rege atipic al Hollywoodului pentru o zi. Următorul film al lui Hopper, The Last Movie (1971), o meditație profund personală, deși în ultimă instanță dezastruoasă, asupra sensului în cinematografie, l-a surprins afundându-se din ce în ce mai mult în excentricitate.

Pendulând între documentarea pătrunzătoare a unui artist complex (considerat unul dintre adevărații ”enfant terribles” ai Hollywoodului) în plin proces creativ, o explorare reflexivă și o explozie de tropi ai stilului vérité în cinematografie, THE AMERICAN DREAMER este un portret complex al vieții și minții uneia dintre cele mai mari voci cinematografice ale secolului 20, în punctul culminant al succesului ei artistic și comercial.

Acesta se adaugă seriei MUBI de lansări globale exclusive, care a început în octombrie 2015 cu Junun-ul lui Paul Thomas Anderson, imediat după premiera mondială de la New York Film Festival. Lansările recente includ War Work de Michael Nyman, câștigătorul Golden Leopard la Locarno – Story of My Death, de Albert Serra, și o retrospectivă Peter Bo Rappmund.

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.