Control N: de la „Love Building“ la cursuri de regie şi scenaristică
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-la-love-building-la-cursurile-control-n/

Regizoarea Iulia Rugină şi scenaristele Ana Agopian şi Oana Răsuceanu, care au lucrat împreună la filmul „Love Building, ţin cursuri de regie şi de scenaristică la Asociaţia Culturală Control N. O nouă serie de cursuri începe chiar luna aceasta.

Un articol de Corina Vladov|2 octombrie 2013

Regizoarea Iulia Rugină și scenaristele Ana Agopian și Oana Răsuceanu, care au lucrat împreună la filmul „Love Building“, țin cursuri de regie și de scenaristică la Asociația Culturală Control N. O nouă serie de cursuri începe chiar luna aceasta.

Cele trei tinere cineaste au început colaborarea încă din anii studenției, lucrând împreună, până în acest moment, la trei scurtmetraje („Bună Cristina! Pa Cristina!“; „Vineri în jur de 11“ și „30“), un mediumetraj („Captivi de Crăciun“) și un lung-metraj (Love Building). Cele trei sunt momentan în faza de dezvoltare cu alte două proiecte – un scenariu de scurtmetraj și unul de lungmetraj, lucrând, de asemenea, la producția unui scurtmetraj de animație – Skugos, a cărui premieră se preconizează pentru 2014.

Colaborarea lor a dus, în 2009, la înființarea Asociației Culturale Control N și la organizarea de cursuri și ateliere axate pe film, educația cinematografică stând la baza înființării Control N.

Control N curs

Invitaţie la cursurile Control N

„Control N și cursurile pe care le dezvoltăm în cadrul asociației au venit firesc din modul în care noi însene ne raportam, în urmă cu patru ani, la lecțiile de scenaristică de care aveam parte în tot soiul de ateliere și workshop-uri de dezvoltare de scenariu, unde am avut șansa să participăm cu proiectele noastre.

Apoi, lipsa unor astfel de cursuri în țară – dedicate celor pasionați, dar care nu au posibilitatea să pună lupa cu adevărat pe această pasiune a lor – ne-a făcut, de asemenea, să ne punem problema înfințării unor astfel de întâlniri. Apoi, de la un an la altul, lucrurile și atelierele propuse s-au dezvoltat, ajungând la sute de participanți”, spune Ana Agopian.

Din 2009 și până în prezent, Iulia, Ana și Oana au fost trainerii unor ateliere precum First Draft – atelier de scenaristică pentru începători, Director’s Cut – curs de regie de film pentru amatori sau First Season – curs de scenaristică de televiziune.

Cel mai recent proiect comun al grupului, în afara asociației pe care o reprezintă, este realizarea, alături de Actoriedefilm.ro, a lung- metrajului de debut – Love Building. Filmul, lansat în cinematografe pe 13 septembrie, a devenit, după primul weekend, cel mai bun film românesc independent, fiind vizionat de 10.200 de spectatori.

Dragostea nu mai e cum a fost odată ca niciodată – producţie Control N.

„Câteodată le spun Iuliei și Anei că simt că orice ne punem în minte, oricât de nebunesc și de greu de imaginat ar fi, iese. De data asta alți trei oameni cu idei nebunești și-au pus în minte un proiect pe cât de frumos, pe atât de greu de crezut că se va întampla și alți foarte mulți oameni, printre care și noi trei, s-au alăturat ideii lor și au făcut ca Love Building «să iasă».

Cred că toți cei implicați în filmul ăsta au avut un dram necesar (în existența oricărui om pasionat de ceea ce face) de nebunie și «au trăit fericiți până la adânci batrâneți» știind că într-o vară toridă au făcut să existe un «happy-ending», declară Oana Răsuceanu despre experiența Love Building.

 INFO

Cursurile țin 8 săptămâni (o ședință de 2 ore/săptămână), iar taxa de participare este de 1000 de lei (800 de lei, în cazul elevilor și studenților).

Mai multe detalii pe site-ul Control N, www.controln.ro

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.