Cristiana Pașca Palmer și Vlad Ivanov în juriul Competiției Oficiale Pelicam 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/cristiana-pasca-palmer-si-vlad-ivanov-in-juriul-competitiei-oficiale-pelicam-2019/

Cinci producţii cu perspective provocatoare asupra relaţiei dintre om şi natură concurează în acest an pentru Marele Premiu al Festivalului Pelicam: The Human Element / Elementul uman (SUA, 2018), When Lambs Become Lions / Când mieii se transformă în lei (SUA, Kenya, 2018), Eating Animals / Mâncăm animale (SUA, 2018), Anote’s Ark / Arca lui Anote (Canada, 2018) şi Welcome to Sodom / Bun venit în Sodoma (Austria, 2018).

Un articol de Petre Ivan|30 Mai 2019

Juriul care va alege câștigătorul trofeului Pelicam îi are în componență pe Cristiana Pașca Palmer, secretarul programului pentru biodiversitate al ONU și fost ministru român al Mediului, actorul Vlad Ivanov, întors recent de la Festivalul de Film de la Cannes, datorită rolului principal din La Gomera (r. Corneliu Porumboiu) aflat în competiția oficială și Jean Guy Henckel, unul dintre cei mai renumiți practicieni ai agriculturii organice din Franța. Marele premiu, în valoare de 2,500 de euro, este oferit de Primăria Municipiului Tulcea.

 Apă, aer, pământ, foc: cele 4 elemente naturale ale planetei sunt surprinse în relația lor electrizantă cu cel de-al cincilea element – omul, care le modifică ireversibil, în documentarul The Human Element / Elementul Uman (r. Matthew Testa): o privire cinematografică focalizată asupra schimbărilor climatice, pornind de la activitatea și fotografiile realizate de James Balog (producător și el al filmului), unul dintre cei mai renumiți fotografi de mediu din lume. Documentarul The Human Element va fi proiectat în premieră națională la Gala de Deschidere Pelicam 2019. Proiecția va avea loc vineri, 21 iunie, la Teatrul Jean Bart din Tulcea – locație principală a festivalului.

 Premiat la Festivalul de Film Tribeca și câștigător al trofeului pentru Cel mai bun film la Docudays UA International Documentary Human Rights Film Festival, documentarul When Lambs Become Lions (SUA, 2018) creează o linie fină între valoarea vieții unui om în comparație cu cea a vieții unui elefant. Prin film, călătorim într-un oraș din Kenya aflat în proximitatea unor zone de conservare a faunei sălbatice, unde doi bărbați – un comerciant de fildeș și vărul său mai mic, paznic al ariilor protejate, încearcă să mențină status quo-ul lor din ce în ce mai fragil.

Pelicam

The Human Element

Eating Animals (SUA, 2018), cel mai nou documentar al regizorului Christopher Quinn, laureat al Grand Jury Prize la Festivalul de film de la Sundance pentru filmul God Grew Tired of Us (2006), este produs împreună cu actrița Natalie Portman (care este și naratoarea filmului) și începe cu o întrebare simplă – de unde vin ouăle, produsele lactate și carnea pe care le consumăm? Filmul are la bază investigațiile jurnalistice ale celebrului scriitor Jonathan Safran Foer (producător și el al filmului), publicate în cartea sa (bestseller internațional) cu același nume.

În multe părți ale lumii schimbările climatice nu mai sunt o noțiune abstractă, ci o fațetă a realității care se va suprapune, în final, cu viața unor comunități întregi, scriind o nouă pagină a istoriei lor, așa cum ne arată documentarul Anote’s Ark / Arca lui Anote (Canada, 2018), regizat de Matthieu Rytz, nominalizat la Marele Premiu al Juriului (Grand Jury Prize) la Festivalul de Film de la Sundance. Una dintre cele mai mici țări din lume – Kiribati, o națiune care trăiește în insulele Pacificului central (Micronesia), va fi acoperită complet de ocean până în 2100, ca rezultat al schimbărilor climatice la nivel global. Filmul urmărește eforturile fostului președinte al Kiribati (perioada 2003 – 2016), Anote Tong, în încercarea de a găsi soluții pentru relocarea poporului său.

Ce se întâmplă cu toate telefoanele smartphone, cu laptop-urile, tabletele și alte electronice care nu mai sunt la modă și au trecut în uitare – un trend care se aplică și celor pe care le utilizăm acum? O parte din ele ajung în Ghana, unde oamenii le desfac pentru a scoate materiale ce pot fi reutilizate. Acest proces, însă, scoate și materialele toxice, fiind un real pericol pentru cei care încearcă să-și câștige traiul în acest mod. Documentarul Welcome to Sodom / Bun venit în Sodoma (Austria, 2018) ne arată pericolele societății de consum și ale poluării masive care o însoțește – situație la care, cel mai probabil, contribuim și noi.

A rămas mai puțin de o lună până la festivalul Pelicam (20-23 iunie, Tulcea), prilej pentru o seară de filme dedicată iubitorilor de film și natură din București, care sunt deja cu gândul la Pelicam. Miercuri, 5 iunie, de Ziua Internațională a Mediului, la J’ai Bistrot București va avea loc evenimentul Pelicam Warm-up, în cadrul căruia va fi proiectat filmul Little Yellow Boots, câștigătorul competiției Fresh Perspectives la ediția de anul trecut a festivalului. Evenimentul va începe la ora 21:00 și intrarea este liberă.

Foto: Pelicam 2019, Vlad Ivanov – pelicam.ro

 

11
/12
/19

CRONICĂ DE FILM „Marriage Story” (2019), noul film al regizorului Noah Baumbach, unul dintre cei mai importanți reprezentanți ai cinemaului american independent, are toate datele pentru a se face simpatic: actori celebri și cool, un subiect cu o puternică încărcătură emoțională și o regie discretă. Este însă și un mare film?

09
/12
/19

Ajuns la ediția a 23-a, festivalulul de film studențesc CineMAiubit, care a avut loc între 3 și 7 decembrie la Cinemateca Eforie din București, a scos în prim-plan câțiva tineri cineaști foarte promițători, care merită urmăriți și de care foarte probabil vom mai auzi în anii care vin.

09
/12
/19

Muzeul Național de Artă al României invită publicul, pe 12 decembrie, de la ora 19.00, la o seară de film cu o proiecție specială: un moment rar de confesiune în care Corneliu Baba, acest pictor singuratic, a acceptat prezența celorlalți în atelierului său.

08
/12
/19

Al șaselea și ultimul sezon al dramei Vikingii a revenit, în exclusivitate, la HISTORY® cu două episoade, joi, 5 decembrie, de la ora 21:00, la doar o zi după premiera din Statele Unite. Drama crește în intensitate pe parcursul călătoriei vikingilor în locuri îndepărtate, la mii de kilometri de Kattegat, pe măsură ce aceștia vor întâlni rivali de temut și vor înfrunta consecințele morții lui Ragnar.

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

Page 1 of 25412345...102030...Last »