Cristian Tudor Popescu, Magda Mihăilescu și Marian Crișan au acordat 8 premii la  Docuart Fest

https://www.ziarulmetropolis.ro/cristian-tudor-popescu-magda-mihailescu-si-marian-crisan-au-acordat-8-premii-la-docuart-fest%e2%80%a8/

Duminică, 4 octombrie, s-a încheiat a 4-a ediţie a Bucureşti Docuart Fest. Festivalul documentarului românesc şi-a desemnat câştigătorii celor 3 secţiuni competiţionale.
 Juriul, format din Cristian Tudor Popescu, Magda Mihăilescu şi Marian Crişan, a decis să acorde marele premiu documentarului  “Roboţelul de aur” regizat de Mihai Dragolea şi Radu Mocanu.

Un articol de Liliana Matei|5 octombrie 2015

Premiul a fost înmânat de jurnalistul Cristian Tudor Popescu: „Criteriul principal după care juriul s-a ghidat în acest palmares a fost chiar definiția documentarului, ce îl deosebește de filmul de ficțiune, în primul rând aderența la real, să lucreze cu secvențe de real, fără mizanscenă, fără trucuri, fără efecte speciale, încercând să folosească doar ceea ce oferă viața pentru ecran”.

Filmul vorbește despre Steluța Duță, o boxeriță de 32 de ani, abandonată la naștere, multiplă campioană europeană și mondială, care se pregătește pentru ultimul mare campionat din cariera sa sportivă. Speră că acest ultim câștig îi va aduce lucrul pe care nu l-a avut niciodată, o casă.

Premiu pentru pentru cea mai bună regie la secțiunea studențească a fost acordat lui Artur Boruzs, pentru pentru filmul documentar “Românești”.

Premiu pentru pentru cea mai bună imagine, secțiunea studențească, a fost înmânat lui Dragoș Mihai Hanciu pentru filmul “Brudina”, regia Dragoș Mihai Hanciu.

Premiu pentru pentru cel mai bun montaj, secțiunea studențească a fost acordat lui Cristian Radu pentru montajul filmului documentar “Românești”, în regia lui Artur Boruzs.

La secțiunea principală, premiul pentru cea mai bună regie a fost câștigat de Răzvan Georgescu pentru filmul documentar, “Pașaport de Germania”.

Premiu pentru pentru cea mai bună imagine, secțiunea principală, a mers către Susanne Schüle pentru imaginea filmului documentar “Afară”, regia Andrei Schwartz.
În cadrul aceleași secțiuni, principale,  premiul pentru cel mai bun montaj a fost câștigat de Letiția Ștefănescu pentru montajul filmului documentar “Aliyah DADA”, regia Oana Giurgiu.

Începând cu această ediție, Docuart Fest a introdus o nouă secțiune competițională, dedicată documentarului de televiziune. În cadrul acesteia, premiul a fost câștigat de filmul “Călușarii din Bârla”, în regia Adrianei Oprea.

Despre selecția de filme din acest an, filmologul Cristian Tudor Popescu a afirmat: „Au fost filme bine făcute din punct de vedere cinematografic, montaj, imagine, regie chiar, însă, au fost marcate de tezism, de încercarea de a manipula spectatorul adunând niște date reale, dar ducându-le spre ideea pe care realizatorul vrea să o impună cu orice preț spectatorilor.”

Filmele proiectate la Docuart Fest au fost urmate de sesiuni de Q&A cu realizatorii, moderate de Florin Barbu, Celina Nițu și Daniela Apostol.

Festivalul s-a încheiat duminică seara, cu gala de premiere și o retrospectivă Thomas Ciulei.

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.