Cristian Mungiu, nominalizat la premiile Academiei de Film Europene 2012
https://www.ziarulmetropolis.ro/cristian-mungiu-nominalizat-la-premiile-academiei-de-film-europene-2012/

Cineastul român Cristian Mungiu a fost nominalizat la premiile decernate de Academia de Film Europeană (EFA) pe anul 2012, la categoria „cel mai bun scenariu”, cu filmul „După dealuri”, pe care l-a şi regizat, informează site-ul instituţiei. Nominalizările pentru premiile Academiei de Film Europene au fost anunţate, sâmbătă, la Festivalul Filmului European de la Sevilla. Cea de-a […]

Un articol de Andrada Văsii|5 noiembrie 2012

Cineastul român Cristian Mungiu a fost nominalizat la premiile decernate de Academia de Film Europeană (EFA) pe anul 2012, la categoria „cel mai bun scenariu”, cu filmul „După dealuri”, pe care l-a şi regizat, informează site-ul instituţiei.

Nominalizările pentru premiile Academiei de Film Europene au fost anunţate, sâmbătă, la Festivalul Filmului European de la Sevilla. Cea de-a 25-a gală EFA 2012 va avea loc pe 1 decembrie, în Malta.

Cristian Mungiu a fost nominalizat la categoria „cel mai bun scenariu” cu filmul său „După dealuri”. Cineastul român va concura la această categorie cu Michael Haneke („Amour”), Tobias Lindholm şi Thomas Vinterberg („Jagten/ The Hunt”), Olivier Nakache şi Eric Toledano („Invincibilii/ Intouchables”) şi Roman Polanski şi Yasmina Reza („Doamne… ce măcel!/ Carnage”).

Pentru filmul „După dealuri”, Cristian Mungiu a primit premiul pentru scenariu la Festivalul de la Cannes 2012, în timp ce Cristina Flutur şi Cosmina Stratan au primit, ex-aequo, premiul pentru interpretare.

„După dealuri” spune povestea a două fete, Alina (Cristina Flutur) şi Voichiţa (Cosmina Stratan), care au crescut împreună la orfelinat şi s-au regăsit apoi într-o mănăstire izolată din România. Alina vrea să plece de acolo pentru a se stabili în Germania şi îşi doreşte ca Voichiţa să vină cu ea. Însă Voichiţa este ataşată profund de viaţa de la mănăstire. Atunci când Alina îl înfruntă pe preot, tânăra este dusă la spital, iar persoanele care o îngrijesc încep să creadă că este posedată de diavol.

 Recent, lungmetrajul „După dealuri” a câştigat marele premiu al secţiunii Filmmakers of Tomorrow – FEDEORA la Festivalul Internaţional de la Haifa, trofeu acordat de un juriu desemnat de Federaţia Criticilor de Film din Europa şi Zona Mediteraneană. Totodată, „După dealuri” a fost desemnat cel mai bun film la Festivalul de la Vukovar (Croaţia) şi la Herceg Novi (Muntenegru).

Pe de altă parte, şi pelicula românească „Superman, Spiderman sau Batman”, regizată de Tudor Giurgiu, a fost nominalizată la categoria „cel mai bun scurtmetraj al anului” a premiilor Academiei de Film Europene 2012.

Recent, scurtmetrajul „Superman, Spiderman sau Batman”, în regia lui Tudor Giurgiu, a fost premiat la ediţia 2012 a Manhattan Short, unde a primit medalia de aur. Totodată, pelicula a fost premiată şi în cadrul festivalului Kaliber 35 Munich International Film Festival. Pe de altă parte, în aprilie 2012, „Superman, Spiderman sau Batman” a câştigat premiul pentru „cel mai bun scurtmetraj” la Aspen Shortfest, premiu ce îi garantează un loc pe lista lungă a nominalizărilor la Premiile Oscar, la categoria „cel mai bun scurtmetraj ficţiune”.

„Superman Spiderman sau Batman” spune povestea lui Aron, un băieţel de cinci ani, care, împreună cu tatăl său acoperit de griji, porneşte într-o dimineaţă pe un drum la capătul căruia doreşte, asemenea eroilor din benzile desenate, să-şi salveze mama bolnavă de inimă.

Pe de altă parte, la aceeaşi categorie – „cel mai bun scurtmetraj al anului” – a premiilor Academiei de Film Europene 2012, alături de „Superman Spiderman sau Batman” au mai fost selecţionate scurtmetrajele „Demain, ca sera bien”, de Pauline Gay, „Two Hearts”, de Darren Thornton, „Miten Marjoja Poimitaan”, de Elina Talvensaari, „L’Ambassadeur et moi”, de Jan Czarlewski, „Im Freien”, de Albert Sackl, „Csicska”, de Attila Till, „Villa Antropoff”, de Vladimir Leschiov şi Kaspar Jancis, „Sessiz”, de Rezan Yeşilbaş, „Manha de Santo Antonio”, de Joao Pedro Rodrigues, „Back of Beyond”, de Michael Lennox, „Titloi Telous”, de Yorgos Zois şi „Einspruch VI”, de Rolando Colla.

La categoria „cel mai bun film european al anului” au fost nominalizate lungmetrajele „Amour”, de Michael Haneke, „Barbara”, de Christian Petzold, „Cesare deve morire”, de Paolo şi Vittorio Taviani, „Intouchables”, de Olivier Nakache şi Eric Toledano, „Jagten/ The Hunt”, de Thomas Vinterberg, şi „Shame”, de Steve McQueen.

La categoria „cel mai bun regizor european al anului” vor concura cineaştii Nuri Bilge Ceylan („Bir Zamanlar Anadolu’Da/ Once Upon a Time in Anatolia”), Michael Haneke („Amour”), Steve McQueen („Shame”), Paolo şi Vittorio Taviani („Cesare deve morire”) şi Thomas Vinterberg („Jagten/ The Hunt”).

Actriţele Emilie Duquenne („A Perdre la Raison”), Nina Hoss („Barbara”), Emmanuelle Riva („Amour”), Margarethe Tiesel („Paradise: Liebe”) şi Kate Winslet („Carnage”) au fost nominalizate la categoria „cea mai bună actriţă europeană a anului”.

La categoria „cel mai bun actor european al anului” au fost nominalizaţi Francois Cluzet şi Omar Sy („Intouchables”), Michael Fassbender („Shame”), Mads Mikkelsen („Jagten/ The Hunt”), Gary Oldman („Tinker Tailor Soldier Spy”) şi Jean-Louis Trintignant („Amour”).

La categoria „cel mai bun lungmetraj de animaţie” vor concura peliculele „Alois Nebel”, de Tomas Lunak, „Arrugas”, de Ignacio Ferreras, şi „The Pirates! In An Adventure With Scientists”, de Peter Lord.

Trofeul Carlo Di Palma, decernat în cadrul categoriei „European Cinematographer Award 2012”, va fi disputat între cineaştii Sean Bobbitt („Shame”), Bruno Delbonnel („Faust”), Darius Khondji („Amour”), Gokhan Tiryaki („Once Upon a Time in Anatolia”) şi Hoyte Van Hoytema („Tinker Tailor Soldier Spy).

La categoria „cel mai bun editor de film al anului” vor concura Janus Billeskov Jansen şi Anne Osterud („Jagten/ The Hunt”), Roberto Perpignani („Cesare deve morire”) şi Joe Walker („Shame”).

La categoria „cel mai bun designer de producţie” au fost nominalizaţi Maria Djurkovic („Tinker Tailor Soldier Spy”), Niels Sejer (A Royal Affair”) şi „Elena Zhukova („Faust”).

Premiul decernat în cadrul categoriei „cel mai bun compozitor de muzică de film” va fi disputat între Cyrille Aufort şi Gabriel Yared („A Royal Affair”), Francois Couturier („Io Sono Li”), George Fenton (The Angels’ Share”) şi Alberto Iglesias („Tinker Tailor Soldier Spy”).

 

Sursa: Mediafax

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.

11
/06
/20

Cele mai bune documentare de mediu din ultimul an, alături de producții recente care s-au remarcat prin povești nebănuite, vor putea fi vizionate online, gratuit, în cadrul celei de-a 9-a ediții Pelicam - Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni, între 10-19 iulie.