Criticul de film Irina-Margareta Nistor a văzut peste 13.000 de filme
https://www.ziarulmetropolis.ro/criticul-de-film-irina-margareta-nistor-a-vazut-peste-13-000-de-filme/

Criticul de film Irina-Margareta Nistor a vorbit despre pasiunea sa pentru cinema şi a alcătuit un top personal al producţiilor cinematografice autohtone din toate timpurile, într-un interviu acordat publicaţiei ProTV Magazin. În interviul acordat ProTV Magazin, criticul de film a făcut şi o aproximaţie a numărului de pelicule pe care l-a văzut în timpul vieţii. […]

Un articol de Andrada Văsii|30 ianuarie 2013

Criticul de film Irina-Margareta Nistor a vorbit despre pasiunea sa pentru cinema şi a alcătuit un top personal al producţiilor cinematografice autohtone din toate timpurile, într-un interviu acordat publicaţiei ProTV Magazin.

În interviul acordat ProTV Magazin, criticul de film a făcut şi o aproximaţie a numărului de pelicule pe care l-a văzut în timpul vieţii. „De contabilizat nu le-am contabilizat, că am stat prost la matematică de când mă ştiu. Dar, când sunt întrebată, încep să fac calcule. Şi cu aproximaţie am trecut de 13.000, dar sper să nu-mi cereţi şi o listă…”, a spus Irina Margareta Nistor.

Aceasta a mai spus că filmul a fost, pentru ea, la început, un mijloc de evadare dintr-o realitate gri a perioadei comuniste. „Cum nu am nicio certitudine că am putea trăi mai multe vieţi, am găsit o soluţie alternativă, iar în faza iniţială, adică până în ’89, era singura posibilitate de a călători, fără paşaportul mult visat”, a mai spus ea, adăugând că lumea filmului a făcut mereu parte din viaţa ei.

„Cu cinematograful (viaţa mea, n.r.) n-avea cum să nu se intersecteze, pentru că am mers cu mama şi mai apoi cu tata şi bunicii încă de la 2 ani să văd filme, la Cumpătul şi după, la Sala Palatului. În schimb, întâlnirea karmică, decisivă, a fost cea cu domnul Cinema: maestrul D.I. Suchianu şi Cinemateca. Altfel, probabil că m-aş fi concentrat pe lingvistica poetică a limbii franceze”, spune ea.

De asemenea, criticul de film a spus că ea crede că marele câştigător al premiilor Oscar de anul acesta va fi, „din păcate”, „Lincoln”. „Aş prefera net «Argo», «Django» sau «Scenariu pentru happy-end/ Silver Linings Playbook”, adaugă ea.

„La Globurile de Aur, Michael Haneke, regizorul cutremurătorului «Amour», a mulţumit înainte de toate celui care i-a făcut promoţia, adică lobby pentru filmul său în America. Până nu vom găsi şi noi pe cineva care să se ocupe de asta, degeaba avem şansa unor cineaşti remarcabili. Nu cred în teorii ale conspiraţiei şi categoric se judecă şi din punct de vedere estetic filmele pentru Oscarul peliculelor într-o limbă străină. Există nenumărate argumente. Caz cu caz”, a spus criticul, referitor la absenţa românilor la nominalizările pentru Oscar.

De asemenea, Irina-Margareta Nistor a spus că filmului românesc îi lipseşte publicul autohton „şi iubirea reciprocă dintre regizori şi spectatori”.

Un Top 13 al filmelor româneşti preferate ale Irinei-Margareta Nistor arată astfel: 1. „Pădurea spânzuraţilor”, 2. „Filantropica”, 3. „Visul unei nopţi de iarnă”, 4. „A fost sau n-a fost?”, 5. „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile”, 6. „Croaziera”, 7. „Despre oameni şi melci”, 8. „Codin”, 9. „Darclée”, 10. „De-aş fi… Harap-Alb”, 11. „Secvenţe”, 12. „Occident” şi 13. „Şobolanii roşii”.

 

Sursa: mediafax

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.