Eveniment pe scena Ateneului Român
https://www.ziarulmetropolis.ro/eveniment-pe-scena-ateneului-roman/

Joi, 3 şi vineri, 4 februarie 2022, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu” îl va avea ca invitat în concertele stagiunii pe dirijorul canadian Charles Olivieri-Munroe.

Un articol de Liliana Matei|1 februarie 2022

Programul concertelor susținute de la ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, va cuprinde Concertul nr. 1, în re minor, pentru pian şi orchestră, op. 15 de Johannes Brahms, cu pianistul Andrei Licareț în ipostaza solistică, și Simfonia în re major de Jan Hugo Vorisek.

Compozitorul ceh Jan Hugo Voříšek (1791–1825) a compus singura sa simfonie, cea în re major, in 1821, într-un stil semănător primelor două simfonii ale lui Beethoven. Limbajul romantic timpuriu, original din punct de vedere melodic, este însă similar cu cel al lui Schubert. La Filarmonica „George Enescu”, interpretarea unei lucrări de Vorisek reprezintă o premieră.

Concertul nr. 1, în re minor, pentru pian şi orchestră, op. 15 de Johannes Brahms a avut prima audiție pe 27 ianuarie 1859 la Gewandhaus-Leipzig. „Este una dintre acele muzici care, odată descoperite, te vor însoți toată viața. Prin forța și expresivitatea sa, prin măiestria construcției discursului muzical, cât și prin frumusețea lui, acest concert reprezintă unul dintre punctele cele mai înalte și însemnate ale repertoriului concertistic și una dintre marile bucurii ale celor care îl cântă”, a declarat pianistul Andrei Licareț.

„Brahms realizează primul său opus de mare anvergură, demonstrând o perfectă stăpânire a logicii construcţiei muzicale, cuplată cu deplina expresie romantică. Tumultul vieţii personale, dublat de căutarea sinelui artistic, a dat şi o manifestare unică a geniului brahmsian, mai degrabă atipică în îndrăzneală şi dezechilibru, dar extraordinară tocmai prin originalitatea şi măreţia ambiţiilor care au creat-o”, a precizat muzicologul Mihai Cojocaru.

Joi și vineri, 3 februarie și 4 februarie 2022

Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”

ora 19.00, Sala mare a Ateneului Român

Dirijor

CHARLES OLIVIERI-MUNROE

Solist

ANDREI LICAREŢ

Program

Johannes Brahms

Concertul nr. 1, în re minor, pentru pian şi orchestră, op. 15

Jan Hugo Vorisek

Simfonia în re major

09
/02
/24

Pe 11 și 20 februarie, de la ora 19:00, la Sala Mare a Teatrului Național Iași, va avea loc premiera pe țară O tragedie veninoasă după Women beware women de Thomas Middleton, regia, traducerea și adaptarea scenică aparținându-i lui Silviu Purcărete. Scenografia spectacolului este creată de Dragoș Buhagiar, noul proiect marcând împlinirea a 14 ani de excepțională colaborare cu regizorul Silviu Purcărete, începută la Teatrul Național Iași, cu spectacolul Uriașii munților de Luigi Pirandello.

09
/02
/24

Studenții bucureșteni sunt invitați să participe la un program de mentorat și internship dedicat spațiilor culturale din București. Pe lângă experiența practică, participanții vor putea accesa sponsorizări în valoare de 27.000 lei și vor avea posibilitatea unor stagii de practică în cele mai active agenții de comunicare din România

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.  

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.