Corina Boboc este o tânără creatoare de modă care a absolvit Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti, secţia Design Vestimentar.
Un articol de Dan Boicea|24 octombrie 2023
În anii de formare, a capătat o experientă consistentă în domeniu, lucrând pentru cunoscutul designer și scenograf Doina Levintza. De asemenea, are un master în Scenografie, la Universitatea Națională de Teatru și Cinematografie București.Designerul a lucrat ca scenograf pentru diverse proiecte la Opera Națională Română, Teatrul Excelsior, Teatrul Național Ploiesti, Teatrul Radu Stanca Sibiu, Teatrul Național București și de asemnea, pentru numeroase filme.
În vara acestui an, designerul a prezentat la New York o parte din creațiile sale. Cu fiecare colecție, Corina s-a concentrat pe crearea unor piese vestimentare care să scoată în evidență cea mai bună versiune a celui care-i poartă creațiile, folosind croiuri flatante și țesături naturale. Articolele sunt fabricate în propriul atelier și sunt expuse la showroomul BOBOC SHOP de la Palatul Universul, București.
Ai avut un început de an și o vară foarte activă cu proiectele tale. Ce iei bun din ce s-a întâmplat până acum? Ce emoții, senzații, experiențe se desprind din tot ce ai trăit uman și profesional anul ăsta? Poate sunt și lucruri care te-au marcat, te-au surprins și îți vei aminti de ele toată viața?
Într-adevăr, a fost un an incredibil de activ până acum și așa se anunță până la sfârșit. Eu în general văd și iau numai lucrurile bune din ce trăiesc, dar cred că ce e diferit în ultimul timp, mai ales la ultimele proiecte de anul acesta, este faptul că am fost mai curajoasă ca de obicei și mai în forță să mă folosesc de toate cunoșțințele pe care le-am acumulat până acum. M-a marcat în cel mai bun sens cu putință experiența profesională de la New York. Faptul că am fost chemați într-un cadru artistic, mai exact, la unul dintre cele mai longevive festivaluri de dans din New York, Battery Dance Festival, unde am prezentat 34 de piese vestimentare, am cunoscut artiști din toată lumea (chiar și pe designerul de la Carolina Herrera, Marco Grigoli, dar și un designer român stabilit în San Francisco de mai bine de 20 de ani, Camelia Skikos) a fost ceva ce nu credeam că voi trăi atât de curând. Am văzut muzeele pe care visam să le vizitez în adoloscență pe când descopeream și mă îndrăgosteam de pictori precum Kandinsky, Klimt, Magritte, Picasso, Dali și mulți, mulți alții.
Toamna se anunță plină de evenimente în care creațiile tale și personalitatea ta o să-și facă simțită prezența. Ce este în calendarul tău de lucru în următoarea perioadă?
Urmează o a treia instalație cu Tulle Albastru, de data aceasta în București, chiar pe Facultatea de Arhitectură, în cadrul ArchyFest. Primele două instalații, As Above, So Below (Romanian Creative Week Iasi) și Atinge Cerul ( Amestec Festival, Suceava), au fost selectate la Bienala Națională de Arhitectură ce se desfășoară în această toamnă. Urmează să lansăm următoarea colecție de toamnă-iarnă, cu piese din materiale naturale (așa cum ne-am obișnuit clienții), cu geci reversibile, dar și cu articole best-seller din colecțiile trecute, dar de data aceasta updated and upgraded.
Oamenilor li se pare ușor să descopere și să se bucure de creațiile tale, să vorbească despre ele, să le poarte sau să le ofere în dar. Care este realitatea din spatele acestei ultime senzații pe care le-o oferi oamenilor – cât de greu e procesul de creație, de la idee, la schiță, la alegerea materialelor și la lucrul cu ele și până la prezentarea obiectelor finite în fața publicului? Ce se întâmplă în atelierul tău și cine face magia să se întâmple?
Ca orice proces, există ups and downs, dar asta face să iasă produsul final în varianta lui cea mai bună. Cum spun cursantele mele de la cursul de design vestimentar: „nu mi-am închipuit niciodată că e așa de greu să faci o simplă bluză”. Cred că dacă oamenii ar fi interesați mai mult de procesele „how it s made”, ar fi mult mai atenți cu ce și cât consumă. Și e valabil pentru toate industriile. La noi în atelier e foarte multă grijă și apreciere față de fiecare produs, iar magia e în mâinile fetelor care taie materialul și care-l cos. Sunt ca spiridușii Cenușăresei.
Ce te provoacă și te inspiră să fii mereu proaspătă în abordările creative pentru liniile tale vestimentare? Cum îți dai seama ce e în trend, ce poate să placă sau să nu placă?
Ca pentru orice creator, e foarte important și util să-mi clătesc ochii cu orice fel și tip de artă. Albume, concerte, spectacole, muzee, întâlniri cu alți artiști, toate se pun într-un cuptor, se coc și astfel se naște o idee, un gând, o imagine și în sfârșit un produs nou. Sinceră să fiu, nu-mi dau seama dacă va plăcea sau nu. Mă dau doi pași în spate, mă uit la ce am creat, iar ochiul care este deja obișnuit cu frumosul de după toate cele înșiruite mai sus… ochiul își va da seama.
Care este publicul tău țintă și cum te ridici la înălțimea așteptărilor lui?
La noi în țară, publicul care cumpără de la designeri români este de fapt o nișă pe care tot încercăm sa o extindem și să le câștigăm încrederea. Pentru că e de ajuns să cumperi o dată de la un designer român și după aceea sigur vei achiziționa și alte produse. Pentru că te fac să te simți special, pentru că materialele sunt calitative și mai ales pentru că rezistă trendurilor sezoniere. Eu sper că ne ridicăm la înălțimea așteptărilor prin toate aceste lucruri, dar și prin faptul că mereu căutăm să ne perfecționăm și să creștem.
Foto: Lucian Muntean