Desenele animate sunt mai violente decât filmele pentru publicul matur
https://www.ziarulmetropolis.ro/desenele-animate-sunt-mai-violente-decat-filmele-pentru-publicul-matur/

Desenele animate pentru copii sunt mai violente decât filmele pentru publicul matur, iar personajele lor principale riscă de aproape trei ori mai mult să fie ucise, au dezvăluit autorii unui studiu recent.

Un articol de Petre Ivan|19 decembrie 2014

Personajele principale din desenele animate prezintă un risc de 2,5 ori mai mare de a muri în comparaţie cu protagoniştii din filmele destinate publicului matur şi de aproape trei ori mai mare de a fi ucise, detaliază acelaşi studiu, publicat marţi în British Medical Journal.

Moartea unui personaj important intervine în două treimi din cazuri în desenele animate pentru copii, în timp ce acest lucru se întâmplă doar în jumătate din totalul filmelor destinate unui public mai în vârstă.

„În loc să fie alternative inofensive şi mai blânde ale unor filme de groază şi ale unor drame, desenele animate pentru copii sunt, de fapt, un focar de crime şi de dezordine”, au declarat autorii studiului, Ian Colman şi James Kirkbride.

Ei au trecut în revistă desene animate de succes, de la „Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici” în 1937 şi „Regatul de gheaţă/ Frozen” în 2013.

Apoi, ei au comparat ratele de mortalitate ale personajelor principale din aceste filme cu conţinuturile a două filme pentru publicul matur care au cucerit box office-ul în aceiaşi ani, excluzând însă filmele de acţiune şi de aventuri care au fost concepute pentru a fi şi pe gustul copiilor.

Cercetătorii au remarcat faptul că părinţii personajelor principale prezintă un risc de cinci ori mai mare de a muri în desenele animate.

Evantaiul de decese marcante este unul foarte larg: anumite personaje principale sunt ucise prin împuşcare în „Bambi”, „Pocahontas” şi „Peter Pan”, cu arme albe în „Mica sirenă” şi „Frumoasa din pădurea adormită” sau mor în urma atacurilor unor animale în „În căutarea lui Nemo” şi „Tarzan”.

Filmele care aduc în prim plan maşini şi jucării nu au fost luate în calcul în acest studiu, întrucât autorii nu au putut să determine dacă ideea şi conceptul de moarte pot fi aplicate protagoniştilor lor.

Studiul nu a determinat dacă nivelul de violenţă a crescut după lansarea din 1937 a desenului animat „Albă ca Zăpada”, în care regina cea rea moare căzând de pe o faleză, după ce fusese urmărită de piticii furioşi.

Foto: Desenele animate – wikipedia

27
/09
/23

Duminică s-a încheiat la București a 26-a ediție a Festivalului Internațional George Enescu printr-un concert susținut de Orchestra Regală Concertgebouw dirijată de Klaus Mäkelä cu o lucrare enesciană în interpretarea uneia dintre cele mai importante orchestre din lume: Uvertura de concert pe teme populare românești

26
/09
/23

Trăim secolul vitezei, vorbim repede, tastăm repede, aproape că am uitat cum se scrie de mână, cui îi mai pasă azi de virgule puse corect, de „i”-uri dublate, de verbe reflexive sau de expresii greşite?

26
/09
/23

Programul de educație cinematografică dedicat copiilor din localitățile fără cinematograf, cu acces limitat la cultură este în această săptămână în județul Mehedinți în școlile din localitățile Livezile și Vânju Mare iar în octombrie va fi în școlile din Hărman, județul Brașov.

26
/09
/23

Cea mai nouă premieră de la Teatrul Act, „Acasă la Zoo”, este un spectacol care poartă guler alb și mocasini, și care, după ce a asimilat toate tacâmurile și manierismele, și lentoarea de intelectual, și tactul folosit ca paravan pentru pudoare și pentru un comportament evitant, pune sub semnul întrebării noblețea civilizației, dusă la rang de dresaj.

26
/09
/23

Cea de-a IX-a ediție a „Premiilor Constantin Chiriac” a avut loc zilele trecute, în Prisăcani, satul natal al lui Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, cel care a inițiat această competiție prin care elevii primesc recunoașterea calităților lor intelectuale și sufletești, pentru a-i angaja în destinul comunității.

26
/09
/23

Alejandro Durán este născut în Columbia, unde a terminat actoria. Se îndreaptă apoi spre regie, lucrând câteva spectacole în țara natală. Vine la București pentru un master la U.N.A.T.C. A pus în scenă la Teatrul Național din București și se pregătește să monteze la Teatrul Municipal din Miercurea Ciuc. La Teatrul Metropolis a avut premiera "Sunt un criminal și un tată de familie" de Fabio Rubiano.

25
/09
/23

Ediția a 13-a a Festivalului Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent s-a încheiat ieri, 24 septembrie, după 10 zile cu 28 de evenimente indoor și outdoor – spectacole în competiție, spectacole studențești, patru premiere teatrale, film, atelier de teatru, concert – care au ținut în atenția publicului cele mai tinere și fresh creații independente din București și din țară.