Docuart.ro devine un portal complex al documentarului românesc
https://www.ziarulmetropolis.ro/docuart-ro-devine-un-portal-complex-al-documentarului-romanesc/

În vara lui 2016, platforma online docuart.ro îşi măreşte consistent spaţiul dedicat mişcării documentariste româneşti şi internaţionale.

Un articol de Liliana Matei|6 august 2016

Cinefilii și cineaști români au acum la dispoziție o platformă extinsă unde vor afla cele mai complexe informații despre documentarul românesc și despre cum se integrează genul în tendințele cinematografice actuale. Această inițiativă vine în continuarea preocupării Docuart.ro pentru informare, educare și culturalizare.

În urma finanțării acordate de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) pentru proiecte editoriale, la secțiunea Noile Media, Docuart va pune la dispoziția cineaștilor, producătorilor, cinefililor și tuturor celor interesați de mișcarea documentaristă românească interviuri, reportaje, analize, cronici de film și de carte, topuri, recomandări și podcasturi culturale – un conținut extrem de variat prin care docuart.ro devine un instrument de promovare a cinematografiei românești și europene. Proiectul este finanțat pe o perioada de 4 luni, 1 august – 30 noiembrie 2016.

„Documentarul românesc trăiește o veritabilă explozie: de pildă, pentru festivalul Docuart din toamnă, s-au înscris în jur de 70 de filme, dintre care foarte multe studențești. E chiar o mini-industrie! Însă e vorba și de o criză de supraproducție, în condițiile în care există foarte puține ocazii ca acești cineaști să-și proiecteze operele pentru public. Noi ne propunem să corectăm acest lucru. Vrem să le dăm tinerilor documentariști <<o voce>>, o platformă pentru a-și populariza filmele, o ocazie de a polemiza despre documentar, de a-și îmbogăți cultura cinematografică și universul teoretic”, spune Anca Grădinariu, redactor șef al platformei culturale.

Pe site-ul Docuart.ro se vor putea viziona, în continuare, documentare autohtone, producții vechi și noi. Pentru publicul internațional interesat de ce se întâmplă în România, vor exista materiale și filme traduse în limba engleză. Un punct forte al platformei continuă să îl reprezinte securitatea materialelor video încărcate pe un server cu siguranță completă.

Platforma dorește să atragă atenția cinefililor de peste granițe, martori ai succeselor cinematografiei românești și, în mod special, a celor autohtoni, unde fenomenul nu se bucură încă de o mare vizibilitate. Docuart construieşte un pod de legătura între public și cineaștii români, dorind să încurajeze deopotrivă cererea și oferta:

“Pentru că stimulăm interesul oamenilor pentru aceste produse, stimulăm implicit producţia de noi creaţii și aducerea în atenţie a celor deja existente. Această idee nu se limitează doar la filmul documentar românesc, ci merge spre promovarea diverselor forme de artă și artişti”, spune Daniela Apostol, președinte Docuart.

Asociația culturală are ca țintă preponderentă publicul tânăr pe care intenționează să îl familiarizeze atât cu elemente cheie ale cinema-ului, cât și cu noul val al regizorilor de documentare. Proiectele organizației susţin cultura și valorile autohtone, patrimoniul cultural cinematografic românesc.

Asociaţia Docuart este un operator cultural reprezentativ pentru domeniul filmului documentar din România și organizează evenimente de promovare și festivaluri de specialitate începând cu anul 2012.

18
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Chiar dacă titlul său trimite, în primul rând, la teribilul incendiu din 2015, documentarul „colectiv” (2019), regizat de Alexander Nanau, urmărește mai degrabă efectele tragediei asupra societății. Este o alegere ambițioasă, dar nu lipsită nici de riscuri.

17
/02
/20

„Călătoria fantastică a Maronei” (r. Anca Damian), „La Gomera” (r. Corneliu Porumboiu), „Monștri.” (r. Marius Olteanu), „Parking” (r. Tudor Giurgiu) și „Touch Me Not” (r. Adina Pintilie) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marți, 24 martie, la Teatrul Național I.L. Caragiale din București.

17
/02
/20

Timp de două săptămâni, realizatorii și protagoniștii filmului ”colectiv” se vor întâlni cu publicul din Cluj, Sibiu, Timișoara, Craiova, Sfântu Gheorghe, Brașov, București, Iași, Galați, Constanța, Piatra Neamț și Bacău

13
/02
/20

CRONICĂ DE FILM La aproape 90 de ani, Clint Eastwood nu se lasă: propune un nou film ca regizor, „Richard Jewell” (2019), ajuns acum şi în cinematografele din România. O altă poveste inspirată din realitate despre un erou apărător al Americii, regizată cu aparentă simplitate, dar şi cu obişnuitul patos.

13
/02
/20

Cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival este un tribut adus alpinistului Zsolt Török, pornit în 2019 într-o ultimă expediție, în munții Făgăraș. Sâmbătă, pe 28 februarie, un eveniment special în memoria celui care a dus numele României pe cele mai înalte culmi va avea loc la Castelul Cantacuzino din Bușteni.

12
/02
/20

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe lansează cea de-a 2-a ediție a concursului de scenarii: WRITE A SCREENPLAY FOR…/ SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat cu ocazia ediției a patra a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 24-30 aprilie 2020.

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.