Educatie cinematografica, o nouă materie de liceu
https://www.ziarulmetropolis.ro/educatie-cinematografica-o-noua-materie-de-liceu/

“Cinema-Edu” aduce din nou filmele de calitate în programa extra-curriculară a liceenilor. Aflat la cea de-a patra sa ediţie, proiectul de educatie cinematografica este dezvoltat de Asociaţia Culturală Macondo şi sprijinit de Centrul Naţional al Cinematografiei.

Un articol de Petre Ivan|3 februarie 2014

“Cinema-Edu” aduce din nou filmele de calitate în programa extra-curriculară a liceenilor. Aflat la cea de-a patra sa ediție, proiectul de educatie cinematografica este dezvoltat de Asociația Culturală Macondo și sprijinit de Centrul Național al Cinematografiei.

Liceenii din aproape 80 de licee bucureștene și din alte șapte localităţi din țară vor viziona anul acesta șase filme în perioada februarie – iunie 2014.

Primele vizionări din acest an vor avea loc pe data de 24 februarie la Noul Cinematograf al Regizorului Român şi la Institutul Italian de Cultură „ Vito Grasso”  pentru filmul „ Io e te”/Eu şi tu”, cel mai recent film al maestrului Bernardo Bertolucci.

Scenariul gravitează în jurul creativităţii şi al relaţiilor de comunicare, care adesea pot fi dificile, inclusiv între fraţi.

Institutul Cervantes, pe data de 25 februarie,  găzduieşte filmul „El Bola” („Bila”), o poveste despre o prietenie care are puterea de a-l transforma pe Pablo, un băiat de 12 ani cu o situaţie familială dificilă.

Educatie cinematografica

„El Bola” („Bila”), filmul prezentat de Institutul Cervantes în cadrul proiectul de educatie cinematografica

Proiectul își propune să familiarizeze publicul tânăr cu filme din patrimoniul european și național, susținând discuții și dezbateri pe baza temelor cinematografice abordate.

Asociația Culturală Macondo organizează proiecţiile Cinema-Edu încă din 2010, reușind să dezvolte primul proiect de educație cinematografică din România în această manieră. Liceenii Cinema-Edu de azi reprezintă viitorul public de filme europene şi independente, cu un vocabular format pentru înţelegerea acestor producţii, ce provoacă spiritul critic şi creativ.

În perioada 2008 – 2012 procentul de spectatori pentru producţiile europene şi româneşti a fost în scădere, cu aproape 90% dintre spectatori preferând doar filmele americane, conform unui raport CNC.

Prin Cinema-Edu încurajăm liceenii să fie mai aventuroşi în alegerea filmelor pe le văd.

Fiecare film Cinema-Edu este însoțit de un ghid de discuție și analiză, dedicat atât elevilor, cât și profesorilor care pot continua dezbaterile din sălile de proiecție și la școală, în orele de dirigenție.

Pe parcursul acestui an, liceenii sunt invitați în spații culturale precum Institutul Cervantes, sau Institutul Cultural Italian, Biblioteca Națională, Cinema Elvira Poescu și Noul Cinematograf al Regizorului Român, cu invitați speciali și surprize pregătite pentru Săptămâna ”Să fim mai buni, să știm mai mult” din perioada 7 -11 aprilie.

Foto cu Educatie cinematografica : “Io e te” și ”El Bola” – cinemagia

 

06
/02
/17

Cineastul Damien Chazelle a fost recompensat cu marea distincție acordată la cea de-a 69-a ediție anuală a premiilor Sindicatului Regizorilor Americani - The Directors Guild of America (DGA Awards) pentru comedia muzicală romantică "La La Land". Premiul obținut de regizorul filmului "La La Land" consolidează poziția de favorită la Oscar a peliculei din distribuția căreia fac parte Ryan Gosling și Emma Stone.

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

02
/02
/17

„Belgica”, filmul care are toate șansele să te teleporteze din sala de cinema direct în club pe ritmuri originale de Soulwax, va intra pe marile ecrane din România pe 17 februarie, distribuit de Transilvania Film.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

28
/01
/17

Trei regizori - Gabriel Achim, Ruxandra Ghiţescu şi Andreea Păduraru. Trei poveşti speciale. Trei scurtmetraje româneşti simpatice - "Carne de iepure", "Nina" şi "Bricostory", disponibile pe platforma gratuită Cinepub.

28
/01
/17

Peste 150 de persoane au vizionat, în avanpremieră, la Cinema City din AFI Palace Cotroceni, filmul „Fondatorul”. Acesta prezintă povestea reală a originalului antreprenor american Ray Kroc – un agent de vânzări care a transformat McDonald’s-ul într-un imperiu global şi un brand cunoscut de toată lumea.