„EMOȚII PRIN CULOARE” – Art terapie și dans terapie pentru elevii cu nevoi educaționale speciale
https://www.ziarulmetropolis.ro/emotii-prin-culoare-art-terapie-si-dans-terapie-pentru-elevii-cu-nevoi-educationale-speciale/

Asociaţia Entuziart a lansat, la începutul lunii februarie 2022, proiectul „EMOȚII PRIN CULOARE”, proiect desfăşurat prin Programul „MOL pentru sănătatea copiilor”, program finanţat de MOL România şi susţinut de Fundaţia pentru Comunitate.

Un articol de Petre Ivan|16 februarie 2022

Proiectul oferă, până la finalul acestui an școlar, cu frecvență săptămânală, posibilitatea participării la ateliere de art terapie prin pictură și dans terapie copiilor cu cu povești de viață, abilități și nevoi educaționale foarte diverse de la Școala Gimnazială Specială „Sf. Nicolae” din București

Scopul ședințelor de art-terapie și dans-terapie este de a-i ajuta pe participanți să proceseze mai bine propriile emoții și să le identifice eficient la ceilalți, optimizându-și relaționarea cu aceștia și scăzându-le astfel anxietatea. Procesul catalizează dezvoltarea emoțională a copiilor prin perceperea, identificarea, înțelegerea și exprimarea emoțiilor, folosind ca mijloc pictura, respectiv dansul. 

De asemenea, participă în proiect ca voluntari 20 de studenți de la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, departamentul de Psihopedagogie Specială, conduși de doamna profesor Loredana Pătrășcoiu. Aceștia beneficiază de contexte practice de a-și dezvolta cunoștințele despre art terapie și dans terapie de a înțelege cum funcționează aceste discipline relativ noi în România. Proiectul contribuie astfel și la formarea generațiilor viitoare de psihopedagogi, care pot integra cunoștințele dobândite în aceste luni în practica lor viitoare cu copiii cu nevoi speciale, element central de sustenabilitate a proiectului. 

Proiectul va avea o durată de 6 luni și va fi încheiat cu o expoziție de grup în care copiii vor fi cei care vor decide ce lucrări să expună. Echipa este deschisă la colaborare cu spații dornice să găzduiască această expoziție finală, o oportunitate pentru publicul larg de a se familiariza cu conceptul de art terapie si modul în care ea poate fi aplicată. 

Asociația Entuziart este o organizație non-guvernamentală a cărei misiune este promovarea și sprijinirea persoanelor de orice vârstă și cu orice tip de abilități, în activități creative și artistice, cu scopuri terapeutice. Școala Gimnazială Specială „Sf. Nicolae” este cea mai mare școală specială din București și a doua ca mărime din țară, elevii săi având toți cerințe educative speciale, cu diagnostice precum tulburări de dezvoltare, inclusiv cognitive, tulburări de limbaj, deficiențe fizice și în general dizabilități intelectuale.

Art Terapeuții implicați în proiect

Oana Dorneanu – Psihoterapeut cu drept de liberă practică și acreditare din partea Colegiului Psihologilor Români pentru specializările Art Terapie și Psihoterapie Analitică, cu experiență în lucrul cu copii, co-fondatoare a Asociației Entuziart; 

Loredana Larionescu – Psihoterapeut acreditat de Colegiul Psihologilor din România cu specializările Psihoterapie Experiențială și Psihoterapie prin Dans și Mișcare, co-fondatoare a Asociației Entuziart;

Sorina Petrescu – Coregraf și Dans Terapeut cu experiență solidă în Terapii Corporale și lucrul cu copiii, fondatoare a www.tmoves.com;

Nicoleta Zugravu – www.art-terapeut.ro, art terapeut Phronetik, fondator Art2Grow, s-a alăturat proiectului în regim de voluntariat din dorința de a oferi copiilor din cunoștințele sale și aduce cu sine o valoroasă experiență de lucru prin Art Terapie Phronetik în cadrul diverselor proiecte realizate în spații clinice, spitale și în cabinetul personal. 

Partenerii în proiect sunt Mol RomÂnia, Fundația pentru Comunitate, TMoves, Art2Grow, Facultatea de Psihologie, secția Psihopedagogie Specială și Școala Gimnazială Specială „Sf. Nicolae” din București. 

Detalii despre proiect pe site-ul asociației: https://arterapie.com/proiect-emotii-prin-culoare/ 

Precum si pe pagina de Facebook: https://www.facebook.com/ArterapieAtelier/

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.