Elvis is in the building
https://www.ziarulmetropolis.ro/elvis-is-in-the-building/

„Elvis“, filmul lui Baz Luhrmann despre cel mai bine vândut cântăreţ solo al tuturor timpurilor, e alegerea perfectă pentru entertainment de calitate, în această vară.

Un articol de Dan Boicea|22 iunie 2022

Regizorul Baz Luhrmann, creatorul unor filme care au spart tiparele, precum Romeo și Julieta (1996), cu Leonardo DiCaprio și Clare Danes, „Moulin Rouge“ (2001), cu Nicole Kidman și Ewan McGregor sau „The Great Gatsby“ (2013), cu Leonardo DiCaprio, Tobey Maguire, Carey Mulligan, reușește și de data asta să obțină temperatura potrivită a unui film de entertainment pur, montat alert, și care țintește atât audiențele cu medie de vârstă scăzută, dar și pe fanii lui Elvis, printr-o muzică divină, care alimentează foarte bine mecanica nostalgiei.

Viața lui Elvis se derulează pe ritmul hiturilor lui, descriind artistul în etapele formării lui, de la primele întâlniri cu un public pe care îl cucerește prin atitudinea lui extravagantă, trecând prin etape controversate, într-o perioadă în care cenzura și segregarea rasială erau literă de lege, și ajungând la ultimele fărâme de energie ale unui idol care își dă viața pentru arta și pentru publicul lui.

Austin Butler, distribuit în rolul lui Elvis, alături de impresarul lui, interpretat de legendarul Tom Hanks, traversează America în căutarea succesului absolut, și îl cunosc, de nenumărate ori, plătind cu monede de schimb care le întunecă viața: singurătate, dependență de medicamente și de jocuri de noroc sau căderea în irelevanță.

Elvis este un film emoționant, în care muzica este unul dintre personajele principale, și care nu își propune să diminueze aura pe care adulația publicului a ridicat-o în jurul lui Elvis. Un film document, asumat comercial, foarte dinamic și potrivit pentru marile săli de cinema, un film care poate fi un început pentru oricine vrea să înțeleagă cine a fost Regele. Un mic punct de pornire către un univers nesfârșit.

Filmul distribuit de Vertical Entertainment poate fi văzut la Cineplexx Băneasa.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.

24
/10
/21

Ultimele două programe ale actualei ediții a Cineclubului One World Romania, disponibile online, gratuit, până la 18 noiembrie, se concentrează pe activitatea de la Sahia a Mártei Mészáros și Slavomir Popovici, doi cineaști care și-au lăsat amprenta asupra producției studioului de film documentar în moduri foarte diferite.