„Faţetele Hiperconectivităţii”, la Muzeul de Artă Vasile Grigore
https://www.ziarulmetropolis.ro/fatetele-hiperconectivitatii-la-muzeul-de-arta-vasile-grigore/

Duminică, 10 mai, ora 16.00, va avea loc la Centrul Cultural “Palatele Brâncoveneşti” Mogoşoaia vernisajul expoziţiei colective de sculptură şi instalaţie, Faţetele Hiperconectivităţii / The Facets of Hyperconnectivity.

Un articol de Liliana Matei|3 mai 2015

Este vorba despre al treilea pas al unui complex program curatorial iniţiat în 2012 de către Asociaţia Many Colors.

Manifestarea de anul acesta presupune, asemenea celor anterioare, Human Evolution / Involution, respectiv Temporal Perceptions, dincolo de expoziţia tematică propriu-zisă, o serie de evenimente conexe: performance-uri, happening-uri, workshopuri, sesiuni de audiţii (de muzică experimentală şi contemporană) şi dans interactiv, reperele orare ale acestora regăsindu-se pe o sumă de platforme online.

Artiştii participanţi la proiectul din 2015, Faţetele Hiperconectivităţii / The Facets of
Hyperconnectivity, sunt Adrian Moise, Anamaria Pravicenco, Arcadie Rusu, Cătălin Oancea, Darie Dup, Dragoş Neagoe, Flavia Lupu, Frantz Galo (Franţa), Gabriel Brojboiu, Georgiana Cozma, Ileana Oancea, Ioana Marchidan, Irinel Moldoveanu, Octav Avramescu, Radu Dragomirescu, Simona Antoniu și Vlad Basarab. Manager de proiect este Simona Antoniu, iar Asistent Manager, Irinel Moldoveanu.

Noul proiect expoziţional Many Colors, găzduit în Lapidariu, Gheţărie şi într-o sumă
de spaţii exterioare ale Palatului în perioada 10 – 31 Mai, va fi prezentată în cadrul unei
conferinţe de presă organizate la Muzeul de Artă Vasile Grigore (Strada Maria Rosetti 23, București) marţi, 28 aprilie 2015. Cu această ocazie, cei prezenţi vor afla nu doar cine sunt artiştii participanţi, majoritatea fiind bine cunoscuţi pe scena artelor vizuale din România, ci şi ceea ce au lucrat în relaţie cu tema lansată.

Într-o lume în care calculatorul şi telefonul mobil, cu toate gadgeturile pe care le
presup un aceste obiecte indispensabile omului modern, faptul de a fi conectat, de a fi online a devenit o miză în sine, dincolo de tot ceea ce pot aduce legăturile informaţionale cu lumea, ridicate la rang de privilegii ontologice. Altfel spus, calea s-a transformat în scop, cu toate consecinţele de rigoare în plan (sub)cultural.

Tema expoziţiei propuse de Asociaţia Many Colors vizează comunicarea verbală
autentică, desfăşurată ȋn spaţiul offline, oralitatea, sondarea psihologică, empatia, intuiția, lumea interioară, cea construită pe repere non-virtuale.

Oralitatea Internetului tinde a se substitui culturii tiparului, intervenind în
mecanismele de gândire ale omului contemporan, altfel spus determinând un anumit tip de spontaneitate, dar şi de rapiditate echivalentă adeseori cu superficialitatea, oride comprimare și generalizare a mesajului transmis. Acest enunţ poate fi interpretat în cheie pozitivă ori peiorativă, după cum doreşte fiecare cititor, rolul artei nefiind unul moralizator. Importantă este, în acest caz, dimensiunea interogativă, dincolo de cele estetice şi conceptuale.

Configuraţia participanţilor la proiectele Many Colors se alcătuieşte pe baza unui
algoritm intern, fiind invitaţi artişti a căror activitate este consonantă cu intenţiile
organizatorilor. În măsura în care aceştia onorează invitaţiile, problema numitorului comun este din start rezolvată, în condiţiile în care protagoniştii sunt, de fiecare dată, extrem de diferiţi ca experienţe, tehnici şi concepţii. Mai departe, doar libertatea de creaţie, alegerile şi inspiraţia sunt cele care determină coordonatele expoziţiilor. Faţetele Hiperconectivităţii presupune abordarea temei atât prin mijloace, să le spunem clasice, cât şi experimentale sau intermediale.

Proiectul “Faţetele Hiperconectivităţii” este o iniţiativă finanțată prin Granturile
SEE 2009-2014, Programul PA17/RO13 – Promovarea diversităţii ȋn cultură și artă ȋn
cadrul patrimoniului cultural european (www.fonduri-diversitate.ro) în România. Grantul este oferit de Norvegia, Islanda, Liechtenstein și Guvernul României.

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.

05
/10
/20

O expoziție de fotografie, proiecții de filme, teatru, recital de saxofon – programul Institutului Cervantes din București pentru luna octombrie include o serie de evenimente artistice care evidențiază creativitatea și caracterul inovator al mediului artistic de limbă spaniolă, o formă de a marca Ziua Națională a Spaniei, celebrată pe 12 octombrie. Totodată, octombrie înseamnă și reluarea activităților cu prezență la sediul instituției, din Bulevardul Regina Elisabeta 38.

01
/10
/20

În ciuda restricțiilor contextului pandemic, 32.405 de persoane au participat la ediția a 7-a Art Safari, finalizată duminică noapte, probabil cel mai mare eveniment dedicat artei în România, unic ca amploare, concept și structură. Muzeul temporar, deschis pentru două săptămâni, de data aceasta în Victoria Tower, a ocupat cu artă o suprafață de 6.000 de metri pătrați și a găzduit 800 de opere în valoare totală de peste 12 milioane de euro.

28
/09
/20

Când arta devine o formă de a pătrunde dincolo de vizibil, în adâncurile nevăzute ale ființei, artistul accede la o conectare profundă cu el însuși prin accesarea părților nevăzută ale Sinelui. Creația capătă un substrat mult mai profund, iar artistul devine mai mult decât un simplu imitator al conținutului realității. Cel care lasă emoția să se manifeste pe pânză, invită privitorul spre expresivități și trăiri care compun un întreg ansamblu de stări ale creatorului.

Pagina 1 din 5812345...102030...Ultima »