Domnisoara Christina o aduce pe Maia Morgenstern într-un film cu strigoi
https://www.ziarulmetropolis.ro/domnisoara-christina-o-aduce-pe-maia-morgenstern-intr-un-film-cu-strigoi/

Abis Studio va lansa la începutul lunii viitoare, pe 1 noiembrie, cel mai nou lungmetraj semnat de regizorul Alexandru Maftei, Domnisoara Christina, cu Maia Morgenstern si Tudor Aaron Istodor.

Un articol de Andrada Văsii|25 octombrie 2013

Abis Studio va lansa la începutul lunii viitoare, pe 1 noiembrie, cel mai nou lungmetraj semnat de regizorul Alexandru Maftei, Domnisoara Christina.

Filmul, o adaptare a nuvelei fantastice scrise de Mircea Eliade, va avea premiera de gală chiar în seara de Halloween.

După ce a fost proiectat în avanpremieră la Festivalul Internațional de Film Transilvania, Domnisoara Christina ajunge în cinematografele din România în această toamnă, fiind una dintre cele mai așteptate producții românești ale sezonului.

Citiţi şi: CRONICĂ DE FILM Domnisoara Christina. Platitudine şi calofilie

Acțiunea filmului se întâmplă în România perioadei interbelice. Tânărul pictor Egor Pașchievici (Tudor Aaron Istodor), sosit la conacul doamnei Moscu (Maia Morgenstern) împreună cu iubita lui Sanda (Ioana Anastasia Anton), observă că întreaga ei familie o venerează pe Domnisoara Christina, mătușa ucisă în împrejurări neclare pe când avea doar 20 de ani, în timpul răscoalelor din 1907.

Egor este atras într-un mod inexplicabil de portretul ei și începe să o viseze. Curând însă granița dintre vis și realitate se estompează iar Domnisoara Christina (Anastasia Dumitrescu), îndrăgostită de Egor, este adusă înapoi la viață prin ritualuri oculte chiar de către familia ei. Când realizează însă că viața Sandei este în pericol Egor decide să lupte cu strigoiul.

Din distribuția filmului Domnisoara Christina fac parte Tudor Aaron Istodor,  Maia Morgenstern, Ioana Anastasia Anton, Anastasia Dumitrescu,  Ioana Sandu, Ovidiu Ghiniță, Ioan Andrei Ionescu, Daria Pușa, Andreea Gheorghe.

De la povestea lui Mircea Eliade, la Domnisoara Christina pe marele ecran

Pentru regizorul filmului, Alexandru Maftei, ecranizarea nuvelei lui Mircea Eliade a constituit o provocare majoră: „Demersul meu s-a îndreptat spre realizarea unui spectacol cinematografic bogat care să nu-i dezamăgească pe iubitorii genului horror și fantasy. Am dorit să fiu cât mai aproape de spiritul nuvelei păstrând misterul, fantasticul și componenta horror în proporțiile originale”.

Citiţi şi: Maia Morgenstern: „Eu n-am avut destul timp să mă joc“ 

Domnisoara Christina este unul dintre cele mai îndrăznețe filme realizate în România în ultimii 20 de ani, care pe lângă o distribuție de excepție, beneficiază din plin de efecte speciale și de o direcție vizuală rar întâlnită în producțiile autohtone. Imaginea este semnată de Radu Aldea,  Adriana Ionică a supervizat cu succes echipa responsabilă cu efectele speciale iar producătorul filmului Domnisoara Christina este Gabriel Antal.

Domnisoara Christina

Maia Morgenstern, într-o scenă din filmul Domnisoara Christina

Decorurile realizate de Vali Ighigheanu pentru Domnisoara Christina și costumele Mariei Miu reconstituie fidel atmosfera de epocă. Muzica originală a compozitorului englez Jon Wygens înregistrată în studio cu o orchestră simfonică, alături de coloana sonoră 5.1 surround semnată de sound designerul Tudor Petre contribuie la impactul audio-vizual.

Absolvent al Academiei de Teatru şi Film din Bucureşti în 1994, Alexandru Maftei face parte din prima generație de regizori de film post decembristă. Debutul său pe marile ecrane, comedia dulce amăruie „Bună! Ce faci?” (Rollin Studio, 2011), a fost descrisă în revista americană „Variety” drept „o gură de aer proaspăt” în contextul cinematografiei românești sumbre.

Info:

La numai 24 de ore de la lansare, trailerul filmului Domnisoara Christina a fost vizualizat de peste 100.000 de oameni în rețelele sociale și are deja o comunitate puternică de fani.

Foto credit: Domnisoara Christina

17
/02
/20

„Călătoria fantastică a Maronei” (r. Anca Damian), „La Gomera” (r. Corneliu Porumboiu), „Monștri.” (r. Marius Olteanu), „Parking” (r. Tudor Giurgiu) și „Touch Me Not” (r. Adina Pintilie) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marți, 24 martie, la Teatrul Național I.L. Caragiale din București.

17
/02
/20

Timp de două săptămâni, realizatorii și protagoniștii filmului ”colectiv” se vor întâlni cu publicul din Cluj, Sibiu, Timișoara, Craiova, Sfântu Gheorghe, Brașov, București, Iași, Galați, Constanța, Piatra Neamț și Bacău

13
/02
/20

CRONICĂ DE FILM La aproape 90 de ani, Clint Eastwood nu se lasă: propune un nou film ca regizor, „Richard Jewell” (2019), ajuns acum şi în cinematografele din România. O altă poveste inspirată din realitate despre un erou apărător al Americii, regizată cu aparentă simplitate, dar şi cu obişnuitul patos.

13
/02
/20

Cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival este un tribut adus alpinistului Zsolt Török, pornit în 2019 într-o ultimă expediție, în munții Făgăraș. Sâmbătă, pe 28 februarie, un eveniment special în memoria celui care a dus numele României pe cele mai înalte culmi va avea loc la Castelul Cantacuzino din Bușteni.

12
/02
/20

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe lansează cea de-a 2-a ediție a concursului de scenarii: WRITE A SCREENPLAY FOR…/ SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat cu ocazia ediției a patra a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 24-30 aprilie 2020.

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

Page 1 of 25712345...102030...Last »