Expozitia-omagiu „In memoriam Marcel Guguianu, la „Art Yourself”
https://www.ziarulmetropolis.ro/expozitia-omagiu-in-memoriam-marcel-guguianu-la-art-yourself/

Expoziţia-omagiu „In memoriam Marcel Guguianu (1922-2012)” s-a deschis, vineri seară, la galeria „Art Yourself”. Deschisă publicului timp de o lună, expoziţia reuneşte 103 de lucrări ale artistului – sculptură în marmură şi bronz, precum şi desene – opere care fac parte din colecţia de atelier şi colecţii particulare ale iubitorilor operei lui Marcel Guguianu. Parţial cu […]

Un articol de Andrada Văsii|10 noiembrie 2012

Expoziţia-omagiu „In memoriam Marcel Guguianu (1922-2012)” s-a deschis, vineri seară, la galeria „Art Yourself”.

Deschisă publicului timp de o lună, expoziţia reuneşte 103 de lucrări ale artistului – sculptură în marmură şi bronz, precum şi desene – opere care fac parte din colecţia de atelier şi colecţii particulare ale iubitorilor operei lui Marcel Guguianu. Parţial cu vânzare, potrivit Mălinei Căpăţână, directorul galeriei, preţul lucrărilor este cuprins între 300 de euro şi 38.000 de euro.

Expoziţia va fi deschisă până în data de 30 noiembrie.

Marcel Guguianu s-a născut în anul 1922, la Bârlad. Trăirile sale se regăsesc în sculpturi monumentale, ansambluri statuare, busturi din bronz şi marmură ale unor scriitori, poeţi, savanţi, actori, toate amplasate în parcuri, grădini publice, instituţii, teatre şi muzee, în oraşe din ţară şi străinătate. De asemenea, un număr mare de opere care poartă semnătura maestrului Guguianu se regăsesc în colecţii de stat şi particulare din România, Italia, Canada, fosta Iugoslavie, Danemarca, Olanda, Franţa, Germania, Japonia, Grecia, SUA sau America de Sud. Sculptorul Marcel Guguianu a avut peste 23 de expoziţii personale în ţară şi străinătate şi a primit peste 40 de distincţii şi medalii de-a lungul vieţii.

A murit la 12 iunie 2012, la Bucureşti.

Sursa: Agerpres

04
/02
/14

Încerc să merg la teatru de fiecare dată cu inima deschisă. Încerc să nu am păreri deja formate înaintea unui spectacol, deși ascult cu interes opiniile spectatorilor care l-au văzut înaintea mea. Dar ce se întâmplă la revederea unui spectacol?

04
/02
/14

Programe speciale nou-nouțe despre dragoste și look, o colecție de filme scurte ale unor nume mari și o competiție dedicată, pentru prima dată, filmelor românești, sunt câteva dintre surprizele pe care Festivalul Internațional de Film NexT 2014 le pregătește spectatorilor săi. Cea de-a 8-a ediție va avea loc între 3 și 7 aprilie 2014, la Cinema Studio, Cinema Elvira Popescu, CinemaPRO și Ceainăria Cărturești.

04
/02
/14

Deep Purple va urca din nou pe scena bucureşteană, pe 20 februarie, Dulce Pontes, regina contemporană a muzicii fado, îi va încânta pe spectatori pe 9 februarie, iar Ricchi e Poveri, una dintre cele mai cunoscute trupe italiene ale ultimilor 40 de ani, se reîntoarce în România pe 26 februarie - Concertele bucureștene din această lună.

03
/02
/14

“Cinema-Edu” aduce din nou filmele de calitate în programa extra-curriculară a liceenilor. Aflat la cea de-a patra sa ediție, proiectul de educatie cinematografica este dezvoltat de Asociația Culturală Macondo și sprijinit de Centrul Național al Cinematografiei.

03
/02
/14

CRONICA DE TEATRU Tom si Jerry se joacă „de-a şoarecele şi pisica”. Nu între ei, ci cu oameni. O comedie atât de neagră, încât râsul devine un deliciu interzis. Spectacolul se joacă pe 4 februarie, de la ora 19.00, la Teatrul Metropolis.

03
/02
/14

CRONICA DE TEATRU Inspirați, expirați… și intrați ȋn „Panica.“ Pătrundeți dincolo de ușile ȋnchise, ȋn culisele psihicului masculin, ȋn plină criză existențială. Ce se ȋntȃmplă acolo? Trei bărbați complet diferiți se ȋntȃlnesc pe un teritoriu comun, ȋn momente de răscruce. Theodor-Cristian Popescu pune ȋn scenă piesa cunoscutului dramaturg finlandez Mika Myllyaho, scrisă ȋn 2005 și […]

03
/02
/14

„Tarelkin” are ceva din „Procesul” kafkian, fiind însă mai puțin rafinat, fiind, așadar, o esență. Intriga este oarecum caraghioasă, pare stupidă, dar oamenii au fost cândva încă mai naivi decât sunt astăzi. E doar un truc, e doar pânza pe care se putea picta, cu folos, acest mare tablou al deșertăciunii.