„Faţetele Hiperconectivităţii”, la Muzeul de Artă Vasile Grigore
https://www.ziarulmetropolis.ro/fatetele-hiperconectivitatii-la-muzeul-de-arta-vasile-grigore/

Duminică, 10 mai, ora 16.00, va avea loc la Centrul Cultural “Palatele Brâncoveneşti” Mogoşoaia vernisajul expoziţiei colective de sculptură şi instalaţie, Faţetele Hiperconectivităţii / The Facets of Hyperconnectivity.

Un articol de Liliana Matei|3 mai 2015

Este vorba despre al treilea pas al unui complex program curatorial iniţiat în 2012 de către Asociaţia Many Colors.

Manifestarea de anul acesta presupune, asemenea celor anterioare, Human Evolution / Involution, respectiv Temporal Perceptions, dincolo de expoziţia tematică propriu-zisă, o serie de evenimente conexe: performance-uri, happening-uri, workshopuri, sesiuni de audiţii (de muzică experimentală şi contemporană) şi dans interactiv, reperele orare ale acestora regăsindu-se pe o sumă de platforme online.

Artiştii participanţi la proiectul din 2015, Faţetele Hiperconectivităţii / The Facets of
Hyperconnectivity, sunt Adrian Moise, Anamaria Pravicenco, Arcadie Rusu, Cătălin Oancea, Darie Dup, Dragoş Neagoe, Flavia Lupu, Frantz Galo (Franţa), Gabriel Brojboiu, Georgiana Cozma, Ileana Oancea, Ioana Marchidan, Irinel Moldoveanu, Octav Avramescu, Radu Dragomirescu, Simona Antoniu și Vlad Basarab. Manager de proiect este Simona Antoniu, iar Asistent Manager, Irinel Moldoveanu.

Noul proiect expoziţional Many Colors, găzduit în Lapidariu, Gheţărie şi într-o sumă
de spaţii exterioare ale Palatului în perioada 10 – 31 Mai, va fi prezentată în cadrul unei
conferinţe de presă organizate la Muzeul de Artă Vasile Grigore (Strada Maria Rosetti 23, București) marţi, 28 aprilie 2015. Cu această ocazie, cei prezenţi vor afla nu doar cine sunt artiştii participanţi, majoritatea fiind bine cunoscuţi pe scena artelor vizuale din România, ci şi ceea ce au lucrat în relaţie cu tema lansată.

Într-o lume în care calculatorul şi telefonul mobil, cu toate gadgeturile pe care le
presup un aceste obiecte indispensabile omului modern, faptul de a fi conectat, de a fi online a devenit o miză în sine, dincolo de tot ceea ce pot aduce legăturile informaţionale cu lumea, ridicate la rang de privilegii ontologice. Altfel spus, calea s-a transformat în scop, cu toate consecinţele de rigoare în plan (sub)cultural.

Tema expoziţiei propuse de Asociaţia Many Colors vizează comunicarea verbală
autentică, desfăşurată ȋn spaţiul offline, oralitatea, sondarea psihologică, empatia, intuiția, lumea interioară, cea construită pe repere non-virtuale.

Oralitatea Internetului tinde a se substitui culturii tiparului, intervenind în
mecanismele de gândire ale omului contemporan, altfel spus determinând un anumit tip de spontaneitate, dar şi de rapiditate echivalentă adeseori cu superficialitatea, oride comprimare și generalizare a mesajului transmis. Acest enunţ poate fi interpretat în cheie pozitivă ori peiorativă, după cum doreşte fiecare cititor, rolul artei nefiind unul moralizator. Importantă este, în acest caz, dimensiunea interogativă, dincolo de cele estetice şi conceptuale.

Configuraţia participanţilor la proiectele Many Colors se alcătuieşte pe baza unui
algoritm intern, fiind invitaţi artişti a căror activitate este consonantă cu intenţiile
organizatorilor. În măsura în care aceştia onorează invitaţiile, problema numitorului comun este din start rezolvată, în condiţiile în care protagoniştii sunt, de fiecare dată, extrem de diferiţi ca experienţe, tehnici şi concepţii. Mai departe, doar libertatea de creaţie, alegerile şi inspiraţia sunt cele care determină coordonatele expoziţiilor. Faţetele Hiperconectivităţii presupune abordarea temei atât prin mijloace, să le spunem clasice, cât şi experimentale sau intermediale.

Proiectul “Faţetele Hiperconectivităţii” este o iniţiativă finanțată prin Granturile
SEE 2009-2014, Programul PA17/RO13 – Promovarea diversităţii ȋn cultură și artă ȋn
cadrul patrimoniului cultural european (www.fonduri-diversitate.ro) în România. Grantul este oferit de Norvegia, Islanda, Liechtenstein și Guvernul României.

13
/07
/19

Scena Control-ului capătă acum o nouă dimensiune lansând primul „canvas” de artă urbană open space, ce aduce împreună artiști vizuali și branduri care simt că orașul vibrează mai puternic dinspre strada Constantin Mille nr.4.

20
/06
/19

Un computer care se autodistruge în interiorul muzeului, drone care captează frânturi dintr-o corespondență paranormală, o mașină computațională care creează nori și se străduiește să devină parte a naturii, o frescă digitalizată a unei hărți celestiale din secolul XVI - o parte din propunerea Liminal, festivalul de artă, știință și tehnologie din București, care are loc zilele acestea.

19
/06
/19

Într-o epocă a dominației digitalului, cineastul francez Michel Gondry propune o întoarcere la un cinema artizanal, ca mijloc de distracție și de stimulare a imaginației și a creativității, la îndemâna oricui, prin „Uzina filmelor de amatori” inaugurată la Cluj-Napoca în timpul TIFF și deschisă până la sfârșitul lunii iulie.

15
/06
/19

Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu se bucură în fiecare an de prezența unor reputați reprezentanți ai tuturor artelor spectacolului. Vă prezentăm seria de expoziții-instalație, de fotografie, grafice sau pictură care se regăsesc în programul festivalului, însoțite de vernisaje pentru celebrarea lucrărilor prezente timp de 10 zile printre cele 540 de evenimente ale ediției cu numărul 26 de FITS – le regăsiți o scurtă descriere și/sau detalii mai jos.

13
/06
/19

Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, prin Unitatea de Management a Proiectului, organizează, în cadrul proiectului CultPlatform_21 – Creative Spaces of the 21st Century, Festivalul de Artă dedicat patrimoniului invizibil. Evenimentul va avea loc în perioada 18-20 iunie, la Centrul Cultural POINT (Strada General Eremia Grigorescu 10) din București.

13
/06
/19

Teatrul de Comedie găzduiește în perioada 20-23 iunie 2019, în foyerul Sălii Radu Beligan, expoziția de fotografie „Actor. Actori”, semnată de fotograful și actorul Andrei Runcanu. Expoziția cuprinde 45 de portrete ale actorilor Teatrului de Comedie, ideea centrală fiind explorarea ideii de dialog dintre actor și camera de fotografiat, cu atât mai mult cu cât, atât cel fotografiat, cât și cel care realizează fotografia, sunt actori.