Expoziţia „Constantin Brâncuși – Pasărea măiastră”
https://www.ziarulmetropolis.ro/expozitia-constantin-brancusi-pasarea-maiastra/

Institutul Cultural Român „Mihai Eminescu” la Chişinău  organizează vineri, 19 februarie 2016, la orele 11.00, la Galeria La Rond, situată în preajma statuii lui Ștefan cel  Mare şi Sfânt din Chişinău, vernisarea expoziţiei „Constantin  Brâncuşi – Pasărea măiastră”.

Un articol de Liliana Matei|13 februarie 2016

Organizată cu prilejul împlinii a 140 de ani de la nașterea marelui sculptor, ampla expoziție (24 de bannere de 0,95 x 2,10 m.) aduce în fața publicului o serie de documente și fotografii legate de parcursul biografic al lui Brâncuși, imagini ale operelor sale, exegeze critice, articole, scrisori și mărturii referitoare la crezul artistic și existențial al lui Constantin Brâncuși considerat de critica de specialitate drept cel mai important sculptor al secolului XX.

Figură emblematică în mișcarea artistică modernă, Brâncuși a reușit în lucrările sale să ajungă la formele arhetipale, la esența lucrurilor, la echilibrul dintre formă și fond.

„Mai presus de toate, Brâncuși este omul îndrăgostit de perfecțiune… Brâncuși și-a propus o creație extrem de dificilă: îmbinarea tuturor formelor într-o formă unică, născută odată cu budiștii care contemplă lumea, iar sfinții medievali pentru dragostea lor față de Cel-de-sus, veche și paradoxală, aidoma ultimilor versuri ale Divinei Comedii.” – Ezra Pound

Sculpturile sale combină simplitatea artei populare românești cu rafinamentul avangardei pariziene.

„Eu am vrut sa înalț totul dincolo de pământ”, mărturisește Brâncuși. „Eu am făcut piatra sa cânte pentru Omenire. Sculpturile mele sunt chiar si pentru cei orbi. Ceea ce va dăruiesc eu este bucurie curată.”

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.