„Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, în cinematografele românești din 11 octombrie 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/emigrant-blues-un-road-movie-in-2-%c2%bd-capitole-in-cinematografele-romanesti-din-11-octombrie-2019/

Lungmetrajul documentar „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, scris şi regizat de Claudiu Mitcu şi Mihai Mincan, va rula în cinematografele româneşti din 11 octombrie 2019. Filmul, al cărui motto este „Acasă nu e decât distanţa dintre unde eşti şi unde visezi să fii”, a avut premiera mondială la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF).

Un articol de Petre Ivan|1 octombrie 2019

„Emigrant Blues” propune o interpretare neconvențională a unuia dintre cele mai mari fenomene de migrație din Europa secolului XXI.

Filmul este construit ca un road movie atipic, un fel de ghid turistic neoficial al unei Europe diferite de cea din pozele agențiilor de turism.

Rezultatul este o colecție de tablouri în mișcare, unele situate la granița cu pateticul, altele îmbibate de umor negru, o serie de viniete care descriu viețile unor oameni uitați sau ignorați în țara natală. Oameni care trăiesc departe de casele lor, permanent „străini”, permanent pe drumuri.

Oameni care călătoresc mii de kilometri spre și dinspre noua lor casă; un portret al copiilor de imigranți români din Spania, unii născuți acolo, alții aduși din țară la vârste fragede, compus din arhive personale stocate pe telefoanele lor mobile.

Frânturi vizuale despre dragoste, tinerețe și nostalgie. Ultimul drum al unui român spre țara natală, de data aceasta în spatele unui dric în a cărui cabină se află doi agenți de pompe funebre. Câteva fragmente din povești despre oameni care visează la țara lor natală, dar sunt prea speriați să se reîntoarcă și să o ia, din nou, de la capăt.

În film apar Alexandru Dorobanțu, Florin Gigoiu, Cătălin Lucian Danciu, Daniela Nicoleta Danciu, Andra Yvonne Suciu, Andrea Lavu Precob, Ioan Gheorghe Bârsan Popa și Adrian Bârsan Popa.Claudiu Mitcu

Claudiu Mitcu, născut în 1976, a absolvit Academia de Stiințe Economice din București. A lucrat timp de opt ani ca editor la Televiziunea Română, apoi, în anul 2004, a înființat compania de producție și postproducție Wearebasca. Este producătorul filmului „Monștri.” selectat în secțiunea Forum la Berlinala 2019 și recompensat cu premiul juriului cititorilor Tagesspiegel, dar și cu Marele Premiu la Festivalul Internațional de Film de la Sofia și cu Golden Mimosa la Herceg Novi din Muntenegru.

A regizat documentarele „Circul Vesel” și „Australia”, produse de HBO România, „Rețeaua”, coprodus de Parada Film și HBO România, „Nisipuri”, „Noi doi”, „Maria”, „Paștele blajinilor”, „Procesul” și „Aniversare”, a produs filme documentare ca „Petrecere” și „Concurs la Ciupelnița”, scurtmetrajele „Scor Alb”, „Bad Penny”, „Mă cheamă Costin”, „Miss Sueno”, și a coprodus scurtmetrajele „Kowalski” și „Ramona” (premiul Canal+ în secțiunea Semaine de la Critique a Festivalului de la Cannes 2015), regizate de Andrei Crețulescu.

Născut în 1980, Mihai Mincan a absolvit Facultatea de Filosofie de la Universitatea Bucureşti, urmată de un master la Universitatea din Poitiers (Franţa). Din 2004, a lucrat ca jurnalist. În 2008, a scris primul său scenariu pentru scurtmetrajul „Palmele”, regizat de George Chiper, selectat la festivaluri ca Locarno (2009), Rotterdam (2010) și Cottbus (2009).

A scris şi regizat scurtmetrajul „Alaska” (2014), inclus în „Love bus”, documentarul de lungmetraj „Bondoc”, selectat în competiția oficială a Transilvania International Film Festival, Astra Film Festival, Anonimul IFF, și scurtmetrajul „Cometa” (2017), selectat la Gent Film Festival. În prezent, se află în postproducție cu un lungmetraj documentar și cu un scurtmetraj de ficțiune, și în dezvoltare cu lungmetrajul de ficțiune „Spre Nord” (participări la Villa Kult Residency Berlinale 2019, și EAVE 2018).

Montajul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole” este semnat de Dragoș Apetri și Cătălin Cristuțiu, imaginea, de Laurențiu Răducanu și George Chiper-Lillemark, iar sunetul, de Ioan Filip și Dan-Ștefan Rucăreanu.

Producător executiv este Livia Rădulescu, producător este Radu Stancu, iar producător delegat, Ioana Lascăr.

„Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole” este o producție deFilm, realizată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Creative Europe – MEDIA of the European Union și Societatea Română de Televiziune. Coproducător – Wearebasca.

În cinematografe, documentarul va fi distribuit de deFilm.

Foto: Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole

 

 

 

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.