DE CE MAI STAI CU EL?
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-ce-mai-stai-cu-el/

Primul muzeu participativ dedicat pandemiei continuă cu un nou proiect expoziţional. După „Identităţi Fragile” (2021), Muzeul Pandemiei va ilustra drama violenţei domestice (re)simţite individual de către femeile din România. „De ce mai stai cu el!?” se va deschide pentru vizitatori în data de 6 mai, începând cu ora 12.00, la sediul ARCUB, Hanul Gabroveni.

Un articol de Liliana Matei|6 mai 2022

Muzeul este construit în jurul unui concept fluid care a pornit de la o realitate afectivă: big bang-ul epidemiologic care ne-a schimbat vizibil viața.  

Astfel, Muzeul Pandemiei propune un nou proiect care mută accentul de la rutinele și comportamentele modificate sau anulate, la agresiunile sexuale și la violențele fizice sau verbale împotriva femeilor mai ales în perioada 2020-2021, atunci când am trăit mai mult în „bule”.

Urmează să descoperiți o serie de mărturii și descrieri ale unor situații în care femeile au ajuns în poziții de vulnerabilitate în cuplu, devenind victimele și supraviețuitoarele violenței domestice. Echipa noastră a urmărit mai ales felul în care relațiile abuzive reușesc să depășească pereții locuinței personale, ajungând atât la apropiați, cât și la sistemele sociale din jur. Mare parte din mărturiile din expoziție se referă la momente din timpul pandemiei, o perioadă în care spațiul social s-a restrâns dramatic. Pentru victimele violenței domestice, tensiunile și conflictele de acasă au crescut, în vreme ce accesul la sprijinul de orice tip a devenit limitat.” (Echipa Muzeului Pandemiei)

De asemenea, expoziția va da spațiu de exprimare unor artiști și organizații prietene care au documentat și prezentat abuzurile și violențele în familie sau cele din mediile instituționalizate (centrele de plasament din perioada comunistă). Conceptul expoziției este mai valoros odată cu instalația artistei Anamaria Pravicencu și cu proiectele personale marca Muzeul Abandonului, Fragile Society și ANAIS.

Teatrul Apropo este partener principal al proiectului și va contribui cu punerea în scenă a unui text dramaturgic contemporan care are legătură directă cu tema acestui nou proiect al Muzeului Pandemiei.

Website-ul proiectului este www.identitatifragile.com, acolo unde vom avea și o variantă online a expoziției, după 15 mai, așa cum am procedat și cu expoziția de debut.

Expoziția este la ARCUB, Hanul Gabroveni, Strada Lipscani nr. 84-90, sector 3, București.

Program de vizitare și acces: 06 – 15 mai ;  L- D 12.00 – 20.00 / 16 – 31 mai ;   L-D 14.00 – 19.00

                                     01 – 15 iunie ; L-D 12.00 – 20.00 / 16 – 29 iunie ; L-D 14.00 – 19.00 .

Accesul la expoziție se face pe bază de bilete, ce pot fi achiziționate online de pe site-ul ARCUB, bilet.ro sau de la Casa de bilete ARCUB (Str. Lipscani 84-90), deschisă zilnic în intervalul orar 14:00-20:00, cu un cost de 20 lei (preț întreg), respectiv 10 lei (preț redus).

După închiderea programului de vizitare, cu ocazia evenimentului Noaptea Muzeelor ce va avea loc în noaptea de 14 mai, expoziția va avea acces gratuit și va putea fi vizitată până la ora 02 dimineața.

*

„Muzeul Pandemiei. De ce mai stai cu el!?” este un proiect marca Rețeaua Națională a Muzeelor din România, susținut de ARCUB și de Primăria Municipiului București.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

04
/10
/21

Între 15 septembrie și 3 octombrie 2021, Art Safari a oferit publicului 18 zile de bucurie, socializare și artă. Mii de vizitatori au luat la pas cei 6.000 de metri pătrați ai Palatului Dacia-România, sediul principal al Pavilionului, pentru a privi cele peste 800 de opere de artă expuse.