„Everybody Knows” deschide Les Films de Cannes à Bucarest 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/everybody-knows-deschide-les-films-de-cannes-a-bucarest-2018/

Cea de-a 9-a ediţie a Les Films de Cannes à Bucarest va începe cu filmul care a deschis şi festivalul de la Cannes anul acesta: Everybody Knows, cel mai recent film semnat Asghar Farhadi, marea vedetă a cinematografiei iraniene contemporane, singurul regizor cu două Oscaruri pentru film străin la activ (A Separation – 2012 şi The Salesman – 2016).

Un articol de Petre Ivan|1 octombrie 2018

 

Everybody Knows îi are în rolurile principale pe Penélope Cruz și Javier Bardem și spune povestea Laurei, care călătorește împreună cu copiii săi în satul natal din Spania, dar un eveniment neașteptat transformă vizita într-o suită de probleme. „Noul film al regizorului explorează cu fler și o nemiloasă eficiență o rană nevindecată din sânul unei familii spaniole. Farhadi este un povestitor cu o forță copleșitoare”, citim pe The Guardian.

Tot în weekendul de deschidere a festivalului va putea fi văzut și Burning, film recompensat la Cannes cu premiul FIPRESCI și premiul Vulcan, pentru scenografie. Lee Chang-dong, scriitor, scenarist și pentru câțiva ani chiar ministru al culturii în Corea de Sud, și-a început târziu cariera de regizor, dar poveștile dure și critice la adresa societății l-au făcut rapid remarcat.

A ajuns în atenția criticilor de peste hotare în 1999, cu al doilea film al său, Peppermint Candy, care a primit apoi invitația de a fi prezentat în cadrul Quinzaine des Réalisateurs. În 2010, regizorul a revenit la Cannes cu filmul Poetry și a câștigat premiul pentru scenariu. Inspirat dintr-o povestire scurtă de Haruki Murakami, Burning este un thriller romantic în care un scriitor aspirant și un tip bogat devin rivali pentru dragostea aceleiași fete.

The Wild Pear Tree

Tot în premieră va fi prezentat și cel mai recent film al unui alt regizor-cult al Cannes-ului, Nuri Bilge Ceylan. La primul său film după Palme d’Or-ul pentru Winter Sleep, regizorul continuă pe aceeași linie, a unor povești care abundă înconversații și idei, într-un ritm cehovian, de data aceasta părăsind câmpiile Anatoliei pentru un mic sat din nord vestul Turciei, în apropierea localității turistice Çanakkale.

În The Wild Pear Tree, Ceylan spune povestea lui Sinan, un tânăr cu veleități de scriitor, care se întoarce în satul natal și face tot posibilul să strângă bani pentru a fi publicat. „Filmul e ca senzația aceea, când începi o carte bună noaptea târziu și te trezești că ai citit până dimineață”(Mubi).

BlacKkKlansman

Tot din competiția oficială de la Cannes, spectatorii vor avea ocazia să vadă , cel mai recent film semnat Spike Lee și câștigătorul Marelui Premiu al Juriului. Adaptat după memoriile lui Ron Stallworth, filmul spune povestea un polițist afro-american din Colorado care a reușit să se infiltreze în filiala locală a Ku Klux Klan. Spike Lee reia aici tema rasismului, prezentă în multe dintre filmele lui, de la tragicomedia Do the Right Thing (1989), la biopic-ul Malcom X (1992) sau la documentarul 4 Little Girls (1997), toate multipremiate.

În BlacKkKlansman, regizorul evită derapaje didactice în favoarea unui thriller cu tușe de umor absurd „care parcă spune că o interpretare serioasă a subiectului nu poate funcționa într-un prezent sufocat de nebunie generalizată”, scrie publicația The New Yorker.În distribuție îi găsim pe John David Washington, fiul cel mare al lui Denzel Washington, și pe Adam Driver (Paterson, r. Jim Jarmusch). BlacKkKlansman va fi distribuit în România de Ro Image, cu premiera pe 26 octombrie.

Selecția Les Films de Cannes à Bucarest include și The Man Who Killed Don Quixote, controversatul film al lui Terry

The Man Who Killed Don Quixote,

Gilliam, care a așteptat până în ultima clipă sentința unui tribunal francez pentru a putea fi prezentat, în afara competiției, ca film de închidere a festivalului de la Cannes.

Totul a fost cauzat de un conflict între Gilliam și producătorul său, Paolo Branco, iar disputele juridice – câteva săptămâni după proiecția de la Cannes o altă instanță a declarat că filmul a fost difuzat fără drepturi, a interzis distribuția lui în cinematografele franceze iar Terry Gilliam are de plătit 10.000 de euro despăgubiri – au distras atenția de la filmul în sine: „o poveste plină de inventivitate și anarhismce ne amintește de idealurile romantice în care lumea e populată de visători care îndrăznesc să spargă tiparele” (Time Out). The Man Who Killed Don Quixoteva fi distribuit în România de Transilvania Film.

Climax

De la înființarea sa, Les Films de Cannes à Bucarest a prezentat toate filmele excentricului Gaspar Noé, chou chou-ul festivalului, cum ar spune francezii. Aflat deja pentru a 7-a oară la Cannes, regizorul care a scandalizat cu filmul său emblematic Irreversible, a revenit anul acesta în Quinzaine des Réalisateurs cu Climax care a fost recompensat cu premiul Art Cinema Award.

Climax este un film care combină atmosfera psihedelică din Enter the Void cu lascivitatea erotică dinLove, într-o poveste care primește pe Variety subtitlul „Muzicalul Fame se întâlnește cu Marchizul de Sade”. Climax va intra în cinematografe, distribuit de Independența film.

Ediția 2018 a Les Films de Cannes à Bucarestva avea loc între 19 și 28 octombrie la Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union și Grand Cinema & More din Băneasa Shopping City. Biletele vor fi puse în curând în vânzare prin Eventbook.ro.

Foto:  „Everybody Knows„,  Les Films de Cannes à Bucarest –  filmedefestival.ro

09
/02
/24

Cu încasări de 952 de milioane de dolari la box-office-ul mondial, onorat cu cele mai mari premii ale industriei din acest an, dominând cu câte 13 nominalizări la Oscar® și la Premiile Academiei Britanice de Film și Televiziune (BAFTA), blockbusterul Oppenheimer în care joacă Cillian Murphy, nominalizat la Oscar pentru rolul lui J. Robert Oppenheimer și Emily Blunt în rolul soției sale, biologul și botanistul Katherine „Kitty” Oppenheimer, va fi disponibil pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 21 martie.

09
/02
/24

Seria CultClassics aduce în atenția publicului filme semnificative sau realizatori de film importanți din istoria cinematografiei. “Am vrut să creăm un program independent, care să ne conducă într-o călătorie prin lumea filmului, să explorăm împreună diferite curente cinematografice, stiluri regizorale, culturi și spații geografice” Anca Caramelea, curator ARTA.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.