Daddy – un spectacol despre alegeri şi relaţii, la Teatrul Naţional din Timişoara
https://www.ziarulmetropolis.ro/daddy-un-spectacol-despre-alegeri-si-relatii-la-teatrul-national-din-timisoara/

Un spectacol despre alegeri, despre relaţii posibile şi imposibile, „bune” şi „greşite”, Daddy, noua premieră a Teatrului Naţional spune, fără să judece şi fără să dea verdicte, o poveste despre oameni, pur şi simplu, cu emoţiile şi derapajele pe care, într-un fel sau altul le are şi le trăieşte fiecare din noi.

Un articol de Petre Ivan|25 noiembrie 2014

Autoarea textului, Anne Habermehl, o tânără scriitoare din noul val de dramaturgi germani, dezvăluie faptul că în spatele personajelor sale se află „câțiva oameni reali”, dar că e la fel de adevărat cu nu le-a preluat acestora biografiile ca atare, ci că a construit din poveștile lor de viață destine teatrale.

Daddy este citit scenic de regizoarea Mihaela Lichiardopol, în scenografia concepută de Lucian Lichiardopol (decoruri) și Dorothea Iordănescu (costume), ca și în spațiul sonor al lui Adrian Mardan. Distribuția spectacolului îi reunește pe actorii Ion Rizea, Ana Maria Cojocaru, Cătălin Ursu, Mălina Manovici și Călin Stanciu jr. Premiera spectacolului este programată miercuri, 26 noiembrie, de la ora 19, la Studio UȚU.

DADDY – INFO

de Anne Habermehl

traducerea Ciprian Marinescu

Locația: Studio UȚU STRUGARIDaddy

Data premierei 26.11.2014

cu:

Ion Rizea

Ana Maria Cojocaru

Cătălin Ursu

Călin Stanciu jr.

Mălina Manovici

regia artistică Mihaela Lichiardopol

Foto: Daddy – Adrian Pîclișan / TNTm.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.