Domnisoara Christina o aduce pe Maia Morgenstern într-un film cu strigoi
https://www.ziarulmetropolis.ro/domnisoara-christina-o-aduce-pe-maia-morgenstern-intr-un-film-cu-strigoi/

Abis Studio va lansa la începutul lunii viitoare, pe 1 noiembrie, cel mai nou lungmetraj semnat de regizorul Alexandru Maftei, Domnisoara Christina, cu Maia Morgenstern si Tudor Aaron Istodor.

Un articol de Andrada Văsii|25 octombrie 2013

Abis Studio va lansa la începutul lunii viitoare, pe 1 noiembrie, cel mai nou lungmetraj semnat de regizorul Alexandru Maftei, Domnisoara Christina.

Filmul, o adaptare a nuvelei fantastice scrise de Mircea Eliade, va avea premiera de gală chiar în seara de Halloween.

După ce a fost proiectat în avanpremieră la Festivalul Internațional de Film Transilvania, Domnisoara Christina ajunge în cinematografele din România în această toamnă, fiind una dintre cele mai așteptate producții românești ale sezonului.

Citiţi şi: CRONICĂ DE FILM Domnisoara Christina. Platitudine şi calofilie

Acțiunea filmului se întâmplă în România perioadei interbelice. Tânărul pictor Egor Pașchievici (Tudor Aaron Istodor), sosit la conacul doamnei Moscu (Maia Morgenstern) împreună cu iubita lui Sanda (Ioana Anastasia Anton), observă că întreaga ei familie o venerează pe Domnisoara Christina, mătușa ucisă în împrejurări neclare pe când avea doar 20 de ani, în timpul răscoalelor din 1907.

Egor este atras într-un mod inexplicabil de portretul ei și începe să o viseze. Curând însă granița dintre vis și realitate se estompează iar Domnisoara Christina (Anastasia Dumitrescu), îndrăgostită de Egor, este adusă înapoi la viață prin ritualuri oculte chiar de către familia ei. Când realizează însă că viața Sandei este în pericol Egor decide să lupte cu strigoiul.

Din distribuția filmului Domnisoara Christina fac parte Tudor Aaron Istodor,  Maia Morgenstern, Ioana Anastasia Anton, Anastasia Dumitrescu,  Ioana Sandu, Ovidiu Ghiniță, Ioan Andrei Ionescu, Daria Pușa, Andreea Gheorghe.

De la povestea lui Mircea Eliade, la Domnisoara Christina pe marele ecran

Pentru regizorul filmului, Alexandru Maftei, ecranizarea nuvelei lui Mircea Eliade a constituit o provocare majoră: „Demersul meu s-a îndreptat spre realizarea unui spectacol cinematografic bogat care să nu-i dezamăgească pe iubitorii genului horror și fantasy. Am dorit să fiu cât mai aproape de spiritul nuvelei păstrând misterul, fantasticul și componenta horror în proporțiile originale”.

Citiţi şi: Maia Morgenstern: „Eu n-am avut destul timp să mă joc“ 

Domnisoara Christina este unul dintre cele mai îndrăznețe filme realizate în România în ultimii 20 de ani, care pe lângă o distribuție de excepție, beneficiază din plin de efecte speciale și de o direcție vizuală rar întâlnită în producțiile autohtone. Imaginea este semnată de Radu Aldea,  Adriana Ionică a supervizat cu succes echipa responsabilă cu efectele speciale iar producătorul filmului Domnisoara Christina este Gabriel Antal.

Domnisoara Christina

Maia Morgenstern, într-o scenă din filmul Domnisoara Christina

Decorurile realizate de Vali Ighigheanu pentru Domnisoara Christina și costumele Mariei Miu reconstituie fidel atmosfera de epocă. Muzica originală a compozitorului englez Jon Wygens înregistrată în studio cu o orchestră simfonică, alături de coloana sonoră 5.1 surround semnată de sound designerul Tudor Petre contribuie la impactul audio-vizual.

Absolvent al Academiei de Teatru şi Film din Bucureşti în 1994, Alexandru Maftei face parte din prima generație de regizori de film post decembristă. Debutul său pe marile ecrane, comedia dulce amăruie „Bună! Ce faci?” (Rollin Studio, 2011), a fost descrisă în revista americană „Variety” drept “o gură de aer proaspăt” în contextul cinematografiei românești sumbre.

Info:

La numai 24 de ore de la lansare, trailerul filmului Domnisoara Christina a fost vizualizat de peste 100.000 de oameni în rețelele sociale și are deja o comunitate puternică de fani.

Foto credit: Domnisoara Christina

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.