Expoziția „Tania Mouraud – OTNOT”, se deschide la București
https://www.ziarulmetropolis.ro/expozitia-tania-mouraud-otnot-se-deschide-la-bucuresti/

Expoziţia Tania Mouraud – OTNOT, ce se va desfăşura la galeria Eastwards Prospectus între 19 mai şi 31 iulie, debutează deja în spaţiul urban prin intermediul a numeroase panouri publicitare din Bucureşti. Expoziţia va fi deschisă între 19 mai şi 31 iulie 2016.

Un articol de Liliana Matei|17 mai 2016

Vernisajul va avea loc pe 19 mai, de la ora 19.00, la Eastwards Prospectus din str. Plantelor nr. 50. Capitalei îi vor urma Bacău, Iași, Buzău, Sibiu, Pitești, Cluj și Roman, orașul natal al tatălui Taniei Mouraud. Pornind de la un vers de Benjamin Fondane (B. Fundoianu), artista franceză stabilește o interacțiune cu trecătorii prin această intervenție urbană, cu scopul de a sublinia responsabilitatea individuală a oamenilor de a-și asuma o poziție și de a lua atitudine. Este pentru prima dată când Tania Mouraud intervine simultan pe billboard-uri din mai multe orașe.

Figură majoră a artei contemporane, Tania Mouraud va avea la Eastwards Prospectus prima sa expoziție personală în România. Desfășurată pe ambele etaje ale galeriei, Tania Mouraud – OTNOT include opere de fotografie, video, sunet și digitale. Ele dezvăluie câteva dintre preocupările principale ale artistei: raportul de forțe care se stabilește între om și natură în prezent, responsabilitatea pe care o avem cu toții față de mediul înconjurător, dar și responsabilitatea artistului în societate. Titlul expoziției este preluat din celebrul poem „De rerum natura (On the Nature of Things)”, al lui Lucrețiu, și reprezintă o metaforă pentru mizele contemporane privind salvarea speciei umane.

Printre fotografiile din expoziție se numără cea mai recentă serie, Balafres (răni deschise), realizată în situri deschise de extracție a lignitului din Germania. Introducându-ne în inima acestor locuri, artista aduce în discuție tema metamorfozelor din peisajele lumii de azi și a impactului uman asupra mediului înconjurător.

Totodată, publicul va putea vedea, în premieră, cea mai recentă instalație video a Taniei Mouraud. Intitulată Pandemonium, aceasta face trimitere la anxietățile umane față de moartea invizibilă, generată de poluarea de la nivel global.

Prin intervenția simultană în mai multe orașe din România, bazată pe versul „CRIERTOUJOURSJUSQUALAFINDUMONDE” al lui Benjamin Fondane (B. Fundoianu), intelectual născut la Iași și naturalizat în Franța, Tania Mouraud extinde mesajele expoziției în spațiul urban.

Expoziția de la Eastwards Prospectus are loc la mai puțin de un an după o amplă retrospectivă dedicată Taniei Mouraud de Centre Pompidou-Metz. Alte expoziții personale importante din perioada recentă au fost: Ad Nauseam la Mac/Val, Vitry-sur-Seine (Franța), Exhausted Laughters la Musée d’Art Moderne de Saint-Etienne Métropole (Franța) și J’entends les trains depuis toujours/I keep hearing the trains for ever la Slought Foundation, Kimmel Center și Art Alliance, Philadelphia (SUA).

Lucrările Taniei Mouraud se află în colecțiile multor instituții prestigioase, printre care Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, Centre Georges Pompidou, Paris, Musée Carnavalet, Paris, CAPC Musée d’art contemporain de Bordeaux, Musée d’Art Moderne, Saint-Etienne, Musée d’Art Moderne et Contemporain, MAMCO, Geneva și Museum of Modern Art, Arnhem.

Artistă imposibil de încadrat într-un curent, Tania Mouraud (născută în 1942) are o operă polimorfă, într-o continuă evoluţie din anii 1960, când a început să lucreze. Prin pictură, fotografie, instalații, performance-uri, video sau sunet, ea a explorat relația dintre artă și legăturile sociale și a cercetat condiția umană în jurul unor teme importante. Tania Mouraud a propus adăugarea unei camere de meditaţie în toate apartamentele (1968). Pe panouri publicitare din Paris și-a declarat dezaprobarea faţă de societatea care încurajează consumul în detrimentul individului (1977). A investigat limitarea percepţiei prin crearea de „mots de forme” (cuvinte de formă) (1989). Din 1998 lucrează cu fotografie, sunet și video pentru a examina diverse aspecte ale istoriei și ale vieţii.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

04
/10
/21

Între 15 septembrie și 3 octombrie 2021, Art Safari a oferit publicului 18 zile de bucurie, socializare și artă. Mii de vizitatori au luat la pas cei 6.000 de metri pătrați ai Palatului Dacia-România, sediul principal al Pavilionului, pentru a privi cele peste 800 de opere de artă expuse.